פלאש 90

לפיד נוחת בסקרים והשבשבת משתוללת ימינה ושמאלה / שלומי סגל

שעות אחרי שהצהיר כי הפרישה מהסכם הגרעין היא רעיון גרוע, מיהר לפיד לצייץ: כפי שבעבר פעלתי לצד הממשלה לביטול הסכם הגרעין הרע, גם הפעם נפעל להחזרת הסנקציות ובלימת איראן. וזה אפילו לא הזיגזג הגרוע ביותר של האיש שהפך לקריקטורה פוליטית

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אפשר להבין מה עובר על יאיר לפיד בתקופה האחרונה. האיש, שנכנס לפוליטיקה הישראלית בקול רעש גדול תוך שהוא מצהיר על פוליטיקה חדשה ועל שינוי, בתמיכה תקשורתית אדירה וחסרת תקדים, הצליח להביא את מפלגתו החדשה להישג של 19 מנדטים. משם, הדרך לתהום הנשייה מעולם לא נראתה קרובה יותר.

במערכת הבחירות האחרונה איבד קרוב למחצית מכוחו לאחר שהציבור מאס בהתנהלותו הדוחה כלפי הציבור החרדי וזכר לו היטיב את הכישלון הבזוי שלו בקדנציה הקצרה שלו במשרד האוצר. מאז החליט לפיד לשנות את עורו ותוך כדי ניסיון להתקרב לנציגי הציבור החרדי, ניסיון שנבלם ונגדע באיבו על ידי מרבית הנציגים בכנסת, החליט להפוך למעין "שר חוץ אלטרנטיבי".

לדבר הוא יודע. הוא הרי גדל באולפני התקשורת המרכזיים בישראל. העובדה שראש הממשלה נתניהו שמר לעצמו את משרד החוץ, סייעה בידו בניסיון להפוך לפטריוט שמגן על ארצו מול האויבים הקמים עלינו לכלותינו. אך מכיוון ואצל לפיד הכל דיבורים, העובדות התחילו לצוף לאט אבל בטוח מעל פני השטח.

כך לדוגמה התגאה יאיר היהיר כי לאחר שיחה שקיים עם ראש העיר לונדון הורה האחרון להסיר קמפיין נגד ישראל מתחנות הרכבת, אך בהמשך התברר כי שיחה זו מעולם לא התקיימה. גם כאן, כמו בכל דבר שהאיש נוגע, מלבד נזק למדינת ישראל – לא עשה לפיד מאומה. אך למרות הכל, העובדה שהוא "עבר מסך" שיחקה לטובתו, והסקרים האירו לו פנים, עד שבשלב מסויים נראה היה כי יש עתיד תהפוך למפלגה הגדולה בכנסת הבאה. חלום ראשות הממשלה נראה קרוב מתמיד.

כבר אמר החכם כי אפשר לעבוד על חלק מהאנשים חלק מהזמן, אך אי אפשר לעבוד על כל האנשים כל הזמן. לאט אבל בטוח התחילה הירידה בסקרים כאשר עוד ועוד אנשים כי מדובר באדם חסר עמוד שדרה שמוציא בבוקר את האצבע מהחלון, בודק לאיזה כיוון הרוח נושבת, ולפי זה מחליט על עמדותיו. יום ימין, יום שמאל ולמחרת במרכז. יום מנסה להתחנף לחרדים, יום אחרי נלחם נגד הדת, ובין לבין הוא מתעטף בטלית בכותל.

הנחיתה הרכה אך העקבית בסקרים שיבשה במשהו את השבשבת הלאומית והאיש שלא פוצה את פיו בלי לבדוק בסקרים מהי עמדת הציבור, מצא את עצמו תוקף פעמיים את מאבקו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באיום הגרעין האיראני. אם לא די בכך שהוא מאבד את מצביעי הימין הרך שהיו יכולים להצביע עבורו, הוא עוד מבצע בדרך זיגזג מפואר שחושף שוב את העובדה שהוא בן אדם חסר עמוד שדרה.

כך לדוגמה, לפני הנאום הדרמטי של נתניהו במהלכה חשף את הקלסרים והמסמכים שהמוסד הצליח להוציא מאיראן, הודיע לפיד כי יש עתיד מושכת את הצבעות אי האמון, אך מיד לאחר הנאום יצא למתקפה נגד נתניהו בטענה כי חשיפת המבצע מסכן את יכולות המודיעין של ישראל. לגודל החרפה, התברר כי כל ראשי מערכת הביטחון תמכו בחשיפה.

שעות ספורות לפני הודעת הנשיא טראמפ על פרישת ארה"ב מההסכם, אמר לפיד כי מדובר ברעיון גרוע וכי ישראל צריכה למנוע את ביטול ההסכם. והופ, אתמול מיהר לפיד לצייץ כי הוא "מברך את הנשיא טראמפ על עמידתו האיתנה לצד ישראל". לפיד הוסיף כי "כפי שבעבר פעלתי לצד הממשלה לביטול הסכם הגרעין הרע, גם הפעם לא נעשה שיקולים של אופוזיציה וקואליציה ונפעל להחזרת הסנקציות ובלימת איראן". הגולשים ברשת מיהרו להגיב בלעג, ונראה כי התדמית החדשה שלפיד כה עמל עליה, מתחילה להיסדק.

ניתן להסביר את השינוי בעמדת לפיד שנמנע במשך זמן רב מלתקוף חזיתית את נתניהו בכל הנוגע ליחסי החוץ של ישראל, בסקרים האחרונים. קחו לדוגמה את הסקר האחרון שהתפרסם היום ובו מקבלת הליכוד לא פחות מ-42 מנדטים, בעוד יש עתיד נשרכת מאחור עם 18 מנדטים בלבד והמחנה הציוני מתרסקת לעשרה מנדטים בלבד.

אם ננסה לנתח את תוצאות הסקר, נשים לב כי נתניהו הצליח להחזיר את כל מצביעי הימין הביתה אל מפלגת הליכוד, בעוד לפיד מרכז סביבו את אנשי מחנה "רק לא ביבי", אנשים שיצביעו גם לדמות מצוירת מהאגדות, ובלבד שלא האיש שמצליח בס"ד להביא הישגים כה משמעותיים לישראל, הן מדיניים והן כלכליים, לא יהיה זה שיושב בבית ברחוב בלפור. מבחינתם, הקריקטורה הפוליטית ששמה יאיר לפיד, עדיפה על פני אבי גבאי. לכן, נראה כי לפיד החליט לשנות אסטרטגיה. למזלנו, 'חמוצים' אלו נכשלים פעם אחר פעם בקלפיות, ולכן נראה כי חלום ראשות הממשלה של לפיד נגוזה – בדרך להיכנס לפח האשפה של ההיסטוריה הפוליטית.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
17 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל מילה במקום !!!

כל מילה מיותרת…

ווואו איזה יופי של כתבה!
מדהים!!!

לא למהר להספיד.
גם מפלגה שניה בגודלה בכנסת עדיין היא משמעותית ומחוזרת על ידי כולם.
אם אכן היו הבחירות נערכות היום והתוצאות היו על פי הסקר, הנציגים החרדיים יוכלו למצוא את עצמם שוב, משקיפים מספסלי האופוזיציה, על החורבן שהאיש הרע ימיט על כל השגיהם.
נמשיך להתפלל ולקוות לטוב

איזה תיאור מדויק של לפיד: קריקטורה פוליטית (! מתוך כותרת המשנה בכתבה שלמעלה)

יאמר לזכותכם JDN זו פעם ראשונה שהבאתם כתבה כ"כ מוצלחת נגד האיש הכ"כ לא מוצלח
כה יתן ה' וכה יוסיף שיאבד לגמרי מהנוף הפוליטי במהרה

אני לא מבין בדיוק זה נקרא פולטקאי

יש לזכור כי אבי דגני הוא "קריטטורה של שטויות" עיינו ערך יהדות התורה 9 מנדטים

הכו בו עוד ועוד (פוליטית) בגאוותן המטופש הזה הציגו את טיפשותו לעיני כל, חוץ מ"זכות אבות" אין לו כלום

רבותיי!
אם תשאלו אותי, החלום שלי הוא שלפיד יזכה בשלושים מנדטים ויעשה ברית אחים עם בנט/ כחלון/ ליברמן/ אבי גבאי/ לוי אבקסיס או כל אחד אחר, ולאחר מכן יהיה ראש ממשלה.
למה זה טוב?
מה, השתגעתי? איזה דיבורים אלו?
כן! לא היו ימים טובים לאידישקייט ולהשקפה החרדית כמו ימי גזירת לפיד, בימים רחוקים אלו לפני חמש שנים, תופשי התורה שנאו את מרשיעי הברית והתאגדו ללחום את מלחמת ה' נגד מי שחרף מערכות אלוקים חיים, הארץ רבתה דעה את ה' ושם ה' התקדש בעולם.
כשהחרדים שבו אל שולחן הממשלה נהפכה הקערה על פיה, עבודות נערכות מידי שבת, מופעי שחץ מתקיימים תוך חילול שבת, החינוך עובר רפורמות, הצבא, הרפורמים ומה לא. פשוט אין נציגים חרדים שילכו וילחמו בממשלה הזו וכל זעקות השבר הם מהשפה ולחוץ ולאחר מעשה, והשבת האחרונה תוכיח.
רבותיי! נער הייתי גם זקנתי, נאמנים עלינו דברי מרן החזו"א שהרכוש היחידי שיש לאגוד"י זה שנאת הרשעים ששונאים אותנו.
לא נתפוס את הטפל, נזכור את העיקר. העיקר הוא לא לשבת בממשלה, העיקר הוא להילחם בעושי הרשעה ולהגביר את הטוב בעולם.
בינו נא זאת.

צודק דוד, אם המפלגה הנ"ל מקבלת יותר מ-6 מנדטים, אני קוגל.

עדיין יש לו 18 מנדטים והמפלגה השנייה בגודלה, צריך רחמי שמיים שיעלם עם כל הרשעים.

חרדי אמיתי אתה צודק שהתפקיד של הח"כים החרדים היא ללחום את מלחמתנו, אין לי מושג למה נראה לך שהם לא עושים זאת, אבל לא ניכנס לזה עכשיו..
אבל למה עם יאיר לפיד למען ה'??? בחיאת דינק שהבן אדם הזה יעוף מהמצלמות של התקשורת, איזה רשת שמכבדת את עצמה מעלה מאמרים ודעות שלו? זה פשוט פדיחה לראות את הדעות המשתנות שלו. רציני, זה פשוט מגוחך.
אחלה כתבה!!!

ביבי מטורף בקטע של היחסים עם ארצות הברית, יאיר אפילו לא מתחיל להתקרב לרמה שלו.

לא הבנתי את הכותרת של הכתבה: "לפיד נוחת בסקרים" – לפי הזכור לי כל הסקרים צפו לו קרוב לעשרים, כך ש-18 זה לא הרבה פחות…
הכותרת הנכונה היא: "הליכוד שותה את המנדטים של הימין".

יאיר הטיפש!
כמה שתשטתה יותר זה טוב,
בבקשה המשך להראות את הפרוץ הטיפשי והאמיתי שלך,
אתה עושה שירות מדהים שכל החכי"ם החרדים לא יכולים לעשות,
עלה והצלח בטיפשות שלך,

"חרדי אמיתי":
אתה מוכן למכור את כל האידישקייט שלנו תמורת האג'נדה שלך???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture