הוקוס קוקוס | שמן קוקוס – הכי אטרקטיבי שיכול להיות

בעבר הרבו להשתמש בשמן קוקוס לבישול, טיגון ואפיה, גם להכנת פופקורן. התועלת הבריאותית שלו ידועה כבר מזה זמן רב. מחקרים שנעשו בארצות אלו לימדו על התועלת של צריכת שמן הקוקוס. בארצות אלו אין מחלות כליה ותת פעילות של בלוטת התריס. התושבים שם אינם סובלים מרמות כולסטרול גבוהות

שמן הקוקוס עוזר לירידה במשקל
בניגוד למה שמרבית האנשים חושבים, עיקר העלייה במשקל נגרם מצריכה רבה של מוצרי קמח לבן, סוכר לבן ופחמימות מזוקקות אחרות – פחות מכך משומן. מבחינה זו, שמן קוקוס הוא היותר טוב. הסיבה העיקרית לכך היא שוב, החומצה הלאורית שבו. חומצת שומן זו לא מצטרפת לשומני הדם אלא מגיעה ישר אל הכבד, שם היא מתפרקת מיד ומשחררת אנרגיה. שמן הקוקוס משמש, אם כן, כמקור לאנרגיה ולא כתוספת לשומני הגוף. חומצות השומן ממוצעות השרשרת מאיצות גם את חילוף החומרים בגוף, זו עוד סיבה לשמירה על משקל גוף נאות. מחקרים רבים הוכיחו שלשמן הקוקוס יש יכולת לעזור להורדת משקל יתר למי שסובל מבעיה זו, למעשה חלק רב מאוד מתושבי ארצנו.

אילו כמויות יכולות לעזור לבריאות?
כמות שמן הקוקוס שיכולה להביא את מלא התועלת הבריאותית היא 3 עד 4 כפות ליום. בכמות זו יש מספיק חומצה לאורית שבכוחה לשקם את המערכת החיסונית. יש להשתמש רק בשמן קוקוס לא מזוקק וממקור טוב. אין להשתמש בשמנים שהתרכבו עם מימן, כמו מרגרינות לסוגיהן, גם לא מרגרינה שהוכנה משמן קוקוס. במרגרינות יש כמות ניכרת של חומצות שומן מסוג טרנס, שנזקן רב יותר אפילו מנזק של שומנים רוויים מן החי. שמני טרנס הם גורם סיכון מרכזי לעליית כולסטרול ולהתקפי לב. יש לחפש רק שמנים מסוג "וירג'ין אויל" (כבישה קרה). מרבית שמני הקוקוס הנמכרים הם מזוקקים, מולבנים ונטולי ריח וסימונם בארה"ב RBD. שמנים אלו מכילים כימיקלים זרים מזיקים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו