Olivier Fitoussi/Flash90

ד"ר אלרעי: "כנראה שלא נחזור ללימודים בגיל הרך כבר ביום ראשון הקרוב"

לקראת הסיום המדורג של הסגר, הציגה ראש שירותי בריאות הציבור את השלבים המתוכננים להסרת ההגבלות מהמשק - שיתחילו במקומות עבודה ללא קבלת קהל, חופי ים ומסגרות עד גיל 6. היא הזהירה: "אם לא נעשה סגר ביישובים האדומים - מהר מאוד תהיה תחלואה בכל המדינה שוב"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס הציגה הערב (ראשון) את מתווה היציאה מהסגר של משרד הבריאות, והודיעה כי בניגוד לדיווחים לפיהם, ככל הנראה, מערכת החינוך תיפתח בחלקה כבר ביום ראשון הבא – זה לא צפוי לקרות. "לדעתי, לא נחזור ללימודים ביום ראשון הקרוב", אמרה. "אנחנו כרגע לא עומדים במדדי התחלואה שהצבנו לעצמנו. העקרון הוא תנועה לפי מדדי תחלואה – ולא לפי תאריכים".

בדבריה הדגישה שכל המעברים בין שלבי המתווה תלוי במצב התחלואה בלבד: "אם אנחנו לא רוצים שהסגר הבא יגיע בעוד חודשיים שלושה, עלינו להנהיג את המשבר הזה באמצעות מדדי תחלואה. אסור שיקרה מצב שבו פותחים דברים בשל תלונות הציבור ולא בהתאם לנתוני התחלואה ומקדם הדבקה של R0.8. רק כך נמשיך לרדת בכמות החולים המאומתים. בין שלב לשלב יהיו לפחות שבועיים".

"הנתונים מהיום נראים מאוד מעודדים – מתחת לאלף מאומתים – אך צריך לשים לב שפחות מ-12 אלף בדיקות שבוצעו במהלך סוף השבוע ואנחנו צריכים להיות מאוד זהירים", ציינה בהתייחסות לנתונים של אתמול. "בערך עשרה ימים מתחילת הסגר ראינו ירידה בתחלואה, אבל אנחנו לא חושבים שעם 12 אלף בדיקות הגענו ליעד".

ד"ר אלרעי-פרייס הסבירה על מתווה היציאה מהסגר: "בשלב הראשון של אסטרטגיית היציאה – מגבלת ה-1000 מטר יורדת. אנחנו לא מעוניינים להישאר בסגר בו לאנשים אסור לזוז. לגבי מערכת החינוך, גם אני אמא לילדים בכיתות א' ו-ג' ואני רוצה לדעת מתי הם ילכו לבית הספר. אבל אני יודעת שאסור לקבוע תאריך ולפתוח את הלימודים לפיו. רק לפי המדדים".

אלרעי פירטה את שלבי היציאה מהסגר כפי שרואים אותם במשרד הבריאות. "הרעיון הוא לפתוח דברים לפי סיכון", אמרה. "יש תשעה שלבים לתוכנית. מדובר בתחילה על עבודה ללא קהל, לאחר מכן מתן שירותים כמו רפואה משלימה או אדם אחד שנותן שירות לכמה אנשים ולא התקהלות, שלב לאחר מכן – דברים שכרוכים ביותר אנשים מתחלפים: מסחר וקבלת קהל וכן בתי תפילה. לאחר מכן – כל מקום שבו צריך להיות ללא מסיכה – מסעדה או חדר כושר – הוא בתוספת סיכון. לאחר מכן – התקהלויות ואז גם התקהלויות עם פעילות מסוכנת".

"מבחינת מערכת החינוך – ברור שלא ניתן לפתוח עבודה מבלי לפתוח בתחילה גנים לילדים בגילאי 0-6 ולאחר מכן כיתות נמוכות. עושים זאת בצורה מדודה וזהירה ומפרידים לשלבים שונים. זה יבוצע יחד עם משרד החינוך כדי לעשות מתווה זהיר יותר ממה שהיה קודם. חלק מהמחשבות: לעשות סקר עובדי הוראה כדי להפחית סיכון בפתיחת מערכת החינוך".

היא הדגישה כי תהיה בנושא התייחסות דיפרנציאלית למקומות שיוותרו אדומים. "יודעים שבערך 10-15 מהיישובים משפיעים על 30% מהתחלואה ואם לא נעשה סגר דיפרנציאלי זה יגרום מהר מאוד לתחלואה בכל המדינה, ולכן נצטרך להתמקד במקומות אלה". לדבריה, "צריכים להבין שכרגע אנחנו במצבים שצריכים להפחית התקהלויות בכל המדינה, כי יש תנועתיות בין ירוק, כתום וצהוב. התנועתיות הזו מסוכנת. ולכן, בשלושת השלבים הראשונים שבהם אנחנו עדיין עם מספרים יחסית גבוהים, ההתייחסות בכל המדינה תהיה להתהקהלויות כמו אזור אדום, כלומר 10 בפנים ו-20 בחוץ, רק בשלב ארבע, עוברים לפי יישובים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture