David Cohen/Flash90

דוח אמ"ן: "החיסונים לא צפויים להשפיע באופן ממשי על המגפה בחורף הקרוב"

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה: "בשלושת השבועות האחרונים מסתמנת עצירה בירידת התחלואה, ובימים האחרונים מזוהה אף עלייה במספר המאומתים החדשים, לראשונה מזה כחודש וחצי. המשך ההקלות ללא הקפדה יתרה שתלווה אותן צפוי להעלות את רמת התחלואה"

"חיסוני הקורונה מתוצרת "פייזר״ ו״מודרנה״ הדגימו יעילות גבוהה מאוד בניסויים הקליניים המאוחרים שתוצאותיהם פורסמו לאחרונה. אך אלו (ואחרים) כנראה לא צפויים להשפיע באופן ממשי על מהלך המגפה בישראל בחורף הקרוב בשל אתגרי ייצור, אספקה והפצה; לכן יש להמשיך ולקיים את כללי ההתנהלות הנדרשים לריסון המגפה" – כך קובעים מחברי תמונת המצב היומי של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה.

בדוח מצוין כי "בשלושת השבועות האחרונים מסתמנת עצירה בירידת התחלואה, ובימים האחרונים מזוהה אף עלייה במספר המאומתים החדשים (את חלקה ניתן ליחס לעלייה במספר הבדיקות), לראשונה מזה כחודש וחצי. (המשך ההקלות ללא הקפדה יתרה שתלווה אותן (מסיכות, ריחוק חברתי, אכיפה וכו') צפוי להעלות את רמת התחלואה".

"בעולם, המגיפה עודנה מפושטת – ביממה האחרונה באירופה כ-200 אלף נדבקים וכ-3,000 מתים ואילו בארה"ב כ-150 אלף נדבקים וכ-700 מתים. מנגד, במדינת ויקטוריה שבאוסטרליה (כ-7 מיליון תושבים) מציינים 18 ימים ברצף ללא חולים".

"מזכירים כי בחללים סגורים ובלתי מאווררים, תיתכן הדבקה בקורונה גם במרחק גדול משני מטרים. לכן, מומלץ לאוורר היטב חללים סגורים, לעטות מסכות בזמן השהייה בהם בכל עת ולהעדיף לקיים פעילויות ומפגשים הכרחיים באוויר הפתוח, דווקא בעונת החורף. עטייה נכונה, נרחבת ושיטתית של מסכות תקניות, המכסות היטב את הפה והאף, תוביל להפחתה ניכרת של קצב ההדבקה ותצמצם את ממדי התחלואה. זהו האמצעי הפשוט, הזול והזמין ביותר לחזרה לשגרה (שגרת-קורונה)".

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה הינו גוף שהוקם על ידי אגף המודיעין בצה"ל על מנת לסייע למשרד הבריאות במחקר מערכתי ורפואי על אודות התפשטות מחלת נגיף קורונה (COVID-19) בארץ ובעולם. כיום פועל המרכז תחת מעטפת מרכז השליטה שהוקם במשרד הבריאות ומספק למשרד, למועצה לביטחון לאומי ולשאר משרדי הממשלה מידע, ניתוח נתונים, תובנות והמלצות, שנועדו לגיבוש מדיניות לאומית במשרדי הממשלה להמשך המאבק בקורונה. מטרתו העיקרית של המרכז היא לבצע מחקרי עומק על התפשטות מגפת קורונה לשם זיהוי סיכונים והזדמנויות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו