פינדרוס על הגרי"ש אלישיב: "כל דבר על ירושלים – היה מיד נכנס לעניין" • צפו

יו''ר סיעת 'יהדות התורה' סיפר בשיעור בלשכתו על משנתו של מרן פוסק הדור זיע"א: "הגעתי מספר פעמים למעונו של הרב אלישיב ושאלתי אותו על פלוני שרוצה משהו, מיד היה הגרי''ש אומר: מה הכוונה, הוא רוצה, הוא צריך לשאול, מה התורה רוצה"

יו"ר סיעת 'יהדות התורה' חבר הכנסת יצחק פינדרוס מסר היום (שני) בלשכתו דברים קצרים במשנתו של מרן פוסק הדור הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זיע"א לרגל יום היארצייט שחל היום.

בשיעורו הקבוע של פינדרוס הנמסר מידי יום בלשכתו הקדיש דברים קצרים לעילוי נשמתו של רבו פוסק הדור מרן הגרי"ש אלישיב זיע"א, בדבריו אמר פינדרוס כי אחד מהדברים עליהם הקפיד מרן הגרי"ש אלישיב היה ההקפדה על 'דעת תורה'.

פינדרוס אף הרחיב בנושא 'דעת תורה' והחשיבות לציית למה שהתורה אומרת, "הרב אלישיב היה חוזר על כך רבות שדעת תורה הכוונה מה התורה רוצה ממני לעשות, מה התורה אומרת שצריך להיות, זהו דעת תורה, אמר הרב אלישיב".

"הגעתי מספר פעמים למעונו של הרב אלישיב" סיפר פינדרוס "ושאלתי אותו על פלוני שרוצה משהו, מיד היה הגרי"ש אומר "מה הכוונה, הוא רוצה, הוא צריך לשאול, מה התורה רוצה"".

עוד סיפר פינדרוס כי גם במצבים שכבר הפסיק הגרי"ש אלישיב זיע"א לפסוק בעניינים ציבוריים כל פעם שהוא בא אליו עם שאלה בעניינים הנוגעים לעיר ירושלים, היה פוסק הדור נכנס מיד לעובי הקורה, "תמיד חשבתי שזה בגלל שהוא אוהב אותי" אמר פינדרוס "עד שלמדתי את הגמרא שאומרת כי כל גדול הדור במקומו כל דיני המקום מוטלים עליו, ולכן הוא היה נכנס לעניינים אלו גם במצבים של חולשה ובמצבים שהוא כבר לא פסק בעניינים ציבוריים".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו