קבלת פנים צוננת לנגיד בנק ישראל הנכנס

הנגיד החדש פרנקל זוכה לקבלת פנים צוננת בצורת ירידות שערים בבורסה | בחודשיים הבאים תשמש במקומו נגידה מחליפה | ירוויח 62 אלף שקלים בחודש

13 שנים אחרי שעזב את לשכת נגיד בנק ישראל, התייצב היום (שני) יעקב פרנקל למסיבת העיתונאים לצדו של ראש הממשלה ושר האוצר, כדי לשוב אל התפקיד החשוב ביותר במשק הישראלי.

קרא עוד:

[postim]

קבלת הפנים לה זכה הנגיד החדש, לא הייתה מעודדת במיוחד. בבורסה נרשמו ירידות שערים, בעוד שבנק ישראל חתך את תחזית הצמיחה של המשק לשנת 2014 ל-3.2% בלבד. הנגיד היוצא, סטנלי פישר, קיבל היום את החלטתו ה-100 במספר, כשהותיר את הריבית ללא שינוי.

בצמרת הממשלה דווקא נרשמת אהדה לנגיד החדש, שייכנס לתפקיד בפועל רק בעוד כחודשיים, שכן עליו לסיים את עבודתו הנוכחית בארצות הברית. נתניהו אמר במסיבת העיתונאים: "החלטנו על המהלך ביחד. זה היה חיפוש קשה בין מועמדים מסוימים. זה לא קל למצוא מחליף לסטנלי פישר שעשה עבודה יוצאת מן הכלל, אבל יעקב פרנקל היה מועמד מעולה. הטוב שבין הטובים, המצוין שבין המצוינים".

פרנקל עצמו אמר, "לא סוד שהיססתי הרבה, אבל גם לא סוד שכשישנו ראש ממשלה שהוא נחוש, ולא מוכן לקבל שום תשובה אחרת מזו שהוא חותר להשיג, קשה לעמוד בפניו. יש לנו משק שהפוטנציאל בו הוא אדיר, ואפשר לקדם אותו יותר. יש גם דברים מדהימים ומרהיבים שנשמרו כמו סוד כמוס והעולם אפילו לא יודע".

ד"ר קרנית פלוג, שהייתה ברשימת המועמדים לזכות במינוי באופן קבוע, תשמש בחודשיים הקרובים כנגידת הבנק באופן זמני, עד לכניסתו של פרנקל לתפקיד.המשכורת של נגיד בנק ישראל תעמוד על 62 אלף שקלים בחודש על פי חוק בנק ישראל החדש – ממקבלי השכר הגבוהים ביותר במגזר הציבורי.

 

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו