מטוס של חברת אתיופיאן אירליינס. צילום: ויקיפדיה

דו"ח ההתרסקות באתיופיה: הטייסים פעלו כנדרש, אך לא הצליחו להשתלט

שרת התחבורה של אתיופיה הציגה את הדוח הראשוני על התרסקות מטוס הבואינג של "אתיופיאן איירליינס". הדוח קורא ליצרנית לבדוק את השליטה במטוסיה: "הטייסים פעלו לפי ההנחיות". הדו"ח הסופי יתפרסם בתוך שנה ובואינג תמשיך בבדיקה

חקירת התרסקות מטוס "אתיופיאן איירליינס": במסיבת עיתונאים שקיימה היום (חמישי) שרת התחבורה של אתיופיה דווח כי טייסי מטוס הבואינג 737 מקס שהתרסק בחודש שעבר באתיופיה – פעלו על פי נהלי החירום הרגילים, אך עדיין לא הצליחו להשיג שליטה על המטוס לפני ההתרסקות.

כעת, האחריות לבירור נסיבות ההתרסקות עברה לחברת בואינג. במשרד התחבורה האתיופי המליצו שמלבד השליטה במטוסים, גם לבדוק את המערכות במגדלי הפיקוח. לטענתם, מומלץ שבואינג תבדוק את מערכות השליטה לפני אישור לטוס במטוסים מהדגם המדובר.

ראש צוות החקירה אמר במסיבת העיתונאים כי בהתבסס על המידע מהטיסה ומתא הטייס, אי אפשר לקבוע בוודאות שהייתה בעיה מבנית במטוס מסוג 737 MAX 8. "נבדוק אם היו בעיות אחרות במטוס", הוא ציין – והדגיש כי החקירה תיקח בין שישה חודשים לשנה. במשרד הודיעו כי צוות בינלאומי של 18 מומחים חוקר את ההתרסקות.

בתוך כך, רשת ABC דיווחה היום מפי גורמים בכירים ברשות התעופה האתיופית, כי התרסקות מטוס הבואינג 737 מקס בחודש שעבר נגרמה ככל הנראה מציפור או חפץ זר שפגע בחיישן האחראי על ההזדקרות במהלך ההמראה. הפגיעה גרמה לצלילתו של המטוס ובסופו של דבר להתרסקותו.

על פי הדיווחים, המטוס סבל מחיישן פגום של זווית ההתקפה לאחר שפגע בציפור או באובייקט זר אחר, ואותן חיישן הפעיל נתונים מזויפים שהניעו את הטייס לכבות את מערכת הידועה בשם MCAS. כתוצאה מכך המטוס נדחף כלפי מטה למרות ניסיונם של הטייסים לייצבו באופן ידני, מה שהביא להתרסקותו, ולמותם של 157 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו