Nati Shohat / FLASH90

המקובל מסביר: למה עלינו לצמצם את השימוש ב'חד פעמי'?

"עלינו ההורים לחנך את ילדינו ברוח ההלכה היהודית המורה לנו לא לזהם את סביבת חיינו בכלל ואת ארץ הקודש בפרט, כלומר להפחית ככל הניתן את השימוש בכלים המזהמים והיקרים", כותב הרב יצחק בצרי, המסביר את הבעיה ב'חד פעמי'

ברקע הגזירה שהטיל איווט ליברמן על השימוש בכלים חד פעמיים, כותב המקובל הרב יצחק בצרי מישיבת השלום בירושלים טור דעה בו הוא מסביר את הצד הנחוץ בצמצום השימוש בכלים, והצורך לשמור על כדור הארץ.

"השבוע הוטלה גזירה קשה על משתמשי הכלים החד-פעמיים. על פי חלק מהפרשנים, גזירת שר האוצר אביגדור ליברמן מכוונת למגזר החרדי שנחשב לאחד הצרכנים העיקריים של המוצר הזה. למרות הפגיעה הקשה בכיסן של משפחות רבות, למס שהוטל השבוע על הכלים החד-פעמיים יש ערך מוסף: להזכיר לנו שחלה עלינו חובה הלכתית ומוסרית לשמור על כדור הארץ".

הרב בצרי מציין תחילה את הכתוב בפרשת בראשית מיד אחרי בריאת אדם הראשון, כי הקב"ה ציווה עליו "לְעָבְדָהּ וּלְשָׁמְרָהּ", וממשיך עם המדרש בו כתוב "תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי, שאם תקלקל אין מי שיתקן אחריך", ולכן מציין הרב: "מכאן, חובתנו כבני אדם לעשות כל מאמץ בשביל לשמור על כדור הארץ".

"במציאות החדשה שנוצרה כתוצאה מגזירת האוצר, נדרשת חשיבה מחודשת סביב הנושא. מצד אחד, הרצון לחסוך זמן במטלות הבית ומן הצד השני – הצורך המוסרי והחובה ההלכתית לשמור על איכות כדור הארץ. בדומה לסוגיות רבות אחרות, הפתרון נמצא אי-שם באמצע".

המקובל מסביר כי "עלינו ההורים לחנך את ילדינו ברוח ההלכה היהודית המורה לנו לא לזהם את סביבת חיינו בכלל ואת ארץ הקודש בפרט, כלומר להפחית ככל הניתן את השימוש בכלים המזהמים והיקרים".

"קולות רבים במגזר החרדי נשמעים בשבועות האחרונים נגד הטלת המס על הכלים החד-פעמיים, שנראה שהיה מכוון נגד המגזר החרדי, אך לנו כיהודים מאמינים החובה ההלכתית והמוסרית לראות את הטוב גם בגזירות קשות, ובמקרה הזה זוהי אולי "קריאת השכמה" עבור בני התורה ששמירה על איכות הסביבה לא תמיד עמדה בראש סדרי העדיפויות שלנו לעשות חשיבה מחדש סביב הנושא. באופן אישי, אשתדל לצמצם את הצריכה שלי ושל משפחתי בחד-פעמי בשביל לשמור על המתנה היקרה ביותר שהקב"ה העניק לנו".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

להוציא דברים מהקשרן, כל המשפחות ברוכות הילדים, מוסדות התורה, ישיבות, סמינרים, ושאר המקומות הולכים לשלם,הרבה יותר לקופת המדינה בגלל ליברמן שגוזר גזירות על הציבור החרדי בלי טעם, הציבור החרדי הכי פחות מזהם את הסביבה, להרבה אברכים אין מכוניות, משתמשים בתחבורה ציבורית, ציבור חסכן וחי בדוחק, ומטילים עליו גזרות להעשיר את קופת המדינה, מהפרוטות שהם חיים, ועוד אחרי שקיצצו להם ממשרד הדתות, וחוק המעונות, לא צריך להצדיק ולטהר את השרץ,ולהחניף לרשעים.

למגיב אחד העם. כלפי תלמיד חכם צריך להגיב בכבוד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו