מעשנים? בקרוב יחול איסור עישון גם תחת כיפת השמים

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע היום (ד') בפני וועדת הבריאות, כי הוא מתכוון לפרסם בתוך כמה שבועות צו שיאסור לעשן, בין היתר, במקומות בהם נערכים אירועים תחת כיפת השמים ובגני שעשועים

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע בוועדת הבריאות כי הוא מתכוון לפרסם בתוך כמה שבועות צו שיגביר את האיסור לעישון, כך שיוטל איסור במקומות שבהם נערכים אירועים תחת כיפת השמים.

בנוסף יאסר על העישון בכל מקום במתחם של בית חולים או מרפאה, לרבות מחוץ למבנים, ולמעט איזורי עישון מוגדרים ומרוחקים ככל שיקבעו, וכן מחלקות סגורות.

כמו כן, יקבעו איסור עישון באזורי גני ילדים, בגני שעשועים ציבוריים המיועדים לילדים, וכן באיזור הכניסות והיציאות למשרדי הממשלה.

נוסח הצו הוגש לאישורו של משרד המשפטים ובשבוע הבא יוגש לאישורה של ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת.

הצו יקבע כהוראת שעה לשלוש שנים.

כמו כן, שר הבריאות מגבש צו שיכלול איסור מוחלט של חדרי עישון במקומות שבהם העישון אסור היום אך קיימת אפשרות להקצאת אזור או חדר עישון, כמו ספרייה, תחנה מרכזית, תחנת רכבת, מסעדות ובתי קפה, סניף בנק או סניף דואר, מקומות עבודה, קניון ואולם שמחות.

ליצמן הודיע גם שהוא מתכוון להגיש בקרוב הצעת חוק להגבלת השיווק למוצרי טבק, כך שכל פרסום של מוצר טבק יחייב את מפרסם המודעה לממן ולפרסם מודעה נגדית באותו היקף, בנוסח שיקבע על ידי משרד הבריאות.

עוד הוסיף כי החוק יקבע שגודל האזהרה של קופסאות הסיגריות גדל ל-20%, יאסר יצור ושיווק של מוצרי מזון או צעצועים הדומים למוצר טבק. כמו כן ייאסר על החברות לחלק מוצרי טבק ללא תמורה או בעבור הצטרפות לרשימת דיוור. חברות הטבק יחויבו לדווח לשר הבריאות על תכולתם של מוצרי הטבק ורעילותם של המרכיבים.

גם הקנסות הקבועים על מי שיעבור על החוק יוגדלו, ויוסמכו מפקחים בבתי החולים הממשלתיים נוספים לאכיפת הגבלות העישון. משרד הבריאות ייצא בתוך 3 חודשים במכרז להקמת "קו גמילה לאומי".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
17 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה זה העסק שלו שיש חדרי עישון שייתן לאנשים לחיות

ומה עם חדרי מדרגות בבנין משותף? לא הגיע הזמן?!

תן לחיות לחיות!!

יעקב ליצמן היקר,
תכניס לתקנות גם את הסיגריה האלקטרונית.

הרב ליצמן לא מעשן?

מהכרות רבת שנים עם הרב ליצמן, הוא לא מעשן!!!!

ואם הוא כן מעשן ? עדיין תפקידו לדאוג לבריאות של ציבור הישראלי !!!
כל הכבוד להרב ליצמן

ואם הוא כן מעשן ? עדיין תפקידו לדאוג לבריאות הציבור הישראלי

רשע מרושע
מה איכפת לו מי שמעשן במקום מיועד לעישון, הפוך צריכים להקצאות מקומות של עישון כמה שיותר בבתי חולים, אנשים מגיעים שם בלית ברירה מרוטי עצבים, ורק זה מרגיע אותם, האם הוא רוצה שכל מי שמעשן לא יבוא לבית חולים לעזור לאביו או לאחד מקרוביו,

הגיע הזמן לאכיפה נגד המעשנים ליד תחנות האוטובוסים. זה מפריע לשאר הממתינים, ועל פי חוק אסור לעשן תוך מרחק של 5 מטר מכל תחנה.

כל הכבוד לרב ואני מעשן

וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרץ

סוף סוף הגיע הזמן שנוכל לצאת למקומות ציבורים פתוחים ולא ליחנק מזוהמת המעשנים ההורסים כל חלקה נקייה. הגיע הזמן שנוכל לחכות לאוטובוס או לדבר עם חברים בכניסה לאולם שמחות ולא להשתעל ללא הפסקה .
אך חושבני שצריך בד בבד להגדיל את הקצאות כלובי המעשנים המסכנים בכדי שיוכלו להתחבר למותם בקלות ול יזדקקו לנו הפריע לנו לחיות

למי שמדמיין שא"א בלי סיגריות וזה מרגיע וזה עוזר (לאחבקהמח"י) לפעולת מעיים
חברה אני עישנתי שתי קופסאות ביום והרבה מאד זמן וכשהבנתי כמה זנה גומר אותי פשוט עצרתי "ברגע" בלי כל השיטות
ואני רגוע ואני שלו ואני בסדר ושמח ולא לחוץ
"הכל טוב"

שליצמן לא יתפוס כותרות על שטויות…
אם הוא באמת רוצה שיפסיקו לעשן שיעלה את המחירים בצורה דרסטית ואז לא יעשנו.
אבל שלא יעלה עוד שקל ועוד מתחמים לאסור.
ליצמן, עשית דברים יפים אבל דיי עם כותרות מיותרות.

מצוין!!!! צריך להוסיף עוד הגבלות על המעשנים!!!
עד שיקלטו שהעישון מפריע ולא יעשנו ליד אנשים.
מי שמעשן פשוט לא מצליח להבין כמה שזה מפריע למי שלא מעשן
אבל שידע שזה מאוד מאוד מפריע
מי שרוצה לעשן שיעשן בפינה במקום סגור, לא לעדין אנשים שלא מעשנים.

א: לישיבשער מדובר על מקומות מיוחדים למעשנים ועל כן טענתך לאו כלום היא. ב:ליצמן לא חכמה לאסור הכל על פי חוק ולהתגאות שהצלחת לגרום לאנשים לא לעשן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו