צילום FREEPIK

מדוע מעצב סופרמרקטים כל כך חשוב להצלחת העסק?

ניהול סופרמרקט היא משימה קשה מאוד, בשל תחרות גבוהה מול חנויות פיזיות אחרות וחנויות אונליין, ובגלל אחוזי רווחים יחסית נמוכים על המוצרים שלהם

כדי לעשות את זה בהצלחה, צריך להשתמש בכל הכלים האפשריים למשיכת לקוחות והגדלת רווחים. אחד מאותם כלים הוא עיצוב – איך בדיוק הסופרמרקט נראה? איך הוא מסודר?

זה אולי לא נשמע לכם כל כך חשוב, אבל באמצעות עיצוב חכם ויעיל סופרמרקטים יכולים לגרום ללקוחות להישאר יותר זמן בפנים, לרכוש יותר מוצרים ממה שתכננו וגם לחזור בפעמים הבאות. מעצב סופרמרקטים מקצועי בוחן את סביבת החנות, את קהלי היעד השונים ולוקח בחשבון עוד שלל גורמים נוספים, הכול כדי לייצר מתווה ומראה שיהפכו את הסופרמרקט למצליח ומרוויח.

איך כדאי למקם מוצרים שונים בחנות?

חשוב לגרום ללקוחות להגיע לחלק האחורי של החנות, ולמעשה להגיע לכל הפינות והחלקים השונים, כדי לגרום להם למלא את העגלה כמה שיותר. אלה שיטות בהם עשוי להשתמש מעצב סופרמרקטים מקצועי:

  • שמים מוצרי בסיס חשובים, כמו לחם וחלב, בצדדים מנוגדים של החנות.
  • שמים מוצרים מבוקשים, כמו ביצים בשר ומוצרי חלב, בחלקה האחורי של החנות.
  • ממקמים את המאפיה של החנות באזור יחסית מרכזי, כך שהריחות הנפלאים יגרמו ללקוחות לעצור
  • מציבים את עמדת הירקות והפירות יחסית בכניסה לחנות, כדי שהמראה הצבעוני והמושך שלהם ימשוך לקוחות פנימה. גם פרחים בכניסה זה רעיון טוב מאוד, וליד הירקות והפירות הם מדגישים את אווירת הרעננות והטבע.
  • מניחים באזור הקופות מוצרים שאנשים נוטים לקנות בצורה אימפולסיבית, כמו שוקולדים וסוכריות.
  • מפזרים ברחבי החנות דוכני טעימות, לא רק כדי לגרום ללקוחות לקנות את המוצרים שהם טועמים, אלא גם כדי לגרום להם להאט, ובאופן כללי להתנהל בצורה יותר נינוחה.

מה צריך לקחת בחשבון חוץ מאשר מיקומים?

  • מניעת גניבות – תצוגות או מעברים שכוללים מוצרים קטנים, שאפשר לגנוב יחסית בקלות, מומלץ למקום באזורים בעלי אבטחה מוגברת (באמצעות אנשים, מצלמות או אמצעים אחרים).
  • גודל העגלות – זה אולי לא קשור באופן ישיר לעיצוב עצמו, אבל גודל העגלות או סלי הקניות משפיע. לקוחות בחנויות מזון נוטים למלא את העגלה, ואם היא תהיה גדולה יותר המשמעות ברורה – קיים יותר סיכוי שיוציאו יותר כסף.
  • תאורה – לתאורה יש חשיבות גבוהה, היא יכולה להשפיע על מצב הרוח של הלקוחות ובאופו ישיר על הרצון שלהם לקנות.

חשוב להיות יצירתיים

ברחבי העולם, סופרמרקטים מחפשים ומוצאים עוד ועוד דרכים לגרום ללקוחות להוציא יותר כסף. מעצב סופרמרקטים יכול להדגים עיצובים שונים מראש, באמצעות תוכנות עיצוב בתלת ממד. התוכנות הללו מאפשרות בדיקה של מיקומי מדפים ומעברים, וגם בחינה של אמצעי וזוויות תאורה. תוכנות התלת ממד מספקות הרבה מאוד מידע עוד לפני שיוצאים לדרך, ועוזרות לחסוך כסף על עיצובים פחות מתאימים.

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו