Olivier Fitoussi/Flash90

האם הגנים ייפתחו ביום ראשון? מסרים סותרים מבכירי משרד הבריאות

ד"ר אלרעי אמרה כי גני הילדים לא ייפתחו ככל הנראה עד יום ראשון, אך הסבירה שדבריה אינם סותרים את פרופ' גרוטו, ותלויים במדדי התחלואה הנדרשים. במקביל, מנכ"ל משרד הבריאות אומר כי "אנחנו סבורים שנוכל לפתוח את גני הילדים ביום ראשון"

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הבהירה הערב (שני) כי הפעוטונים וגני הילדים לא ייפתחו עד שמדדי התחלואה לא ירדו. במהלך התדרוך היומי ציינה אלרעי פרייס כי דבריה אינם עומדים בסתירה לדבריו של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, שאמר היום כי החינוך לגיל הרך צפוי להיפתח ביום ראשון הקרוב.

"אנחנו מנסים לא לחזות", אמרה, אך הבהירה כי במידה שמדדי התחלואה הנוכחיים לא ישתנו, גני הילדים לא צפויים להיפתח בראשון. אלרעי פרייס שבה והדגישה כי "נפתח את הגנים כשנגיע ל-2,000 נדבקים ביום ולמקדם הדבקה של 0.8, ייתכן שהיעד יושג עד יום ראשון אך הדבר לא ודאי".

"נפתח את השלב הראשון שכולל את גני הילדים כאשר נעמוד במדדי התחלואה", הסבירה ד"ר פרייס. "לשאלה הישירה האם הגנים ייפתחו ביום ראשון התשובה היא כרגע לא כי אנחנו לא עומדים במדדי התחלואה. בנינו את תכנית היציאה בראייה בריאותית. לא עומדים מאחוריה שיקולים כלכליים, אנחנו במשרד הבריאות אמונים על לשמור על הבריאות ולהימנע כמה שאפשר מסגר נוסף".

במקביל, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי הצהיר בראיון ל'חדשות 12' כי הוא סבור שמערכת החינוך תפתח מחדש בתחילת השבוע הבא. "אנחנו סבורים שנוכל לפתוח את גני הילדים ביום ראשון", הצהיר לוי. לאחר מכן ד"ר פרייס חזרה בה בראיון לערוץ ואמרה כי היא אופטימית שעם נתוני התחלואה הנוכחיים, היא מאמינה ומקווה שהלימודים לגיל הרך יחודשו בראשון.

בערך 30% מהמדינה – בערים אדומות

"ניתן לראות את השיפור בציוני הרמזור", הוסיפה ד"ר אלרעי פרייס בהצהרה לתקשורת, "מרגע שהתחלנו את הסגר יש ירידה בתחלואה. אזרחי מדינת ישראל ברובם מצייתים להנחיות ועוזרים להפחית את התחלואה". לדבריה, בערך 30% מהמדינה נמצאים בערים אדומות וכ-60% באדום או כתום. נתון אחר הוא היציבות במספרי החולים הקשים והמונשמים. על רקע זה, במערכת הבריאות מחכים לראות האם הדבר ישפיע על מספר המתים.

היא הוסיפה כי לקראת פתיחת הגנים, מתכוון משרד הבריאות לקיים בדיקות סקר לעובדי ההוראה. "אנחנו נפתח בסקר עובדי הוראה כדי לפתוח את מערכת החינוך כדי שנוכל לפתוח אותה בצורה יותר בטוחה", אמרה. "נאפשר בדיקות של גננות, וכשיתאפשר – גם של מורות". בפתח דבריה אמרה ד"ר אלרעי פרייס כי "יש ירידה בכמות המאומתים מאז תחילת הסגר. אנחנו ממשיכים לראות אותה ומאמינים שיש ירידה בתחלואה. עם זאת, רואים גם ירידה בבדיקות. אני קוראת לא להתמהמה וללכת להיבדק".

"הנוהל הראשון ששינינו הוא מי יכול להיבדק. מי שגר בעיר אדומה ייבדק באופן חופשי גם ללא סימפטומים", הסבירה אלרעי-פרייס. "גם בנוהל ההחלמה הכנסנו שינויים ובעיקר ניסינו לפשט אותו, כך שיש שתי קטגוריות: רוב האנשים יכולים להיות מחלימים 10 ימים אחרי האבחנה שלהם, ובלבד שבשלושה ימים האחרונים הם מרגישים טוב. זה כדי לפשט הליך לקבלת אישור החלמה לאנשים".

"בעניין הבדיקות הסרולוגיות – מי שיש לו בבדיקה זו עדות למחלת הקורונה בעבר יכול להיחשב כמחלים, וכך אם חוזר מארץ אדומה או בא במגע עם חולה מאומת לא יידרש לבידוד. כמו כן מאפשרים בדיקות סרולוגיה לבני בית של אנשים מאומתים, מוקד ידוע של עם הדבקה משמעותית. עוד קריטריונים זה אנשים שדרים בבתי אבות, ומתחילים סקרים של עובדי בריאות, שכבר חלו ומחלימים לפי הסרולוגיה".

 

שינוי עמדה? גרוטו וגמזו לא פוסלים את פתיחת גני הילדים ביום ראשון הקרוב

ד"ר אלרעי: "כנראה שלא נחזור ללימודים בגיל הרך כבר ביום ראשון הקרוב"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו