Yonatan Sindel/Flash90

בכיר במוסד: "אנשים מתים בעולם כי חסר ציוד – בישראל לא יהיה חסר"

בכיר המוסד שמנהל את החמ"ל להשגת ציוד רפואי מצהיר כי ביכולתו להשיג 7000 מכונות הנשמה: "היום אני מרגיש מאוד בנוח להגיד שציוד רפואי, ציוד מיגון, ציוד הנשמה, לא יהיה חסר". ראש המוסד: "ציוד מתחיל להיכנס ארצה, דברים שרק אנחנו מסוגלים להם"

ראש אגף טכנולוגיה במוסד, ח', שמנהל את החמ"ל הישראלי להשגת ציוד רפואי יחד עם גורמי ביטחון נוספים, מצהיר כי יצליחו להשיג את כל מכונות ההנשמה אליהן מערכה הרפואה תזדקק: "לא יהיה חסר לאזרחי ישראל. בעולם בכלל יהיה חסר הרבה. אנשים מתים כי חסר ציוד. בישראל לא יהיה חסר לאנשים", הוא אומר בראיון נדיר לתוכנית 'עובדה' ב'ערוץ 12'.

במענה לשאלה האם מדינת ישראל תעבור את האירוע הזה בשונה מאיטליה וספרד השיב כי, "היום אני בטוח שנעבור את הדבר הזה אחרת לגמרי. לא הייתי יכול להגיד את הדבר הזה לפני שלושה או ארבעה ימים. היום אני מרגיש מאוד בנוח להגיד שציוד רפואי, ציוד מיגון, ציוד הנשמה, לא יהיה חסר".

ח' מבטיח ביכולת המוסד (ובסיייתא דשמיא כמובן, ד.ג.) להשיג 7000 מכונות הנשמה, שלדבריו זהו הכמות אליו ישראל נדרשת בכדי לעבור את המשבר בשלום יחסית. לדבריו, בתחילה היעד עמד על 10,000, אך "מאז זה ירד ל-7000 מכונות הנשמה, וזה התרחיש שכרגע אנחנו נערכים אליו. זה היעד שלי לרכש – וביעד הזה אנחנו נעמוד".

ח' סיפר בראיון כי אנשי משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות הטילו עליו ועל צוותו לנסות ולהשיג בחודשים הקרובים יותר מ-130 מיליון פריטים, שחסרים למאבק בקורונה. מסכות אב"כ, ערכות בדיקה, תרופות, חלוקי מגן, ומעל הכול – מכונות הנשמה, שאחריהן מתנהל עכשיו מצוד בינלאומי אכזרי, בין כל מדינות העולם כמעט.

הוא הסביר בראיון נדיר עם פנים מטושטשות לאילנה דיין כי, "אנחנו מפעילים קשרים מיוחדים שלנו בשביל לנצח בתחרות ואולי לעשות מה שכל העולם עושה – לשים יד על מלאים שמישהו אחר הזמין אותם". לדבריו, "כל העולם דואג לעצמו. גם המחירים האמירו פי ארבעה ופי חמישה וגם העולם נסגר".

בכתבה דווח כי בקרוב אמורים להגיע לארץ עוד מיליון וחצי מסכות N95, שנחוצות לצוותים שמטפלים בחולי הקורונה, עוד 700 אלף מסכות כירורגיות, עוד שני מיליון סרבלים ומשקפי מגן, 50 אלף תרופות לקורונה ועוד כ-180 מכונות הנשמה. עוד נחשף בכתבה כי בימים האחרונים "מישהו" הביא לישראל מידע חיוני לייצור מכונות הנשמה. "היעד שלנו זה שלא נהיה תלויים באף אחד", אומר ח', "שנהיה תלויים בעצמנו".

גם ראש המוסד יוסי כהן התראיין קצרות לכתבה ואמר כי, "היעד המרכזי שלי הוא הצטיידות ומוכנות לקראת תרחישים יותר חמורים". הוא נשאל האם מישהו מוכן היום למכור לו מכונת הנשמה והשיב כי, "זה בדיוק העניין ושם עיקר המאמץ. אני מאמין שכן, וציוד מתחיל להיכנס ארצה, כולל היום, כולל דברים שאנחנו חושבים שרק אנחנו מסוגלים להם. אבל אנחנו עם הרבה גורמים אחרים. נאמר בצניעות, משתדלים כולנו מאוד".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אייייייי
כוחי ועוצם ידי.

איזה יופי 🙂 – ה"אני כוחי ועוצם ידי" ברוב הדרו ותפארתו…. ! ! – היזהרו מהיכן שאתם יונקים את הביטחון שלכם.. ! !

רבות מחשבות בלב איש ועצת השם היא תקום.

הגאווה לא במקומה – בישראל יש את עיני ה' שמשגיח.
זה הכל. וצריך להשתדל להיות ראויים להשגחה, ולהתפלל לשלום אחינו היהודים בעולם.

ראש המוסד
בבקשה אני לא יודע איך לפנות אליך
לכן אני רושם לך מכתב גלוי

אני ראש משפחה עצמאי שהעסק שלו נפגע אנודות כל חודש אני קובר 100 אלף שח
בקושי יש לי לעשות חג אוכל לילדי
אני חרדי מבני ברק
מבקש ממך שלח לנו מסיכות שלח לנו כפפות אין לי כסף לחיטו אלכוגל קטן 50 שח
אזי לא נדביק אחד את השני
מסיכה של 10 אג לוקחים 5 שח
מסיכה של שקל לוקחים 40 שח
תספקו לנו הגנה
נהיה הטובים ביותר אנחנו ממושמעים

אשריכם ישראל,

נכון גם אצלנו בביתר עילית הייתי בבית מרקחת והרוקחת אמרה שאין מסיכות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו