Yonatan Sindel/Flash90

דרעי: "בחלק מהשכונות החרדיות בירושלים אחוז הנדבקים גבוה מבב"ב"

שר הפנים בדיון בוועדת הקורונה בכנסת: "פורים הוא כנראה אחת הסיבות המרכזיות להדבקה והבעיה העיקרית ביישובים החרדים, לא עשו מספיק בדיקות". ח"כ יעקב אשר: "לחייב את רשתות המזון לעשות משלוחים ולחייבן לתת עדיפות לחולים ולמבודדים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר הפנים אריה דרעי פרס היום את פעילות משרד בכל הנוגע למאבק בנגיף הקורונה בדיון בוועדת הקורונה בכנסת, תוך התייחסות נרחבת לנעשה במגזר החרדי: "לפני כמה ימים התבקשתי על ידי ראש הממשלה והמל"ל לקחת באופן אישי את הסיוע למגזר החרדי והערבי. פורים הוא כנראה אחת הסיבות המרכזיות להדבקה והבעיה העיקרית ביישובים החרדים – לא עשו מספיק בדיקות".

"ברגע שהידקנו את החגורה וביטלנו את ההתכנסויות, יש משמעת טוטאלית מוחלטת מצד הרבנים ומצד הציבור. בכל עיר עם סיכון מוצמד היום איש צבא בכיר לשעבר שאחראי על ניהול העניין מול המדינה. עיקר המאמץ של הממשלה בעניין הוא איך עוזרים לאוכלוסייה המבוגרת שלא לעזוב את הבית בכלל".

"הרופאה המחוזית אמרה לי שהבעיה המרכזית של בני ברק היום היא שהמשפחות של החולים חייבות לצאת לקנות לצאת אוכל ואז נוצרות עוד הדבקות. ביוזמה של הרמטכ"ל אביב כוכבי, נקבע שיינתן סיוע אזרחי בכל מה שיידרש תחת ההנחיות של רוני נומה שאף עדכן אותי שיוציאו הנחיה לספקים כדי שיוכלו להיכנס. לא יעלה על הדעת שנשאיר אנשים עם ילדים שאין להם מה לאכול בגלל הקורונה".

"ביחס להוצאת החולים מבני ברק למקומות שונים, לצערי היה טירוף מבחינה בירוקרטית, עיכבו אותנו לפני שהעבירו לנו את השמות של האנשים המבודדים. שנית הסתבר שכל חולה צריך אישור של הקופה שלו וכו'". דרעי הוסיף כי, "בירושלים – אין חולים קשים במגזר הערבי ובמזרח ירושלים. רוב החולים בירושלים, הם בשכונות החרדיות. בחלק מהשכונות בהם יש ריכוזי חולים, האחוז הנדבק הוא גבוהה אפילו ביחס לבני ברק".

יו"ר הוועדה ח"כ עפר שלח אמר בדיון כי, "הנושא של הדיון היום מסתמן כאחד המרכזיים של הוועדה. כמות התושב לנפש בבני ברק גדולה באופן יחסי לכל הישובים בארץ. הייתי בחמ"ל שהוקם בתוך עיריית בני ברק ביום שישי. יש התמקדות מסוימת של התקשורת בסרבנים, אך זו לא התמונה המשתקפת. בני ברק היא מקרה ייחודי בתוך מדינת ישראל. היחס בין גודל האיום שנפל עליה לבין היכולות שלה הוא בלתי סביר".

"בני ברק צריכה להיות פרויקט לאומי. לתושבי בני ברק עוצמת המשבר ברורה, והם מאוד רוצים שהוא יטופל ולעשות את חלקם כדי שיטופל, אלא שהמערכות הקיימות לא מספיקות. המערכת מסמנת את היום שאחרי הפסח כתאריך לקבלת החלטות משמעותיות. חברי הוועדה הקבועים יקבלו טיוטה של סיכום הדברים עד כה במטרה להניח עוד לפני החג מסמך מסכם שישמש את מקבלי ההחלטות".

ח"כ יעקב אשר העלה בדיון את הבעיה המרכזית ואמר כי "יש לחייב את רשתות המזון הגדולות לעשות משלוחים ולחייבן לתת עדיפות לחולים ולמבודדים". ח"כ יואב סגלוביץ' שאל "מדוע לא מעבירים את הכל לאחריות הצבא שבנוי בצורה מסודרת לטפל בעניינים האלה?" השר דרעי השיב: "אנחנו לא רוצים לעבור למשטר צבאי. אולי ארגונית זה יהיה טוב, אבל מי שמכיר את הניואנסים של השטח, של העיר יודע שאי אפשר להתנהל ככה".

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו): "שמענו מקופות חולים מכבי ומאוחדת שאנשים לא באים מספיק להיבדק כי חוששים להיבדק לפני סדר הפסח". עוד ביקשה להתייחס לתקיפה של אנשי מד"א בירושלים. השר דרעי השיב: "לגבי מאה שערים, זאת קבוצה קטנה של אנשים שהמשטרה צריכה לטפל בה. לגבי הבדיקות, אנחנו עושים מאמץ הסברה מול הרבנים כדי שהמסר יעבור על כמה זה חשוב וחובה".

ח"כ מיקי חיימוביץ' (כחול לבן): "האם הטכנולוגיה של השב"כ לאיתור חולים פוטנציאלים וחקירה אפידמיולוגית דרך איכון סלולרי מתאפשרת גם עבור חולים במגזר החרדי עם טלפונים כשרים?" השר דרעי השיב כי הוא עצמו מחזיק בטלפון כשר ואינו יודע אם זה מתאפשר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

די לשקר. יש לו פייסבוק. באיזה פלפון ישטוויטר ופייסבוק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture