דיווח בסוריה: 15 הרוגים, בהם 8 איראנים, בתקיפת ישראל ליד דמשק

המרכז הסורי לזכויות אדם מפרסם כעת פרטים חדשים על תקיפת חיל האוויר ותוצאותיה, מהם עולם כי מספר ההרוגים עומד על 15, זאת לצד פצועים רבים. כמו כן דווח כי הושמדו מחסני תחמושת רבים, בהם אוחסנו "טילי נקמה" על התקיפות הישראליות האחרות

'המרכז הסורי לזכויות אדם' מדווח כעת כי בתקיפת חיל האוויר הלילה בסוריה נהרגו 15 אנשי צבא שהיו במקום, בהם 8 איראניים. עוד דווח על פצועים רבים שפונו לבתי החולים.

יעד התקיפה, ע"פ הדיווחים השונים: טילים איראניים שכוונו נגד ישראל, כדי לנקום על התקיפה הקודמת נגד מצבור טילים איראנים שהובאו לסוריה כדי לנקום על הפצצת הבסיס האווירי באזור חומס.

בדיווח האחרון נטען שכתוצאה מהתקיפה הושמדו מחסני תחמושת רבים של משמרות המהפכה והמליציות השיעיות.
//www.jdn.co.il/breakingnews/993148
אש ותמרות עשן. צפו

רגע התקיפה מתוך מצלמת אבטחה

כזכור, על רקע המתיחות הביטחונית והאיומים של אירן, ובשל זיהוי תנועה חריגה בסוריה, בצה"ל הורו אמש לפתוח את המקלטים ברמת הגולן. בצבא הוסיפו בהודעה כי "יש להמשיך ולהישמע להוראות שיימסרו על ידי צה"ל ככל שיידרש". ראשי הרשויות קיבלו הודעה מוקדמת על ההנחייה ונערכו אליה.

על רקע שורת זיהויים חריגים בקרב הכוחות האירניים בסוריה, אמרו בצבא, הוחלט לחדד את הנחיות ההתגוננות במרחב רמת הגולן ולהנחות את הרשויות על פתיחת מקלטים. במקביל הושלמה פריסה של יכולות הגנה וקיימת מוכנות גבוהה של כוחות צה"ל לתקיפה. "צה"ל ערוך ומוכן למגוון תרחישים ומזהיר כי כל פעולה כנגד ישראל תענה בתגובה חריפה", הוסיפו בצבא.

בנוסף בהנחיית הצבא: טיולים של משרד החינוך שתוכננו לרמת הגולן מחר בוטלו. למרות ההודעה של דובר צה"ל על הכנת המקלטים רק ברמת הגולן, גם בכרמיאל ובצפת החליטו – על דעת עצמם – לפתוח את המקלטים בעיר.

צפו בהיערכות צה"ל מחשש לתקיפה איראנית. צילום: דובר צה"ל.

רשת CNN דיווחה אמש כי מקורות צבאיים אמריקניים הביעו חשש כי אירן על סף תקיפה כנגד ישראל. בדיווח נמסר כי הגורמים בפנטגון לא ציינו היכן להערכתם תתבצע התקיפה האירנית.

בצה"ל אף גייסו באופן נקודתי ומצומצם חיילי מילואים ממערך ההגנה האווירית, מאגף המודיעין ופיקוד העורף.

מוקדם יותר פורסם כי שר הביטחון ליברמן נמצא בקרייה ומקיים התיעצויות ביטחוניות. בתוך כך השר אביגדור ליברמן שוחח הערב עם שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס. "הודיתי לו על החלטתו של הנשיא טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן ועדכנתי אותו על ההתפתחויות האחרונות באזור", כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו.

//www.jdn.co.il/breakingnews/992891

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אנא אל תשכחו לשכתב כי הכל מאת חסדי ה' ולולי ה' שהיה לנו, לא היו שום הצלחות. אמנם ראש הממשלה והרמטכ"ל זכו להיות שליחים טובים, אבל הזכות אינה אלא למשלח שהוא ה' יתברך!!!! אנא ציינו זאת בכל הכתבות הבאות גם כן, לקדש את ה' באתר חרדי. תודה מקרב לב!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו