"זאת התורה לא תהא מוחלפת"

בכל דור ודור אנו מחוייבים לאותה תורה שהקדוש ברוך הוא נתן לנו בידיו של משה רבינו, בלא שום פקפוק וספק.

כתוב בתחילת פרשת השבוע פרשת דברים "הואיל משה באר את התורה הזאת". המפרשים מבארים שמשה רבינו עליו השלום ביאר את התורה בשבעים לשון. בלשון כל אומה ואומה. ויש להבין למה משה רבינו הוזקק לבאר את כל התורה בשבעים לשונות. מה היה המניע שלו בימיו האחרונים עלי אדמות לעמוד ולפרש לכל בני ישראל את כל התורה ובשבעים לשון.

קרא עוד:

[postim]

אלא יש לבאר בשני אופנים אשר שניהם מכוונים לעניין אחד.

משה רבינו עליו השלום, הנביא הגדול אשר קודשא בריך הוא בעצמו אומר עליו 'בכל ביתי נאמן הוא' 'פה אל פה אדבר בו' הוא היה יודע את מעשי בני ישראל בדורות ובשנים שיבואו עליהם. ומשה רואה שבני ישראל מופצים רח"ל בין שבעים אומות בעוונותינו הרבים לאחר חורבן בית המקדש, אשר בימים אלו אנו מתאבלים על חורבנו. לכן אזר משה כגבר חלציו וממש בימיו האחרונים עמד וביאר לבני ישראל בניו האהובים, את כל התורה בשבעים לשון כי הרי בכל אומה יש מאפיינים שסותרים את התורה. וכמאמר חז"ל שלפני מעמד מתן תורה סיבב הקדוש ברוך הוא בין כל אומה ואומה ושאלם האם תקבלו את התורה או לא, וכל אומה ואומה סרבו בטוענות אחרות אחת צריכה לגנוב אחת צריכה לנאוף וכו', ורק כלל ישראל ענו כולם כאיש אחד בלב אחד 'נעשה ונשמע'. ולכן כשיפלו ישראל לבין האומות וישהו שם בגלות ובכל אומה ואומה אשר יהיה שם איש יהודי יהיה להם משהו מסוים אשר הוא נגד התורה הקדושה, לכן עומד משה ומצווה את ישראל בשבעים לשון את כל התורה כולה בכדי שבכל מקום ובכל סיטואציה שרק יהיו יהיה להם את התורה הקדושה למשען ולמשפיע ולמעצב דרך החיים.

באופן קצת שונה אפשר לבאר את מעמד משה לפני פטירתו והדחיפה שלו לתרגם לשבעים לשון, בכדי לדחות את טענת האפיקורסים שטוענים לנו שרק כשישראל שרויים על אדמתם צריך לקיים את כל המצוות. אבל כשישראל שרויים בין האומות בגלות אין צורך לקיים המצוות ואפשר לחיות כל היום בבהמיות וחומריות בלא התבוננות ובלא שימת לב לעצור ולהתבונן מאין באת ולאן אתה הולך, ולפני מי אתה עתיד לתן דין וחשבון. ועל טענה שגויה ואווילית זו עומד משה וזועק לישראל את התורה בשבעים לשון בכדי שיפנימו שבכל מקום ובכל מצב אנו מחויבים לשמור את כל התורה כולה בלא שום פקפוק ובלא שום השתמטות.

וגם בימים אלו אשר הציבור החרדי ירא ה' נתון לביזה והתעללות יומיומית, מאנשים תועים, אנשים שמנסים לגרוף על גבינו הון וכוח פוליטי, שמנסים להוציא אותנו כבר עשרות שנים בתירוצים שונים ומשונים מעולם התורה והיראה. באמרם שאנו גלותיים, שאנו צריכים להיות עם ככל העמים. בימים כאלו אנו נצעק להם בכל כוחנו 'שזאת התורה לא תהא מוחלפת' לא משנה באיזה תקופה ותחת איזה עול ולחץ שינסו להעלות עלינו.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני חייב לציין שב"ה האתר משתפר מיום ליום, ב"ה אחד בשם הרב אהרון מילר התחיל לערוך כתבות והוא פשוט מכניס פה דברים יפים שזה: מאמרים ווארטים הלכה יומית…
אשריכם שזכיתם!!!!!

תודה רבה!!!

שיכתוב גם חדשות שיהיה באמת תחליף להאתרים האחרים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו