צילום: קובי גדעון, לע"מ

מתאם השבויים: "לוחמים רוסים עבדו חלק מהזמן תחת אש"

ראש צוות השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה, ירון בלום, חשף פרטים חדשים על המבצע להשבת זכריה באומל הי"ד: "אנשים שאומרים שזה בגלל תקופת בחירות - זו שטות אחת גדולה. נתניהו מוצא הרבה מאוד זמן לעסוק בנושא הזה"

ראש צוות השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה ירון בלום אומר כי, "היו הרבה ניסיונות קודמים לאורך כל השנים בישראל, שאז לא הצליחו. חשוב שעם ישראל יבין שלאנשים שעוסקים במלאכה יש מחויבות להחזיר את כל הבנים הביתה. זו לא קלישאה ולא אמירה שקשורה לבחירות. מדובר במחויבות עצומה שיש לנו לפעול ללא לאות להחזיר את השבויים והנעדרים".

בלום שהעניק ראיון מיוחד ל'ישראל היום' לרגל השבת זכירה האומל הי"ד, "התוצאה שהגענו אליה, גילויו של זכריה ז"ל, נובעת קודם כל מהישג מודיעיני מדהים. נעזוב בצד את הציניות של אנשים שאומרים שזה בגלל תקופת בחירות – זו שטות אחת גדולה. התוצאה נובעת ממאמץ שהתחיל ברמה הדיפלומטית־מדינית בהובלת ראש הממשלה ובמעורבותו. היא גם ממחישה לכולם שראש הממשלה מוצא הרבה מאוד זמן לעסוק בנושא הזה".

"ההישג המודיעיני המדהים של קהילת המודיעין הוא בלתי רגיל. לאורך השנים דייקנו את המודיעין, עד שהצלחנו להצביע על פי קואורדינטות היכן על פי ההערכה נמצאים הנעדרים. זה לא היה קורה ללא הקשר המיוחד שיש לרה"מ עם פוטין. לא פחות חשובה היא ההצלחה של כולם לשים את האגו בצד ולעבוד יחד כדי להגיע לתוצאות".

בלום. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד סיפר על פרטי המבצע ועל רגע הגילוי שזה אכן באומל, "זו היתה התרגשות גדולה. זו שמחה והתרגשות שהאנשים שפעלו ללא לאות, אנשי המודיעין, מחלקת שבויים ונעדרים באמ"ן עם השב"כ והמוסד, הצליחו, וכמובן שמחה על הביצוע ההרואי של השותף הרוסי שהביא לתוצאה. לוחמים שלהם עבדו חלק מהזמן תחת אש".

עוד הוסיף כי, "אף פעם לא מאוחר מדי. כלומר, לממד הזמן יש משמעות, אבל אנחנו לא עוזבים את הסוגיות הללו גם אחרי שנים רבות. שנית, אנו פועלים ללא לאות לטפל בכל הנעדרים, כולל שני הנעדרים האחרים של קרב סולטאן יעקוב, יהודה כץ וצבי פלדמן, כמו גם בשאר הנעדרים – רון ארד, גיא חבר ושבויינו ונעדרינו ברצועת עזה, הדר גולדין ואורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א־סייד".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו