נתניהו באו"ם: נפגש עם היילי וחנך תערוכה על ירושלים

לאחר שסיים את ביקורו בוושינגטון נחת אמש ראש הממשלה בניו יורק ונפגש היום עם עם שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי "היא עושה עבודה נפלאה למען האמת ולמען הגנה על ישראל באו"ם". לאחר מכן חנך נתניהו תערוכה של מיצגים היסטוריים על ירושלים בבניין האו"ם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש במטה האו"ם בניו יורק עם שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי. בפתח הפגישה אמר נתניה: "טוב לראות אותך שוב. את הופכת הכל לטוב יותר. אני חושב שהנשיא ממוקד לגמרי בסכנה מאיראן ועסקת הגרעין, והתוקפנות של איראן באזור. הוא ממוקד בדבר הנכון. כפי שאת יודעת היטב, אני חושב שזה מה שמניע את כולם עכשיו, לא רק את ישראל ואמריקה, אלא כמעט את כולם במזרח התיכון. זה משהו שאני בטוח ששמת לב אליו".

ראש הממשלה הודה להיילי על תמיכתה בישראל "אני רוצה להגיד לך כמה אנו מעריכים את ההגנה על ישראל ועל האמת, שהנשיא ואת מביאים לתוך המסדרונות המבודדים האלה, מסדרונות לחים מהארס שמופנה כלפי ישראל. זה לא משב אוויר רענן, זה כמו צונאמי של אויר רענן".

השגרירה היילי התייחסה ליחס שניתן לישראל באו"ם "זה מדהים. אני מתכוונת, זה היה פוגעני בעבר ואני חושבת שאמרתי את זה לך בעבר. אני מרחמת על דני (דנון) ועל מה שהוא היה צריך לספוג. זה היה פוגעני בעבר אבל זה למעשה מתחיל להשתפר מעט. הם לא רוצים שיגערו בהם אז הם מבינים".

עוד אמרה היילי "אני חושבת שיש התמקדות באיראן כרגע ואנו מודאגים מאוד. אני דואגת מאוד לישראל. אני חושבת שהם מרגישים מאוימים יותר ויותר ואני חושבת שהם יצטרכו לקבל החלטות. אני מודאגת שהם לא יקבלו את ההחלטות הנכונות. זה משהו שאנו מתמקדים בו, לראות מה קורה בסוריה, אני אשמח לשמוע את דעתך על זה מבחינת לאן מועדות פנינו שם".

לאחר הפגישה אמר נתניהו "הייתה לי בדיוק עכשיו פגישה נהדרת עם השגרירה ניקי היילי, הם מדברים למען ישראל, אנו קוראים לה "הוריקן היילי". היא עושה עבודה נפלאה למען האמת ולמען הגנה על ישראל כאן באו"ם".

ראש הממשלה, חנך גם תערוכה חדשה באו"ם בנושא "שלושת אלפים שנים של היסטוריה יהודית בירושלים". התערוכה, שנפתחה ביוזמת שגריר ישראל באו"ם דני דנון, והשר לענייני ירושלים והמורשת זאב אלקין, מוצגת במטה האו"ם בניו יורק וכוללת ממצאים ארכיאולוגיים שהתגלו בירושלים. ראש הממשלה נתניהו סייר בתערוכה וקיבל סקירה על המוצגים ההיסטוריים מפי השגריר דנון.

נתניהו אמר בחנוכת התערוכה "זו תערוכה נהדרת. יש היסטוריה ארוכה שאנו מוקירים יחד עם ידידיי העם היהודי וידידי האמת – אמת שנשללת על ידי אלה שרוצים למחוק את ההיסטוריה של עמנו, את הקשר שלנו לאדמה שלנו ואת הקשר שלנו לבירתנו הנצחית ירושלים".

ראש הממשלה הדגיש את חשיבותה של התערוכה המציגה את העמת על ירושלים "מה שהתערוכה הזו עושה היא להציב את האמת בקדמת הבמה. ראיתי שלט ממש בכניסה עם הכיתוב: "זה לא מייצג את האומות המאוחדות". יש לי שתי הערות על כך: הראשונה, וודאי שהיא לא מייצגת את האומות המיוחדות. היא מייצגת את האמת. ונמשיך לומר את האמת בכל מקום, כולל באומות המאוחדות. הנקודה השנייה היא זאת: התערוכה הזו לא הייתה מתאפשרת לפני עשר שנים. התערוכה הזו תהיה מיותרת בעוד עשר שנים. אנו משנים את העולם. אנו משנים את עמדתה של ישראל בעולם ומעל לכל, אנו מבהירים שאנו נלחמים למען האמת ולמען זכויותינו".

נתניהו התייחס לביקרו בוושינגטון ואמר "אנו גם נלחמים למען הביטחון. היו לי פגישות נהדרות השבוע עם נשיא ארצות הברית, מנהיגי הקונגרס: הסנאט ובית הנבחרים, רפובליקנים ודמוקרטים יחד, עם קהל נהדר באיפא"ק של 18,000 איש, עם 500 אנשי עסקים – היה לי מסר מאוד פשוט עבורם – השקיעו בישראל, זה העתיד".

נתניהו הוסיף "רוב השבוע הזה הוקדש לנושא אחד – הנושא הזה הוא איראן. איראן אינה רוצה רק להכחיד את ההיסטוריה שלנו, היא רוצה להכחיד את ההווה והעתיד שלנו. אנו לא נאפשר לזה לקרות. נשאלתי בוושינגטון מהי עמדתה של ישראל לגבי הרצון של מדינות להעשיר אורניום, מדינות במזרח התיכון. אמרתי: מדוע הן רוצות להעשיר אורניום? והם אמרו שהסיבה שהן מבקשות להעשיר אורניום היא כיוון שאיראן קיבלה את הזכות להעשיר אורניום תחת הסכם הגרעין המפוקפק. הדרך הטובה ביותר למנוע התגרענות של המזרח התיכון היא לתקן מיסוד את העסקה עם איראן או לבטל אותה לחלוטין. זו הדרך היחידה למנוע את ההתפשטות הבלתי נמנעת של טכנולוגיה גרעינית ונשק גרעיני במזרח התיכון".

השר לענייני ירושלים והמורשת זאב אלקין אמר כי "אני שמח שהצלחנו להציג כאן באו"ם את האמת כפי שהיא. למעלה מ 3000 שנות היסטוריה של העם היהודי בירושלים לא יתבטלו עם שום החלטה מגוחכת של האו"ם. המסר שלנו כאן חזק וברור. היינו כאן לפני יותר מ3000 שנה ונהיה כאן גם עוד יותר מ 3000 שנה. נמשיך להיאבק למען מעמדה הבינלאומי של ירושלים במסגרת התכנית הבינלאומית שלנו במשרד ירושלים ומורשת".

במסגרת התערוכה הוצגו מיצגים ארכיאולוגיים מקוריים שהתגלו בישראל וממחישים את הקשר ההיסטורי והרציף של העם היהודי לישראל ולירושלים בתקופות שונות.

בין המיצגים בתערוכה הוצגו טביעת החותם של "שר העיר" של ירושלים מתקופת בית ראשון שהתגלתה לאחרונה, חותם מלך יהודה חזקיהו בן אחז, תחריט מנורה מתוך קברו של יהושע הכהן הגדול – קבר אשר נתגלה בעת בניית בית בשכונת רחביה מתקופת שושלת החשמונאים בסוף המאה השנייה לפני הספירה, ציור קיר של מנורה שהתגלה בביתם של כהנים, מטבע שהתגלה במאה השביעית לפני הספירה בכותל המערבי שחקוק עליו השם "נתניהו" ועוד.

תמונות מהתערוכה. צילום: ניר אריאלי

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו