Yonatan Sindel/Flash90

למרות שהתחלואה בחברה הערבית: ההגבלות יחולו ביישובים יהודיים בלבד

שרים בכירים הביעו תמיהה: "סגר לילי ליהודים – כשהתחלואה הכי גדולה היא אצל הערבים? שנתניהו יסביר". בכיר במשרד הבריאות טוען כי נתוני ההדבקה עולים במגזר הכללי. מסתמן שההגבלות ייכנסו לתוקף רק מיום שישי ויימשכו למשך השבוע של חנוכה

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

מטיוטת ההצעה שהוברה לשרים לקראת ישיבת הממשלה היום (חמישי) על ההגבלות בחג החנוכה עולה כי הן צפויות לחול רק על ישובים עם רוב יהודי, למרות שמוקדי התחלואה מתרכזים בחברה הערבית. "לא ישהה אדם במקום מגורים שאינו מקום מגוריו, ובלבד שלא תימנע אספקה של מוצר חיוני או שירות חיוני, קבלת טיפול או סיוע הדרושים לאדם עם מוגבלות או קבלת סיוע חיוני, טיפול רפואי חיוני או טיפול סוציאלי חיוני", לשון ההצעה.

בנוסח ההצעה נכתב כי "לא יקיים אדם ולא ישתתף בהתקהלות, של שני אנשים או יותר, למעט אנשים הגרים באותו מקום, כולל בטקס דתי או בתפילה, במרחב הציבורי, במרחב הפרטי או במקום ציבורי או עסקי. (לא יחול על יישוב שמרבית תושביו אינם יהודיים וכן על אזור שהוכרז כאזור תיירות מיוחד)".

עוד נכתב בהודעה שנשלחה לשרים כי "משרד הבריאות עתיד לעלות את התקנות מחר עד 17:00 על מנת להימנע משימוש בסעיף הדחיפות". בהצעה נכתב כי ההגבלות יחלו מהיום בערב (10/12), נר ראשון של חנוכה, עד שבוע הבא ביום שישי (18/12), כל ערב מהשעה 17:30 עד שעה 24:00. עם זאת, בשל העובדה שחייבות לעבור 24 שעות עד שיוכלו להיכנס לתוקף – ככל הנראה ההגבלות ייכנסו לתוקף רק מיום שישי.

ב'ווינט' דווח כי שרי כחול לבן צפויים להתנגד לסגירת המסחר ושר האוצר ישראל כץ מתכוון לדרוש להזיז את שעת הסגירה ל-18:30 או 19:00. בשונה מהצעת הסגר הלילי, המסעדות והטייק אוואי יוכלו להמשיך לעבוד על פי התו הסגול גם אחרי 17:30 בערב.

שרים בכירים אמרו הלילה כי "יש היגיון עקום מאוד בהצעה הזאת. סגר לילה ליהודים – כשהתחלואה הכי גדולה היא אצל הערבים. שנתניהו יסביר את ההצעה המוזרה הזאת". גורם בכיר במשרד הבריאות אמר בתגובה כי "החל מלפני שבוע אנחנו בעולם אחר, שכן רוב מגמות ההתפשטות הם בחברה הכללית – גם אם החברה הערבית שומרת על רמות תחלואה גבוהות. אנו רואים את מקדמי ההדבקה עולים דווקא בחברה הכללית וזה מרים דגל".

הבכיר שצוטט ב'ווינט' הוסיף: "החלה כאן התפרצות משמעותית, ולכן המלצנו על הריסון המהודק. בשל העובדה שהממשלה דחתה את הצעתנו לריסון מהודק, אנו מביאים את ההצעה הזו – שמוגבלת לחנוכה וחג המולד. ההצעה שלנו מטפלת בהתקהלויות ובחשש לתנועה בין בתי אב בשל הדלקת הנרות ואירועי החנוכה בשעות הערב".

לדברי בכיר משרד הבריאות, "הרגשנו שיש כלי טוב יותר מאשר הגבלות תנועה נסיעה, בדמות אי-התארחות בבתים של אחרים וסגירת המסחר בשעות מוקדמות. זה מאפשר לאנשים לחזור הביתה ולהיות בשמונת הימים הקרובים רק במסגרת המשפחה הגרעינית ולצמצם את האפקט של חג החנוכה".

עם זאת, הוא הדגיש כי אין איסור על יציאה מהבית: "הדבר הזה יותר ממוקד ומטפל בבעיית ההתקהלות. הבעיה לא בתנועתיות בחג, אלא בהתכנסויות. המטרה היא לעשות אותו דבר עבור יישובים עם רוב נוצרי בימי החגים הנוצריים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תסגרו את המעונות והמשפחתונים כי זה להתארח בבית אחר…מדינת חלם אמתית! אז אסור להיכנס לשכן?!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture