Noam Revkin Fenton/Flash90

הדרמה בועדת הבחירות: 'הימין החדש' מתנדנדים ודורשים ספירה חוזרת

לקראת ההכרעה אם תעבור את אחוז החסימה, משקיפים מטעם הרשימה טוענים לשיבושים בהליך ספירת המעטפות הכפולות. ועדת הבחירות: "נוכח התוצאות הצמודות - הליכי הבדיקה נמשכים". סמוטריץ': "נצטרף לדרישת בנט ושקד"

חוסר ודאות בוועדת הבחירות המרכזית: גם לאחר שספירת מרבית המעטפות הכפולות הסתיימה עדיין לא ברור האם מפלגת הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד עברה את אחוז החסימה. בוועדת הבחירות אמרו כי כעת מערכת המחשוב בודקת את עצמה על מנת להבטיח דיוק של התוצאות וכי המניין הרשמי של הקולות והמנדטים יימסר במהלך היום.

מוועדת הבחירות המרכזית נמסר כי, "ספירת המעטפות הכפולות שנערכה בכנסת הסתיימה וכמו בכל מערכת בחירות, החל תהליך של בדיקה ובקרה נדרשים, על הנתונים שהוזנו לתוך מערכת המחשוב, טרם פרסום התוצאות. נוכח התוצאות הצמודות והמשמעות של כל קול שיכול לגרום לתנודות בחלוקת המנדטים, ולמען שמירה על טוהר הבחירות, מודיעה ועדת הבחירות כי תהליכי הבדיקה והבקרה נמשכים. עם סיומן של הבדיקות תימסר הודעה נוספת".

חלק מהסיבה לבאלגן הוא כי באתר ועדת הבחירות כתוב כי הימין החדש עומד על 3.26% – 00.1% מעל אחוז החסימה. הבעיה היא שמספר הקולות הכללי המצוין באתר של קולות כשרים אינו זהה למספר אליו מגיעים כאשר מחברים את מספר הקולות לכל מפלגה ומפלגה. חישוב אחוז החסימה תלוי במספר הנכון של הקולות שנספרו, כאשר ההבדל בין המספרים השונים הוא ההבדל בין מעבר בנט ושקד את אחוז החסימה או לא.

משקיפים מטעם הימין החדש טענו כי "דברים מוזרים מאוד קורים כרגע בוועדת הבחירות. מישהו גונב את הבחירות לימין. לא נותנים לנו להיכנס להשקיף. עד 6:00 בבוקר הימין החדש קיבל קולות חיילים שהכניסו אותו לכנסת עם 4 מנדטים, גוש הימין גדל ל-67. לפתע אסרו על כניסת משקיפים להקלדות, האתר של וועדת הבחירות 'נתקע', מרצ קיבלה עוד מנדט מהחיילים וגוש הימין ירד מ-67 ל-64. אנחנו נדרוש ספירה חוזרת ולא ניתן לקומבינת הקלפיות לעבוד".

בצלאל סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי-תקומה, הביע תמיכה בדרישת הימין החדש: "אנחנו נצטרף לדרישת שקד ובנט לספירה מחודשת של קולות החיילים". סמוטריץ' הוסיף: "יש פה ריח רע מאוד של ניסיון מכוון להעלים מנדטים של הימין ואסור בשום אופן לתת לזה לקרות". הרב רפי פרץ שמר על ממלכתיות ומסר: "בשעות האחרונות אנחנו ניזונים משמועות אין סוף בעניין ספירת קולות החיילים. יש לי אמון מלא בשופט חנן מלצר ואנחנו נמתין באחריות ובשיקול דעת להודעה רשמית מטעם וועדת הבחירות".

אם מפלגת הימין החדש תיכנס לכנסת, משמעות הדבר כי מפלגת כחול לבן תרד מ-35 ל-34 מנדטים. איחוד מפלגות הימין תרד במנדט מ-5 ל-4 מנדטים, וכך גם מפלגת יהדות התורה שתרד מ-8 מנדטים ל-7, וגם חד"ש תע"ל תרד לחמישה מנדטים בלבד. יתר המפלגות ללא שינוי: הליכוד 35, ש"ס 8, עבודה 6, ישראל ביתנו 5, כולנו 4, הימין החדש 4, רע"ם-בל"ד 4 ומרצ 4. גוש הימין-חרדים יעלה ל-67 מנדטים וגוש המרכז-שמאל-ערבים ירד ל-53 מנדטים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו