מגבית המקובלים רשמה הצלחה מסחררת: 9 מיליון ש"ח גויסו להצלת ישיבת 'נהר שלום'

המגבית עברה את היעד הראשוני, 5 מיליון שקלים, ב-181% והגיעה ללמעלה מ-9 מיליון ש"ח וזאת בזכות התגייסות יוצאת דופן של הציבור הרחב ר' אהליאב אבוטבול מנהל קמפיינים בחברת צ'רידי מגלה מדוע הקמפיין הצליח מעל ומעבר: "כשיש ווייב חיובי, ויש מומנטום חזק רואים תוצאות פנטסטיות" "אנשים הבינו שהם חלק ממשהו מאוד מאוד גדול – רק בזכותם המבנים הסמוכים לישיבה ייגאלו" ראיון סיכום

ביום חמישי בחצות הסתיימה המגבית של ישיבת נהר שלום להצלת חצר ביתו של המקובל רבי מרדכי שרעבי זי"ע. המגבית הסתיימה בהצלחה פנטסטית ועברה ב-181% את הסכום הראשוני שנקבע, עם גיוס של כ-  9 מיליון שקלים למען הצלת המבנים הסמוכים לישיבה.

כמו מגביות קודמות מוצלחות אחרות, גם את המגבית הזו ניהלה חברת צ'רידי, המובילה את תחום גיוס ההמונים בעולם היהודי ופורצת דרך בעולם היהודי בזכות הפורמט שפיתחה וכבש את העולם.

ביקשנו לשוחח עם מי שהוביל את הקמפיין בישיבת המקובלים מטעם צ'רידי, אהליהב אבוטבול כדי להבין את סוד ההצלחה.

איך בעצם בונים קמפיין מוצלח, ומה סוד ההצלחה של קמפיין 'נהר שלום'?

"הרעיון הוא שילוב בין תחושת שייכות ותחושת דחיפות. באמצעות קמפיין טוב אנחנו מחברים את התורם למוסד, למשימה, לאתגר, וברגע האמת אנחנו מייצרים דחיפות, שהיא אמיתית לגמרי. הרי במידה והמגבית לא משיגה את היעד, הכסף חוזר חזרה לתורם. בקמפיין של 'נהר שלום' לדוגמא, המטרה הייתה לגאול מבנים שלולא הקמפיין, היו נרכשים בידי טייקונים שהיו בונים בהם ככל העולה על רוחם, והיו פוגעים במקום הקדוש וההיסטורי הזה.

הדבר הזה גרם לאנשים להבין באופן אמיתי כי  הם חלק ממשהו גדול, ואם המשימה לא תצליח – הכסף שלהם לא יישאר שם להוצאות קפה ותה, אלא יחזור אליהם. כדי לבנות את מעגל המתרימים והתורמים פנינו בין היתר למעגל הקרוב של אנשי שוק מחנה יהודה  שאוהבים ומוקירים את רבי מרדכי שרעבי זי"ע. כשהאנשים שגייסנו הבינו ששני האלמנטים החשובים של שייכות ודחיפות נפגשים לחיבור אחד גדול, התחלנו לראות את התוצאה.

האם אפשר להבטיח מראש הצלחה?

ממש לא. אנחנו לא מוכרים לאנשים אשליות. זה כמו אירוע של חתונה. אנחנו בתפקיד התזמורת, אבל בסוף צריך שיהיה חתן וכלה מספיק אהובים ומוכרים כדי שהציבור יגיע לחתונה וירקוד לצלילי התזמורת. וזה מה שהיה עם 'נהר שלום'. מסתבר, וזה הוכח גם בכמות התורמים הגבוהה במהלך הקמפיין, שזקן המקובלים רבי מרדכי שרעבי ורבי בניהו שמואלי מעוררים סנטימנט עז אצל אנשים וזה בא לידי ביטוי בתוצאות המצוינות.

מאידך, גוף או ארגון שהמוניטין שלו גרועים ובלי בייס ציבורי עם שייכות ומחויבות, אזי אין סיכוי לגייס איתו כסף. בסוף מאחורי כל קמפיין צריך להיות מוצר אמיתי וזעקה כנה. העוילם לא גוילם ואנשים לא תורמים סתם. הם רוצים לדעת במה מדובר, ולמה זה חשוב, ורוצים להתחבר לפעילות של הארגון.

איך קרה שעברתם את היעד שנקבע, הלא הסכום הראשוני היה 5 מיליון…

זה לא חריג לצ'רידי. בחלק גדול מהקמפיינים אנחנו עוברים את היעד. בנהר שלום עברנו את היעד ב-181 אחוז שזה בהחלט פנטסטי. למה זה קורה? זה קורה רק כשיש קמפיין ממוקד וטוב. במקרה הזה מומנטום חזק פגש ציבור נלהב ומכאן הכוכבים הסתדרו באוויר כמו שאמר מישהו לא מזמן ?  .

הניסיון האדיר והמוצר המצויין שנבנו בצ'רידי לאורך השנים  על מנת לענות על כל האלמנטים החשובים בקמפיין גיוס המונים, הפכו את צ'רידי למוצר הטוב ביותר בשוק.

אגב, זו גם הסיבה שאנחנו החברה המובילה בציבור החרדי ואחת החברות המובילות בעולם. כיום, כשארגון או מוסד רוצה לגייס הון, הוא פונה לחברה המקצועית ביותר. הביקוש מדבר בעד בעצמו.

כולם יכולים לפתוח מחר תחרות לפייסבוק אבל מארק צוקרברג כבר יש רק אחד.

מה אתה צופה לענף בשנה הבאה?

צמיחה משמעותית. אם לצטט גדולים ממני איעזר במנכ"ל החברה שי צ'רבינסקי שמוביל את צ'רידי בשנים האחרונות בישראל ובעולם משנה לשנה בגידול של מאות אחוזים. לדבריו, אין אף בנאדם שנתן כסף לצדקה ובבוקר למחרת קם ואמר, 'איזה שטות עשיתי'. להיפך. יש אנשים שאומרים, 'הייתי יכול לתרום יותר וחבל שנתתי רק את הסכום שנתתי.

זה בדיוק כמו שמחר לא יפסיקו למכור פרסומות או יפסיקו לתת צדקה. זה דרך העולם והטבע. אם אנחנו נמשיך לעשות את עבודתנו ולפרוץ קדימה על הצד הטוב ביותר, העולם יהפוך עבורנו לכפר גלובלי קטן.  שי תמיד מחדד בישיבות עבודה את הרבי ודבריו על הכוח הטכנולוגי שיכול להביא לכיבוש כל יעד אפשרי".

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו