דיווח: מתקפת סייבר רחבה על נמל ושירותים ממשלתיים באיראן

על פי הדיווחים נמל באנדר עבאס, שהותקף בעבר, ושירותים ממשלתיים נרחבים הושבתו לאחר המתקפה. באיראן אישרו את דבר האירוע, ועל פי החשד במוקד הפגיעה היו משרד התקשורת ומערכות תקשורת שונות. בתקשורת האיראנית דווח כי אין גורם שנטל אחריות על המתקפה, ולא צוין מהיכן התקיפה

באירן מדווחים היום (רביעי) על תקיפת סייבר רחבה שפגעה בנמל באנדר עבאס, זירה שהותקפה בעבר ויוחסה לישראל, ובשירותים ממשלתיים נרחבים שהושבתו לאחר המתקפה. לאחר שהצטברו דיווחים, אישרו באיראן את דבר האירוע, ולפי החשד במוקד הפגיעה היו משרד התקשורת ומערכות תקשורת שונות.

בין המערכות שפגעו נכללים בנקים ומערך המכס, ומשרד התחבורה ותשתיות כגון נמלים וכבישים. לפני כחצי שנה אירעה תקיפה מסתורית לכאורה ששיתקה את תנועת הספנות באירן. בוושינגטון פוסט ייחסו את התקיפה לישראל לאחר שזו ייחסה לה תקיפה על תשתיות המים בארץ. "איראן חצתה קו אדום וישראל הייתה חייבת להגיב", כך אמר גורם מערבי ל-N12.

על פי הדיווחים, מספר סוכנויות ממשלתיות באיראן השעו חלק מהשירותים וביצעו בדיקות טכניות כאמצעי זהירות לאחר שקיבלו אזהרות על התקיפה. הצוות הכחיש כי ישנן ראיות להתקפה נרחבת על סוכנויות אחרות, למעט השתיים שהוזכרו.

מקור המודיעין "אינטלי טיימס" דיווח כי התקיפות כאמור מיוחסות לישראל. בתקשורת האיראנית דווח כי אף גורם לא נטל אחריות על המתקפה, ופקידי הממשל לא ציינוו אם התקיפה הייתה מקומית או זרה.איראן דיווחה על מתקפת סייבר בנמל שהיד רג'אי, הממוקם בסמוך למצר הורמוז מוקדם יותר השנה, ועל שלוש מתקפות סייבר נוספות בתוך שבוע בחודש דצמבר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו