סערה בנווה יעקב – הנציג החרדי השמיני נפסל

נווה יעקב סוערת: הנציג החרדי השמיני נפסל | הנציג נפסל על ידי ועדת הבחירות וכעת יש שיוון בין הגושים | החרדים זועמים: נפנה למבקר המדינה שיחקור את המהלך

זעם רב בקרב העסקנים החרדים בנווה יעקב לאור פסילת המעומד החרדי השמיני כחבר מן המניין במנהל הקהילתי והחלפתו בנציגה חילונית.

קרא עוד:

[postim]

תחילת הפרשה, עם פתיחת מערכת הבחירות למנהלים הקהילתיים, החלו שני הצדדים לצחצח חרבות והמאבק על צביונה של השכונה המתחרדת , הלך וגבר. בתחילה היה חשש רב מהשתלטותם של הנציגות החילונית אשר ניסתה לתקוע מקלות בגלגלים ולבצע שינוים בחוקה.

ביום הבחירות קצרו הנציגים את הפירות ורשמו הצלחה גדולה. בשכונה שעד היום היה במינהל נציג חרדי אחד, נבחרו שמונת נציגי הציבור החרדים מתוך תשעת המושבים בהנהלת המינהל. הנציגים שנבחרו ר' אברהם בצלאל, ר' יהודה רוטמן, ר' אליהו יעקובי, ר' שלום אביטל, ר' מיכאל מלכיאלי, ר' צבי נירנברג, ר' שלמה מורגנבסר ור' יהודה מנדל.

חודש לאחר הבחירות למנהל, החלו לצוץ בעיות משפטיות שעשוית לשנות את המפה מקצה אל הקצה: האחרון מבין שמונת הנבחרים החרדים נבחר על תקן 'מסורתי', הנציגים החילונים הזדעקו מרה והחלו להקים קול צעקה מרה על השוד שבוצע לאור יום.

מנדל עצמו הצהיר בפני עורך דין שהוא מסורתי כביכול, אלא שיו"ר ועדת הבחירות קבל על ההחלטה והודיע למנדל על כך שהוא אינו יכול לכהן כחבר במנהל הקהילתי לאור העובדה שהוא יושב על כסא מסורתי. את מקומו תתפוס הנציגה החילונית תמרה יהודה שגרפה 86 קולות מול 520 קולות שקיבל הנציג החרדי בוועדה יהודה מנדל, אבסורד בהתגלמותו.

המשמעות הפוליטית של המהלך: החרדים במנהל הקהילתי מתכווצים לכדי – 7 חברים. מבחינה מספרית יש שוויון בין הנציגות החילונית (2) בתוספת חמישה נציגים מעיריית ירושלים.

אחד העסקנים בנווה יעקב ששוחח עם JDN מצר על ההחלטה ואומר כי "מדובר באבסורד מאין כמותו, מבקר המדינה חייב להתערב בהליכים שבוצעו על ידי העירייה שלא כדין, אנו שוקלים לפנות למבקר". לדבריו "הפגיעה במצבת הנציגים החרדים במנהל תגרום לקשיים בהעברת תקציבים למוסדות חרדים בשכונה המתחרדת".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין פלא שהנציג נפסל, התנהגות והתנהלות החבורה החרדית הייתה שליימזלית ישר מההתחלה, כנראה הם עדיין לא הפנימו כיצד צריכים לפעול בנדון. כל ההתנהלות הייתה חובבנית והזכירה פעילות של החמישיה הסודית, הגיעה הזמן שהנציגות שלנו תלמד שגם לנו ישנם עורכי דין, וצריכים להתשמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו