Nati Shohat/Flash90

הקלות כל שבועיים ב-3 שלבים: הממשלה תדון ב"אסטרטגיית היציאה"

היום יחלו הדיונים על השבת המשק לפעילות, כשבאוצר, במשרד הבריאות ובמל"ל מתווכחים על היקף ההקלות. על הפרק: העלאת מספר העובדים, פתיחת חנויות וחזרה מוגבלת לבתי הספר. מנכ"ל משרד הבריאות: "הקלה על ההגבלות - כנראה בימים הקרובים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים היום (חמישי) דיון ראשון בשאלה כיצד להתחיל בתהליך החזרת המשק לפעילות, בהשתתפות השרים, וראשי המשרדים הרלוונטיים על היציאה ההדרגתית לשגרה. החשש המרכזי הוא שחידוש חיי השגרה בישראל, יוביל להתפרצות מחודשת ובלתי נשלטת של הקורונה. עם זאת, מוסכם כי ביום ראשון הקרוב יתחיל הליך הקלות איטי, מדורג ותוך בקרה מתמדת על השלכותיו.

לפי המתווה המוצע, במהלך השבועיים שלאחר חופשת הפסח תעלה הפעילות במקומות העבודה הרגילים ל-50% (לעומת 15% נכון לעכשיו), תותר פתיחת חנויות במרחב הציבורי, ומרכזי מסחר של עד 15 חנויות – וזאת תחת מגבלות השמירה על המרחק, וכן יוחזרו הלימודים במוסדות החינוך המיוחד, הגיל הרך והגנים תוך הגבלת מספר הילדים בכיתה.

כחלק מהשלב שיחל ככל הנראה כבר ביום ראשון יוקלו המגבלות על הציבור ותותיר יציאה לרכישת מוצרים שאינם מזון. בנסוף תבוטל החובה להביא רק עובדים חיוניים לפעילות הייצורית, והעלאת מספר העובדים במקומות לא חיוניים ל-50 אחוזים מהעובדים. משרד הבריאות מתנגד להגדלה ל-50 אחוזים ומסכים רק ל-30 אחוזים. ראש הממשלה יכריע בסוגיה זו.

השלב שני יחל בעוד כשבועיים אז צפוי העלאת מספר העובדים במקומות העבודה ל-85 אחוזים, פתיחת מרכזי מסחר פתוחים וקניונים תחת מגבלות בריאותיות, חזרה לפעילות של כיתות א'-ג' תוך צמצום מספר ילדים בכיתה, תחת מגבלות בריאותיות. בשלב שלישי שיקרה בעוד כחודש תהיה חזרה לפעילות רגילה במקומות העבודה בכפוף להנחיות משרד הבריאות ופתיחת השווקים תחת מגבלות בריאותיות.

"מדברים על הקלות שיהיו בפעימות של שבועיים – בכל שבועיים יאושרו עוד הקלות. מדובר בתכנית בסדר גודל של ארבעה שלבים", הסביר ב'וואלה' שר בממשלה שהשתתף בדיונים מול המל"ל. "הדברים שעומדים במחלוקת כרגע הם אלו הקלות יהיו בכל שלב, כשמשרד הכלכלה והאוצר דוחפים לתת יותר הקלות, מאשר משרד הבריאות שרוצה לחכות".

לדבריו, "הוויכוח המהותי בין הצדדים הוא מה הקריטריונים לעבור משלב לשלב. עמדת משרד הבריאות היא מגבלה של עשרות נדבקים ביום למעבר משלב לשלב, כשמשרד הכלכלה והאוצר רוצים מגבלה של מספר מונשמים, כיוון שזהו צוואר הבקבוק האמיתי". השר הוסיף כי "ראש הממשלה מבין שאנשים כבר רוצים לחזור לשגרת החיים שלהם. הם מיצו את הסגר, זה לא אומר אבל שביום ראשון אחרי פסח נחזור לימים כתיקונם, נראה הליך מדורג".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר בראיון ל'חדשות 13' כי "נוצרה סיטואציה שמאפשרת החזרת יותר פעילות כלכלית למשק. אנחנו מוכנים לקחת יותר סיכון – וזה כנראה מה שיקרה בימים הקרובים". עוד אמר: "אם הציבור הישראלי ימשיך בהתנהגות המצוינת – נוכל לקחת צעדים נוספים קדימה". לדבריו, "אנחנו לא אוהבים את השימוש במילים 'אסטרטגיית יציאה', אלא 'שגרה בצל הקורונה'".

הוא הבהיר כי "כי הקורונה כאן – היא לא יוצאת מחיינו. צריך להיות זהירים מכיוון שהתחלואה עוד כאן, יש עוד מספיק חולים כדי שהתחלואה תפרוץ שוב. נצטרך לקחת צעדים מדודים, לראות שהמצב בשליטה, ואם זה יימשך – לעלות כל פעם עוד קצת". לדבריו, "ראש הממשלה יחליט מתי זה יקרה, יצטרכו לראות את מכלול השיקולים".

 

התוכנית של בנט: לפתוח כ-100% מהעסקים, למעט עובדים בקבוצות סיכון

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
10 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ככה עושים לאויבים . פעולה ללא גימגומים

ויהי לאחר שבועיים וחצי הראשונים של ההקלות פתאום תהיה התפרצות מחודשת שלא היתה כמותה הדומה לזאת שהיתה באיטליה.
אל תנסו את השם יתב'.
תזהרו.

ככה זה יהודים יש לנו שכל מתי ואיך צריך לפעול, בא נראה את טראמפ…….?????????????????

תשמעו לי טוב עכשיו שעברנו את פסח עם סגר ועוצר על כל המשתמע מכך תראו איך שהציונים האלו יפתחו הכל לאט לאט עד שלכבוד יום לגם קרי יום העצמאות הכל יהיה פתוח לתפארת מדינת ישראל!!!
רשעים ארורים!

תשמעו לי טוב עכשיו שעברנו את פסח עם סגר ועוצר על כל המשתמע מכך תראו איך שהציונים האלו יפתחו הכל לאט לאט עד שלכבוד יום חגם קרי יום העצמאות הכל יהיה פתוח לתפארת מדינת ישראל!!!
רשעים ארורים!

מה שונים ילדי המעונות והגנים מילדי בתי הספר?????
סכנה ממש להחזיר לשגרה כשהנגיף רק מתפשט …

מכיר אותם…אני איתך

אסור להחזיר את הילדים… זה בנט שדוחף מנניין מה המניע שלו

הרי בתיקון של ליל שבעי של פסח כתוב שתקום מגפה לפני ביאת המשיח 9 חודשים והם עכשיו מחזירים את הגנים בתי ספר זה יותר מסוכן כי ילדים קטנים לא מרגישים תסמינים והם יהיו המכה הבא שידביקו את כולם ותהיה פה התפרצות פי 100 יותר גרוע עד עכשיו ובלילה מניין הקורבנות 10 זה גודל מיום ליום עוד 1 יותר

ומעבר להכול ביום העצמאות זה משהו חשוב למדינת ישראל עד אז יפתחו הכול ממש יצר הרע ושם תהיה מכת הנידבקים פי 100

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו