דיווח: ישראל וארה"ב נערכות למבצע צבאי משותף בסוריה

מה עומד מאחורי התקיפות הישראליות בסוריה? עיתון כוותי מפרסם תחקיר מקיף שבו הוא סוקר את שורת המתקנים הצבאיים הרגישים שהשמידה ישראל בסוריה בחודשים האחרונים, מסביר מה עומד מאחוריהן וצופה את ההתפתחות הבאה במזרח התיכון

בחודשים האחרונים גבר קצב התקיפות הצבאיות שמיוחסות לישראל בסוריה, כאשר חלק גדול מהן – ע"פ פרסומים זרים – כוון נגד מתקנים של צבא איראן במדינה. העיתון הכוויתי 'א-ג'רידה' פרסם לאחרונה תחקיר מקיף על התקיפות הללו ועל מה שעומד מאחוריהן.

בתחקיר, שהתבסס על שיחות עם גורמי מודיעין עולמיים, נטען כי ישראל היא שעומדת מאחורי התקיפות, כאשר מטרת העל היא לנטרל לחלוטין את מערך ההגנה האווירית של איראן. הסיבה: ישראל וארה"ב נערכות לפעולה צבאית משותפת נגד הנוכחות האיראנית בסוריה, פעולה צבאית שעשויה להיות מאותגרת ע"י מערך הגנה אווירי כזה.

עוד דווח בתחקיר כי המתקנים שהותקפו מוקמו ע"פ רוב באזורי תעשייה אזרחיים. מדובר בפרקטיקה איראנית מוכרת מבניית המערך הצבאי של חיזבאללה בלבנון.

מלחמת ישראל-איראן כבר מתקיימת: מאחורי הקלעים של התקיפות בסוריה

כזכור, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בשבוע שעבר כי איראן רוצה לשלוח 80 אלף לוחמים שיעים לסוריה כדי לבסס את אחיזתה הצבאית במדינה. נתניהו אמר את הדברים בתדרוך לכתבים עם סיום ביקורו המדינה בבריסל ובפריז. "אם איראן תממש את האיום, היא תעשה זאת על ידי 80 אלף לוחמים שיעים – מה שיוביל להתחדשות מלחמות הדת".

קרא עוד בנושא

התקיפה בסוריה: האם ישראל עשתה שימוש תקדימי בטילי יריחו?

דיווח: 12 איראנים נהרגו בתקיפה שמיוחסת לישראל בסוריה

נתניהו שוחח בטלפון עם פוטין: "הביע התנגדות להתבססות האיראנית בסוריה"

בסוריה מדווחים: חיל האוויר תקף מכון מחקר צבאי סמוך לדמשק

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יהי רצון
בימים ההם בזמן הזה
אמן….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו