"בעקבות הקורונה חשש גדול מירידה בהיקפי שמירת השמיטה הקרובה"

כנס החירום של 'קרן השביעית' בהשתתפות גדולי ישראל

בכנס החירום השתתפו מרן הגר"ח קניבסקי, מרן הגרי"ג אדלשטיין, כ"ק מרן אדמו"ר מויזניץ, כ"ק מרן האדמו"ר מטשרנוביל, מרן הגר"ש בעדני, הגה"צ רבי ישראל יצחק מנדלזון והגאון הגדול הרב יוסף אפרתי שליט"א  גדולי ישראל קראו במכתבם להטות כתף למען החקלאים שומרי השביעית

לגלריה תמונות מהאירוע לחצו כאן>>>

חשש מירידה דרמטית בכמות שומרי השביעית לקראת שנת השמיטה הקרובה: בכנס חירום שנערך בתחילת השבוע באהל מיוחד שהוקם למרגלות ביתו של הגר"ח קניבסקי, ראשי ורבני קרן השביעית התריעו מפני ירידה משמעותית בכמות שומרי השמיטה כהלכתה, וזאת בעקבות המצב הכלכלי הקשה אליו נקלעו חקלאים רבים בעקבות מגיפת הקורונה.

בכנס השתתפו מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, ובראשם מרן הגר"ח קניבסקי, מרן הגרי"ג אדלשטיין שנשא את המשא המרכזי וכתב את החלטות הכנס, כ"ק מרן האדמו"רים מויזניץ וטשרנוביל, מרן הגאון הגדול הרב שמעון בעדני שליט"א, הגאון הצדיק רבי ישראל יצחק מנדלזון גאב"ד קוממיות ירושלים ונשיא קרן השביעית, והגאון הגדול הרב יוסף אפרתי ראש בית המדרש להלכה בהתיישבות.

בכנס החירום הציבור נקרא לסייע דווקא השנה להגדלת כמות החקלאים והקרקעות השומרים על שבת הארץ, כאשר לדברי ראשי הקרן, מהסימנים העולים מהשטח נראה כי השנה יהיה מדובר באתגר מורכב במיוחד נוכח החובות הכבדים שחלק מהחקלאים נקלעו אליהם בעקבות שנת הקורונה האחרונה.

את המשא המרכזי  נשא מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שמפאת חשיבות הנושא והאחריות של כלל ישראל לשמירת השמיטה כהלכתה , טרח לנסח את המכתב והחלטות הכינוס קרא לציבור לחזק את ידי החקלאים ופירט על הזכות העצומה שכולנו זוכים בעבורם. "דבר פשוט הוא שזכות שמירת השמיטה זה זכות גדולה מאוד. הם נקראים "גבורי כח עושי דברו" – זה התואר שלהם. גבורי כח, שמתגברים נגד הטבע ובגבורה שומרים שמיטה, זו זכות גדולה מאוד".

"אנשים כאלה שיש להם זכויות זה לא רק בשביל עצמם שיזכו בכל מה שהם צריכים. זה גם מזכה את כל הציבור. כולנו זוכים בזכותם לזכויות עצומות. וק"ו אם תומכים בהם, אנחנו שותפים ממש בשמירת השמיטה שהם מקיימים. זה שאנו עוזרים להם שיוכלו לשמור שמיטה, זה כאילו שאנחנו שומרים שמיטה. זו זכות גדולה בשבילנו וזכות גדולה בשביל כלל ישראל, שיש אנשים כאלו".

דבריו של מרן שר התורה הובאו ע"י בני חביבו הגאון הגדול ר' יצחק שאול קנייבסקי ראש בית המדרש שיח אמונה. "וודאי על כ"א ראוי לקנות חלק בשנת השמיטה וכך לקיים מצוות השמיטה וגם לחזק ידי שומרי השביעית ע"י קרן השביעית שעוד מימי החזו"א זיע"א סמכו גדולי ישראל את ידם עליהם והלואי שנזכה שיתרבו שומרי השביעית בא"י הקודש. ועי"ז נזכה להיגאל ויקויים בנו מאמר חז"ל שבזכות שביעית נגאלו וכפי שאמר החזו"א בזכות שישמרו על ההלכות ונזכה לגאולה השלמה במהרה וימינו".

לאחר מכן עלה לשאת דברים כ"ק מרן אדמו"ר מויזניץ שליט"א שהזכיר את עניין השמיטה כיסוד האמונה בקב"ה הזן ומפרנס לכל וקרא לציבור לסייע לחקלאים שיוכלו להשבית השדות והגדיר את מצווה זו כצדקה ממש, ובירך שבזכות פעילות הקרן תוחש גאולתנו במהרה בימנו.

לאחר מכן עלה לשאת דברים הגאון הגדול הרב שמעון בעדני שליט"א שהרחיב בהבטחה המיוחדת בגמרא על ביאת המשיל במוצאי שביעית, והסביר מה הקשר בין שמירת שביעית לגאולת העם.

בסיום הכנס נשא דברים הגאון הגדול ר' יוסף יקותיאל אפרתי שסיפר על מסי"נ של מרן החזון איש, ואמר שדווקא בתקופת ההסתה הנוכחית, יותר מתמיד שי סיכוי להגדיל את כמות שומרי השביעית ולחבר אותם לתורה.

לאחר מכן הקריא מנחה המעמד הרב אברהם רובינשטיין את החלטות הכינוס כפי שנוסחו ע"י מרן ראש הישבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א, ומרנן ורבנן גדולי צדיקי ומאורי הדור, מרן שר התורה, מרן ראש הישיבה כ"ק מרנן האדמו"רים  מבעלזא, ויזניץ, צאנז וטשרנוביל, מרן חכם שלום בעדני והגאון הגדול רבי ראובן אלבז. חברי מועצת חכמי התורה שליט"א, חתמו על קריאת קודש מיוחדת אל אחינו בני ישראל בכל מקומות מושבותיהם, לחזק את שומרי השביעית על מנת להוסיף עוד ועוד חקלאים למעגל המקפידים על שבת הארץ.

בהחלטות שהוקראו בסוף המעמד מינו מרנן גדולי ישראל שליט"א את קרן השביעית כשליח בית דין לפעול והפעיל למען קיום מצוות השמיטה בארץ הקודש ולדאוג לכך שרוב אדמות החקלאיות היהודיות ישבתו בשנת השמיטה הבעל"ט, וכן נקראו ראשי אלפי ישראל, רבני הקהילות שליט"א בארץ הקודש ובכל קצוות תבל, לעורר לבוא לעזרת השם בגיבורים ולהשתתף במגבית הצלה מיוחדת של קרן השביעית.

 

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו