בשורה להורים ולילדים: הסייעות הרפואיות יועסקו גם בקיץ

שר האוצר, שר החינוך ויו"ר ההסתדרות החדשה הודיעו היום כי הסייעות הרפואיות יועסקו 12 חודשים בשנה • המשמעות: ילדים הנדרשים לסייעת רפואית יקבלו סיוע גם בקייטנות הקיץ • סך התקצוב כ- 15 מיליון שקלים

שר האוצר, משה כחלון, שר החינוך, נפתלי בנט ויו"ר ההסתדרות החדשה אבי ניסנקורן הכריזו היום כי החל מהקיץ הקרוב, הסייעות הרפואיות יועברו למודל העסקה בכל 12 חודשי השנה, כפי שמקובל בכל המשק הישראלי. סך התקצוב כ- 15 מיליון שקלים.

בעקבות מודל העסקה החדש, הסייעות הרפואיות יעמדו לצד הילדים גם בקייטנות ובפעילויות הקיץ האחרות. בכך יתוקן העוול שנגרם לסייעות ולילדים במשך שנים רבות, בהן הועסקו הסייעות רק עשרה חודשים בשנה.

על פי נתוני משרד החינוך, בישראל ישנם כ- 2200 תלמידים בחינוך הרגיל הזקוקים לסייעת רפואית. סייעות רפואיות מתלוות לתלמידים הזקוקים להשגחה בשל סכנת חיים או נדרשים לקבל במהלך יום הלימודים טיפולים רפואיים פולשניים. עד כה הסייעות הועסקו רק במהלך שנת הלימודים ומכאן שבחופשת הקיץ התלמידים הזקוקים לסייעת רפואית נותרו ללא מענה הולם, דבר שהעמיד בסכנה את בריאותם.

קרא עוד:
[postim]

שר האוצר משה כחלון: "הדאגה לילדים ולסייעות הרפואיות הביאה את משרד האוצר להבטיח כי העסקתן תימשך גם בחודשי הקיץ. בכך אנו מספקים מענה מוסרי, ערכי וצודק לילדים בעלי צרכים רפואיים ולסייעות. נמשיך לפעול לשיפור המרקם החברתי בישראל ורווחתו של האדם העובד"

שר החינוך, נפתלי בנט: "בזכות הרחבת העסקתן של הסייעות הרפואיות יוכלו כל ילד וילדה הזקוקים לטיפול רפואי לקבל סיוע מלא בזמן פעילות הקיץ. מדובר בבשורה ל-2000 הסייעות הרפואיות ובצעד נוסף בדרך להפיכתה של מערכת החינוך שלנו לטובה יותר. זהו מהלך המבטא שוב את עומק שיתוף הפעולה המצוין עם משרד האוצר, השלטון המקומי וההסתדרות החדשה".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: "היום נעשה תיקון עוול משמעותי לטובת אוכלוסיית הסייעות הרפואיות. זוהי בשורה ל-2000 עובדות. התיקון הוא תוצאה של שיתוף פעולה בין ההסתדרות, משרד האוצר, משרד החינוך והמרכז לשלטון מקומי. לכל אדם עובד מגיעות מלוא הזכויות במשך כל ימות השנה וכך יש לפעול ולעשות עם כלל העובדים במדינה. עלינו כחברה לחזק את האדם העובד תוך מתן והכרת כבוד אנושי. ברצוני להודות לכל הנוגעים בדבר: לשר משה כחלון, לשר נפתלי בנט, לח"כ יעקב מרגי, לח"כ זהבה גלאון, למר חיים ביבס וליו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד"

אילוסטרציה: עבד רחים ח'טיב – פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו