"סוכם על חידוש הסקר הסרולוגי": אשר נפגש עם פרופ' חזי לוי ופרופ' נחמן אש

יו"ר ועדת חוקה נועד אמש לפגישה ממושכת עם ממונה הקורונה החדש ועם מנכ"ל משרד הבריאות לדיון מעמיק על דרכי ההתמודדות מול נגיף הקורונה והליכי החקיקה והתקנות בכנסת. הבוקר: ועדת החוקה דנה בתקנות פתיחת המסחר

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר נועד אמש לפגישה ממושכת עם ממונה הקורונה החדש פרופ' נחמן אש ועם מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי, לדיון מעמיק על דרכי ההתמודדות מול נגיף הקורונה והליכי החקיקה והתקנות בכנסת. מלשכת אשר נמסר כי סוכם על חידוש הסקר הסרולוגי בהיקף נרחב, וכמו כן עלה גם נושא הקנסות.

בתוך כך, ועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר מתכנסת לדון בתקנות שאישר קבינט הקורונה שהאריכו את התקנות הקיימות וכן קבעו כי מרכזי הקניות הפתוחים (כגון "ביג") נפתחו היום בהתאם לתנאים שנקבעו לחנויות הרחוב.

היו"ר ח"כ אשר פתח את דיון הוועדה בתקנות לפתיחת המסחר והתייחס לחוק איי התיירות שאישרה הוועדה לאחר המחלוקות על פתיחת האטרקציות אותה דרשה הוועדה לכלול: "היו כמה כותרות שניסו להכפיש את יו"ר הוועדה ואת חברי הוועדה שהתעכבנו בהעברת חוק 'איי התיירות', והיום כולם רבים ביניהם מי הולך לפתוח קודם את האטרקציות. ואני אומר לכם בסוד, שזה אנחנו. אילולא היינו מכניסים את זה בתקנות והלחץ הציבורי, זה לא היה קורה. אחרי שהשגנו את מה שרצינו והעברנו את החוק – רק מחר ייפתחו האיים, כי לא ניצלו את הזמן כראוי להכין את הפתיחה".

היו"ר ח"כ אשר נתן דוגמאות של עיכוב פתיחת ה'ביגים' ו'גני החיות' שהתיקון בעניינם צפוי להגיע עוד היום לוועדה ואמר כי "מי שחוזר על טעויות לא הפיק לקחים": "אחד הדברים שנאשר היום הוא נושא ה"ביגים". ישבנו לפני שבוע ואמרנו שזו טעות כי חנות שפתוחה לרחוב פחות מסוכנת, בין אם היא באלנבי ובין אם היא בביג עפולה. בפועל, רוב ה"ביגים" היו פתוחים, אז מה עשינו?"

"דוגמה נוספת היא מאבק שהחל ח"כ מיקי לוי לפתיחת גני החיות. למרות שפתחו את שמורות הטבע, מן ההיגיון היה שייפתחו גם גני החיות. גם את זה אני מקווה לאשר היום. מי שחוזר על טעויות לא הפיק לקחים. אנחנו לא ועדה לעומתית. אנחנו לא מעיפים תקנות ומשאירים כאוס, אבל אני כן רוצה לדבר להיגיון של משרד הבריאות וחברי הקבינט – הפיקו לקחים והביאו תקנות שיש בהן היגיון, שכל וזהירות גם יחד".

אשר הכריז על הפסקה בדיון לפני הצבעה על התקנות לפתיחת המסחר לאחר שמסר כי משיחתו עם שר הבריאות עודכן כי היום צפוי להיערך משאל טלפוני לאישור תיקונים לתקנות שיכללו בין היתר מענה לדרישות הוועדה לפתיחת גני החיות, פתיחת אטרקציות ועסקים נוספים באילת ונושאים נוספים משרד הבריאות נענה לדרישת יו"ר הוועדה לבחון מחדש את ההגבלה על מספר הנכנסים לחנויות העומד היום על 4 וליצור מדרג בהתאם לגודל החנות

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס: "משרד הבריאות עובד על פיתוח QR קוד בכניסה לחנויות שיאפשר מידע על הנכנסים כדי לקטוע שרשראות הדבקה ולפתוח חנויות לכמות יותר גדולה".

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר פנה לראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס ודרש כי יישקל "מדרג פתיחת חנויות לפיו חנויות של עד 50 מ"ר יישארו על 4 קונים ומעל 50 מ"ר עם מספר יותר סביר. כשרואים את התורים בחוץ של מאות אנשים ושומר שצריך לבדוק שבחוץ לא יריבו אולי צריך לחשוב על תיקון גם בנושא הזה".

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות: "נחשוב מחדש על הגבלת המספר כי עכשיו כשהקבינט החליט על פתיחת ה'ביגים' יש מקום לחשוב על מדרג. המסחר היה אמור להיפתח רק בשלב 3 כי יש מאחורי זה עיקרון אפידמיולוגי שבשלב 2 ייפתחו מקומות עם כמות קטנה ומתחלפת של אנשים. מרגע שאמרו שרוצים לפתוח את חנויות הרחוב משיקולים כלכליים הוחלט שצריך לנסות לשמר את אותו עיקרון אפידמיולוגי". עוד אמרה כי משרד הבריאות מתקדם להפעלת QR קוד בכניסה לחנויות שיאפשר עדכון של הנכנסים לחנות ויאפשר פתיחה בטוחה יותר של החנויות לכמות גדולה יותר של נכנסים וקטיעת שרשראות הדבקה".

היו"ר ח"כ אשר הגיב לדבריה: "כשחוקקנו את חוק הקורונה הגדול עמדנו על כך שיהיה רישום במקומות כמו מסעדות והופעות שאנשים לא מפחדים לתת את שמם ממילא אבל בחנויות זו חדירה יותר גדולה לפרטיות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הסקר הסרולוגי – אמור להביא לדיוק רב בהבנת מצב התחלואה בארץ,
ובכך להקל בצורה דרסטית על האזרחים והמשק.
אך את היות ואת מר-ביב לא מעניין כלל מטובת האזרח או המדינה,
אינו מעוניין בהקלות למענם, אינו מעוניין להבין נכונה את מצב התחלואה, כי:
הוא נבנה מפלגנות וכאוס כידוע – ולכן המצב הנוכחי הוא האידיאלי ביותר עבורו!
הצבעתם? קבלתם!
מגיע לכם!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture