אדלשטיין החליט: 300 איש יתגברו את מערך החקירות האפידמיולוגיות

משרד הבריאות הודיע על תגבור של מאות תקנים למערך החקירה האפידמיולוגית ברחבי הארץ, זאת, לאור העלייה בתחלואה בקורונה: קטיעה מהירה של שרשרת ההדבקה חשובה מאוד להתמודדות עם העלייה בתחלואה, נקצה כל משאב שנדרש לסייע לכך"

משרד הבריאות הודיע כי על פי הנחיית שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין, משרד הבריאות יתגבר באופן משמעותי ומיידי את כוח האדם העוסק בביצוע החקירות האפידמיולוגית בכל לשכות הבריאות במדינת ישראל.

שר הבריאות הקצה תקציב ייעודי לקליטת 300 מתגברים שיסייעו לאחיות האפידמיולוגית לקצר את זמני החקירות במטרה לזרז את קטיעת שרשרת ההדבקה. "הליכי הגיוס, הקליטה וההכשרה המקצועיים עם הצוותים יחלו כבר בשבוע הבא", נמסר.

אדלשטיין אמר כי "קטיעה מהירה של שרשרת ההדבקה חשובה מאוד להתמודדות עם העלייה בתחלואה. נקצה כל משאב שנדרש לסייע לכך. יחד עם זאת מוטלת אחריות על הציבור להקשיב להנחיות – עטיית מסכה, ריחוק והיגיינה. אלו כללים קריטיים להגנה על אזרחי ישראל ולמניעת החזרה לסגר".

איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית בירך על המהלך: "אנו מברכים על היענותו של שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין לתגבור לשכות הבריאות באופן מיידי. הצעד הבא – גיוס כח אדם מקצועי קבוע. זהו צעד מתחייב למילוי זמני של המחסור החמור בכוח אדם לחקירות האפידמיולוגיות עליו אנו מתריעים מזה חודשים.

עוד נמסר מטעם האיגוד: "מערך בריאות הציבור נמצא בתת איוש ותת תקינה קיצוניים באופן קבוע, בצורה הפוגעת אנושות ביכולת להגן על בריאות הציבור מקורונה ומחלות אחרות. במקביל, אסור להסתפק בפלסטר וחייבים לקלוט כוח אדם מקצועי קבוע ללשכות בריאות הציבור. חקירה אפידמיולוגית איכותית מחייבת מקצועיות רבה ומומחיות בתחום. אין בריאות הציבור בלי מומחי בריאות הציבור", נמסר מטעם האיגוד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו