צילום: פלאש 90

בחסות ההיערכות בעורף: כך הפתיעה ישראל (שוב) את איראן

התקיפה המיוחסת לישראל הלילה בסוריה הביאה לשיא את המדיניות האסרטיבית בה נוקטת מערכת הביטחון בחודשים האחרונים: מניעת התבססות איראנית בסוריה והשמדה של כל איום צבאי באופן מיידי - בכל מחיר / פרשנות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


בוידאו: התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה

עיתוי התקיפה המיוחסת לישראל בליל אמש בסוריה, שהתבצעה בצל פתיחת המקלטים ברמת הגולן וההכרזה של הנשיא טראמפ על ביטול הסכם הגרעין מציב למעשה רף חדש של אסרטיביות בכל מה שקשור למדיניות הישראלית כלפי ההתבססות האיראנית בסוריה.

"בצה"ל פעלו ככל שניתן כדי להימנע מהפחדה של הציבורי הישראלי, למרות האיומים האיראניים לנקום את מותם של שבעה פעילי משמרות המהפכה לפני יותר מחודש בבסיס T-4 שבעומק שטח סוריה. ואולם, ברגע שבו זיהה המודיעין הישראלי תנועות חשודות – על פי הפרסומים הייתה זו שיירה של מליציות שיעיות שהובילה טילים ורקטות מדמשק – לא הייתה לרמטכ"ל גדי איזנקוט ברירה אלא לאשר הודעה לציבור על פתיחת מקלטים ורענון נהלים באזור רמת הגולן", כותב הפרשן אמיר בוחבוט בטור שהוא מפרסם באתר 'וואלה!'.

הוא מדגיש כי "זהו צעד חריג במיוחד, שנועד להכין את הציבור למתקפת טילים על העורף, אך גם לאותת לאיראנים, לסורים ולרוסים כי ישראל חשפה את הצעד האיראני, ואולי גם להפעיל לחץ של הרגע האחרון. מסתבר שהצעד לא מנע מהאיראנים לממש את הכוונות לתקוף את ישראל, ולכן ביצעה לכאורה ישראל מתקפת מנע. לא ברור האם היה בכוונתם לפגוע בבסיסי צה"ל או ביישובים ישראליים, אך דבר אחד ברור: הרמטכ"ל לא המתין שהטילים יגיעו למרחב האווירי הישראלי ויאיימו על ציבור שלם".
//www.jdn.co.il/breakingnews/993120
"נשאלת השאלה מדוע האיראנים מתעקשים פעם אחר פעם להוציא אל הפועל את תכנית הנקמה שלהם, למרות שהמודיעין חושף את כוונותיהם?", תוהה בוחבוט, ומנסה להשיב: "לא מדובר רק בגאווה שנפגעה, בניסיון לתבוע עין תחת עין על מות אנשיה של איראן ולא רק בהשפלה בשל החדירה המודיעין שלה, אלא בעיקר במאבק ארוך ומתמשך שבכוונתה לנהל מול ישראל כדי להתבסס בסוריה ולאיים על ישראל בשגרה".

"אף אחד לא רוצה לחשוב מה היה קורה אילו לאיראנים היו אמש טילים ארוכי טווח בסוריה. מבלי צורך לקדם את השיירה לעבר ישראל ייתכן שהכוח לא היה נחשף, ובלחיצת כפתור היו משוגרים טילים מדויקים לעומק ישראל. פרק זמן ההתרעה והיירוט היו קצרים מאוד ומאתגרים עד מאוד את מערכות היירוט וההתרעה של חיל האוויר", כך בוחבוט.

האלוף במיל' לשעבר, יעקב עמידרור, אמר בראיון ל'רדיו ללא הפסקה': "היה ברור לכולנו שצפויות לנו התראות מדובר צה"ל ושהאיראנים יערכו לתקוף אותנו. אם צה"ל אכן תקף מטרות איראניות, כפי שעולה מן הפרסומים הזרים, המשמעות היא שצה"ל איתר חלק מההכנות ובחר לשבש את הפעולה…אני לא מכיר את האירוע באופן ספציפי אך ברור לי שאתמול היה אירוע כלשהו שישראל שיבשה".
//www.jdn.co.il/news/israel/993159
הפרשן הצבאי ניר דבורי מזכיר בטור שהוא מפרסם באתר חדשות 2: "בכל הפעמים האחרונות שישראל זיהתה משלוחי נשק של טילים שמגיעים מאירן – והשיא ככל הנראה היה אתמול בלילה – הוחלט לפעול. גם במחיר שזה יביא את מדינת ישראל לאפשרות של עימות מוגבל, מכיוון שישראל לא מוכנה להרשות לעצמה לעמוד בסיכון הזה, גם באפשרות של פגיעה בעורף הישראלי או מתקנים אסטרטגיים. לכן נדרשת קשיחות ולא התקפלות. אין ספק שמדובר בנטילת סיכונים מחושבים כי זה יכול להוביל שזה יוביל למהלכים גדולים יותר. אז מה עושים? קיימת פעילות של ישראל בכמה רמות בניסיון להיערך לכל אפשרות שלא תבוא".

"ברמה ההגנתית, נרשם איסוף אינטנסיבי של מודיעין בכל הרמות – מגיחות צילום ושימוש במזל"טים, דרך יחידת 8200 ועד פעילות סייבר מתוחכמת והפעלות כל הגורמים בעלי יכולות ניטור. הכל כדי לעקוב אחר כל צעד וכל תנועה. בהיבט ההגנתי מדובר על מוכנות גבוהה – פריסה בכל רחבי הצפון, שהושלמה כבר לפני ימים רבים. מערך ההגנה האווירי מוכן לאפשרות של ירי לעבר ישראל. בנוסף נרשם גיוס מאוד ממוקד ומצומצם שמילואים בפיקוד העורף – גם הגנה האווירית וגם באמ"ן – כדי לאפשר את כל הפעילות הזו ולעמוד באתגרים האפשריים. העורף מתמקד בקשר היציב עם הרשויות המקומיות ולוודא שערוצי ההידברות פתוחים כל הזמן כדי לספק מענה מיידי", הוא מוסיף.

לדבריו, "ברמה ההתקפית, ישראל נוכחת כל הזמן בשמי סוריה ולבנון ומחזיקה מטוסים חמושים באוויר שיכולים להתערב מול כל התפתחות בכל רגע נתון. את הדבר הזה שומעים ורואים תושבי הצפון, שצריכים להבין שזה חלק מהמטרייה שמגינה עליהם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה לא מעלים באתר 13 דקות של נאום טראמפ אתמול?
מה חברי פרלמנט איראני ששורפים דגלי ארה"ב זה יותר דתי ומקובל ?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture