שר האנרגיה והמים נגד הרפורמה במשק המים

לאחר שפורסמה התוכנית לביטול תאגידי המים ולהקמת 15 חברות אזוריות אמר שר האנרגיה והמים, סילבן שלום: ירידה של 5% במחיר המים היא מזערית, יש לערוך רפורמה מקיפה יותר ולפעול להורדת מחירים חדה יותר

האם עשו נערי האוצר עבודה חובבנית לפני שהציגו את טיוטת חוק ההסדרים? – כך טוען היום שר האנרגיה והמים, סילבן שלום: "יש לערוך רפורמה רחבה במשק המים ולפעול להורדת המחירים, לא להסתפק רק בטיפול קוסמטי".

קרא עוד:

[postim]

שלום התייחס בדבריו לביטול תאגידי המים ולצמצום מספר חברות המים ל-15 בלבד ואמר: "הצמצום שמציע האוצר יביא להוזלה של 4-5 אחוזים בתעריפי המים וזה לא משמעותי. צריך להחליט על שורת צעדים נוספים שתוביל לצמצום של בין 12 ל 15 אחוזים בתעריפים".

את הדברים אמר שלום בכנס אג"מ של איגוד ישראלי למים. "ההצעה של האוצר לצמצום התאגידים היא קוסמטית, וצריך לחשוב על רפורמה מקיפה שתכלול או את ביטול התאגידים כולם או רפורמה שלמה שתכלול שורה רחבה של פעולות".

"התאגידים הפכו לקבוצה השנייה השנואה אחרי חברת החשמל. הם הוקמו כי קודם לכן היה בזבוז אדיר של מים ומחסור בהשקעות בתשתית המים, אך מאז הגולם קם על יוצרו. כיום יש מקום לחשיבה מחודשת. כל אחד רואה בעירו את בניין התאגיד, המשרדים המפוארים, המנכ"לים, המהנדסים, המכוניות- כל אלו גורמים לאנשים לחשוב שעצם עליית מחירי המים נובע מעצם קיום התאגיד עצמו.

צמצום התאגידים עלה בפגישה עם אלכס קושניר, מנהל רשות המים. משרד האנרגיה והמים מספק אספקה סדירה של משאבי הטבע ונושא התעריפים זז הצידה והפך עניינם של הרשויות בלבד אך זה לא יהיה כך בתקופת כהונתי. אנחנו צריכים לפעול כרגולטור ממשלתי. התעריף הוא עניין מרכזי. יש שתי אופציות לפעולה: ביטול כל התאגידים והעברת האחריות לרשויות המקומיות או צמצום מספר התאגידים לצד צעדים נוספים בהם ביטול המע"מ, ביטול היטל ההפקה, בדיקת סבסודים צולבים, והוספת מדרגה שלישית בתעריף.

השימוש במים צריך להיות שווה לכל נפש. משרד האנרגיה והמים יהיה בעל חשיבה וראייה צרכנית ויפעל לטובת המשתמש הסופי- הצרכן, הפריפריה והשכבות החלשות. נפעל להפיכת נושא המים לנושא חברתי".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו