Tomer Neuberg/FLASH90

דיווח: ח"כ ביטן לא נכנס לבידוד למרות שיעול – וזה היה ההסבר המשונה שלו

חבר הכנסת מהליכוד סבל משיעול לפני שנודע לו כי נדבק בקורונה ולמרות זאת נפגש עם אנשים. לטענתו, היה מדובר בשיעול שנבע משפעת ולכן לא נזקק לבידוד. בכיר במערך החקירות האפידמיולוגיות: "איך ייתכן שנבחר ציבור לא מכיר את ההנחיות?"

גורמים בכירים במערך החקירות האפידמיולוגיות אומרים כי חבר הכנסת דוד ביטן שנדבק שלשום בקורונה הפר את הנחיות משרד הבריאות בכך שנפגש עם אנשים למרות שחש בתסמינים של שיעול – כך דווח ב'חדשות 12'. על פי הדיווח, ההסבר של ביטן להתנהלותו היה כי חשב שמדובר בשפעת מכיוון שהשיעול שלו היה עם ליחה.

בשיחה עם 'חדשות 12' ניסה ביטן להסביר כי "חשבתי שיש לי שפעת ולא יותר מזה. לא היה לי חום דווקא, היה לי תסמיני קירור ושיעול כזה עם ליחה. זה התחיל ביום חמישי בלילה, נפגשתי אחרי זה עם אנשים, חשבתי שיש לי שפעת. בסופו של תהליך ברגע שהרגשתי חולה רצתי לעשות בדיקה". הוא הוסיף: "השיעול של הקורונה הוא שיעול יבש. תראי בהנחיות. היה לי שיעול לא יבש, היה לי שיעול עם ליחה".

במוקד משרד הבריאות הבהירו כי "במידה שיש לך שיעול עליך להישאר בבית עד שיחלפו התסמינים". בכירים במערך האפידמיולוגי שצוטטו בדיווח גינו בחריפות את ההתנהלות של ביטן ואמרו: "כיצד יכול להיות שדווקא נבחר ציבור לא יודע מה הן ההנחיות המלאות? בעקבות העובדה שנדבק נכנסו לבידוד כ-30 אנשים ובהם 3 חברי כנסת".

מטעמו של חבר הכנסת ביטן נמסר בתגובה: "ח"כ ביטן היה מנוזל במשך שלושה ימים ועם קצת ליחה ותו לא. ללא חום וללא תסמין שקשור לקורונה. דבר שגרתי שקורה לו בכל חורף. כשנודע לו שעוזרו נדבק בקורונה עשה בדיקה ללא דיחוי ונהג על פי כל הכללים הנהוגים והמתבקשים כולל הודעה לציבור ולתקשורת ושיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות".

"הסיבה שמרבית אישי הציבור והחברים נכנסו לבידוד היא בגלל מגע עם עוזריו ובגלל נוהל לפיו אנשים שנפגשו עם ביטן או עם עוזריו נכנסים לבידוד גם אם נפגשו עמם שבוע לפני. צר לנו שבזמן שח"כ ביטן מתמודד עם מחלת הקורונה מנסים גורמים במשרד הבריאות לטפול טענות שווא שבינן ובין המציאות אין דבר וחצי דבר‎".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שתיהיה לו רפואה שלימה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו