טיוטה אוטומטית

Miriam Alster/FLASH90

חוק ההסדרים עבר בקריאה ראשונה: "פוגע בחלשים כדי לשלם לעבאס"

החוק אושר רוב של 59 תומכים מול 54 מתנגדים, והוא יעבור לוועדת הכנסת לקביעת הוועדות בהן ימשך הדיון. החוק כולל גזירות והעלאות מיסים וכן הרפורמה ההרסנית שמוביל שר הדתות מתן כהנא בכשרות • למה חוק ההסדרים כולל רפורמות?

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק התכנית הכלכלית (חוק ההסדרים) ברוב של 59 תומכים מול 54 מתנגדים, והיא תועבר לוועדת הכנסת לקביעת הוועדות בהן ימשך הדיון.

מוקדם יותר עברה גם הצעת חוק מסגרות תקציב. אחר הצהריים הצליחו בממשלה לפתור את הרפורמה ברגולציה. החוק עבר לאחר פשרה שסוכמה בתוך הקואליציה כי הסעיפים הנוגעים לסמכויות של הרשות לרגולציה יופרדו מחוק ההסדרים ויחוקקו בהסכמת כל סיעות הקואליציה עד לסוף מושב החורף.

חוק ההסדרים הוא שם מקוצר לאיגוד של תיקוני חקיקה שממשלת ישראל מגישה לחקיקה בכנסת והוא העוסק במגוון רחב של נושאים שהממשלה מעוניינת לקדם. חלק מהסעיפים הכלולים בו נועדו להקטין את ההוצאה התקציבית לשנה אליה הוא מתייחס, אך חלקם נועדו לקדם רפורמות במשק, כגון הפרטות וצעדים אחרים שלממשלה יהיה קשה להעביר אותם בנפרד, אך התוך חוק התקציב, שאי אישורו מוביל לפיזור הכנסת והקדמת הבחירות, חברי הקואליציה נכונים יותר להתפשר.

כאמור, הבאתו של חוק ההסדרים לאישור הכנסת ביחד עם חוק התקציב מבטיחה את אכיפתה של המשמעת הקואליציונית גם לגבי חוק זה. הצעת החוק שאושרה היום (חמישי) מונחת לצד הצעת חוק התקציב, בין הרפורמות, "ייעול מערך הכשרות", כאשר למעשה מדובר ברפורמה ההרסנית שמוביל שר הדתות מתן כהנא.

עוד מוצעים בה שינויים בנושאים הבאים: דיוור דיגיטלי, תאגידים שהוקמו לפי חוק, בינוי ושיכון, צמצום פערים מגדריים בשוק העבודה והעלאת גיל הפרישה לנשים, היוועדות חזותית, שכירות מוסדית, כבאות, ניקוז, תחבורה, אנרגיה, חקלאות, רישוי עסקים, עבודות פיתוח בתכנית למגורים, תקשורת, שירות מידע פיננסי, אסדרה, רכבת תחתית (מטרו), רישוי באמצעות מורשה להיתר וייבוא.

ח"כ אריה דרעי אמר בדיון לפני אישור החוק: "אתמול שמעתי איזושהי אמירה, משר האוצר אביגדור ליברמן, שהיה באיזה מקום אתמול, והוא אמר: הכנסתי כל כך הרבה עיזים לתוך חוק יסודות התקציב ולכל החבילה שאתם רואים היום, ציפיתי שהקואליציה תוריד לי חלק מהעיזים הללו, ואז יישארו לי הדברים העיקריים. והוא אומר: להפתעתי, אף אחד לא הוציא לי שום דבר. אין הגדרה יותר טובה מהדבר הזה, כיוון שמי שמכיר, ואני קצת ותיק בכנסת, ואני יודע מה נערי האוצר מביאים אותן באופן אוטומטי".

דרעי הוסיף: "הם יודעים שזה לצורכי משא ומתן. מכניסים, אחר כך כל חבר ועדת כספים מהקואליציה מבקש – מורידים, מורידים. אבל כשיש קואליציה שנפלה עליהם אימה של אביגדור ליברמן, והם מפחדים מהצל שלהם, והם מוכנים לקנות דברים הזויים."

ח"כ משה גפני אמר: "לא היו ימים טובים לאנשי אגף התקציבים באוצר כימים אלו, שהם יכולים להוציא מכל המגירות אצלם, השטותיות ביותר והגרועות ביותר, ואני מכיר את המגירות האלו, הייתי שם. ועומד פה שר האוצר שלא מבין כלום בעניין ומנסה להסביר את הגזירות האלו לאזרחי ישראל. אני אומר לכם כאן ובאחריות – זה התקציב הכי גרוע שהיה מעולם במדינת ישראל, התקציב הכי אנטי חברתי שהיה פה מעולם".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו נאם מיציע המבודדים במליאת הכנסת ואמר: "התקציב שהובא היום הוא תקציב גרוע. יש בו גזירות והעלאות מיסים, בניגוד גמור להבטחות שלכם. פגעתם בחקלאים, בשכבות החלשות, בפריפריה, ובמעמד הביניים. נתתם סכומי עתק למנסור עבאס ולמחמוד עבאס, כי אתם תלויים ב-53 מיליארד השקלים שהבטחתם לרע״מ. מעבר לתקציב הספקתם בזמן קצר להביא עוד 3 מחדלי ענק".

לאחר אישור החוק בקריאה ראשונה נמסר מהליכוד כי "התקציב הגרוע הזה פוגע בשכבות החלשות, במעמד הביניים ובתושבי הפריפריה – הכל כדי שבנט יוכל לשלם מיליארדים למנסור עבאס. בנט ולפיד הבטיחו לא להעלות מיסים – והעלו מיסים. החשמל יתייקר, המוצרים יתייקרו, המיסים יעלו ואזרחי ישראל ישלמו את המחיר, ואיתם העצמאיים ובעלי העסקים שלא קיבלו שום רשת ביטחון מהממשלה. בנט הפקיר את אזרחי ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture