Noam Revkin Fenton/FLASH90

גנץ: "חייבים להחזיר את ההרתעה שנשחקה בצורה קטסטרופלית"

יו"ר כחול לבן, על סבב ההסלמה ברצועת עזה: "תחת נתניהו השגנו רמת הרתעה שנתנה שלוש וחצי שנות שקט, בהן התקדמה יפה עבודת המכשול אך לא הושג שום הישג מדיני". עוד טען: "מה שאנחנו עושים רואים כרגע זה סחטנות של מאפיה"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס הערב (מוצאי שבת) לסבב ההסלמה ברצועת עזה ואמר: "תחת נתניהו השגנו רמת הרתעה שנתנה שלוש וחצי שנות שקט, בהן התקדמה יפה עבודת המכשול אך לא הושג שום הישג מדיני שרותם את מדינות האזור, רשויות אחרות, וארגונים בינלאומיים לעבודה אפקטיבית. מה שעשו זה מדיניות תגובה חלשה נגד בלונים ותקיפות מטרות. ההתרעה התדרדרה ובמקביל העבירו מזומנים, זה ממש מאפיה, דרך חמאס, באופן שלא בהכרח מחולק לפרויקטים ולדברים שצריך לעשות. זו שגיאה אסטרטגית".

גנץ הוסיף בראיון ל'חדשות 13' כי "אם רוצים לבנות תשתיות בעזה, מתקני התפלה, ביוב, חשמל, באופן שמספק תקווה לרצועה, יוצר מחר הפסד – עושים את זה דרך ארגונים בינלאומיים, דרך מצרים, מדינות אחרות או הרשות הפלסטינית, אבל לא נשארים אדישים. צריך להפעיל את כל העוצמה הנדרשת ללא חשש על מנת להחזיר את ההרתעה. אנחנו יותר חזקים מחמאס, עכשיו הם צריכים להרגיש את זה".

"מה שאנחנו עושים רואים כרגע זה סחטנות של מאפיה", מתח ביקורת על התשלומים הקטרים לרצועת עזה. "הייתי עושה את זה אחרת, הייתי מפעיל עוצמה גדולה אבל רותם את כל המערכות האזוריות והעולמיות שלא דרך פרוטקשן". לדבריו, "נתניהו צריך להכתיב מדיניות מדינית של השלכות ביטחוניות כפי שהוא רוצה", המשיך גנץ. "שילך ויעשה מעשה מדיני, הוא לא עשה את זה. אפשר גם סיכולים ממוקדים. הייתי מאפשר להעביר כספים לרצועת עזה לפרויקטים מסוימים".

 

ההערכה הישראלית: "לפנינו לפחות שני ימי לחימה – אין פנינו להפסקת אש"

 

גם מימין הותקף נתניהו, "לממשלת ישראל נגמרו הערב התירוצים. המצב הנוכחי הוא שהחמאס מנהל את שגרת החיים של תושבי הדרום ומשבית אותה. הגיע הזמן לשנות את המשוואה: יש לשטח כל מקום ממנו יורים טילים; בין אם אלו בתי חולים, מרכזי אוכלוסייה וגני ילדים, ובין אם יעדי טרור מובהקים. אלו הוראות החוק הבינלאומי, ואין שום סיבה לכך שכבר הערב לא יהיו בעזה לפחות 200 מחבלים הרוגים", נמסר מעוצמה יהודית.

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד שמתגורר בדרום אמר כי, "שבת לא פשוטה עברה עלינו, ובכלל זו תקופה מאתגרת לתושבי הדרום, בייחוד עבור תושבי עוטף עזה – ביניהם משפחתי ואני. הייתה זו הפעם הראשונה של הילני, בתי התינוקת, בממ"ד. כאבא וכבעל, אני אומר למשפחתי – הלוואי והמציאות שלנו, כתושבי עוטף עזה, הייתה שונה ופסטורלית".

"אך זה הבית שלנו ואנו עומדים איתן ברוחנו וגאים להיות חומת המגן של מדינת ישראל. למרות הקושי ורוחות המלחמה, כאן הקמנו את ביתנו וכאן נמשיך להיאבק על עצמאותה של מדינת ישראל. כחבר כנסת אני אומר למשפחתי המורחבת – לכם, אזרחי ישראל, ראש הממשלה מוביל פתרון אמיתי ונחרץ לבעיית הטרור העזתי. בואו ניתן לו ולצה"ל את הגיבוי האזרחי המלא לעשות כל שיידרש כדי שבעזרת השם ננצח את הטרור".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בוקר טןב ישראל . מר גנץ התעוררת למרר את חיי נתנייהו . יש לך פה גדול ולא יותר . איפה מר לפיד בוער ההזוי העיתונאי הקטן . למה הוא שותק ? כי אין לו שום מצע ושום עיניין לפעול לטובת ישראל . כל מטרת נסיונו הכושל להבחר לראשות ממשלה חס וחלילה ושלום . רק נגד החרדים ונגד הבורא יתברך ותורתו .. והוא ההזוי נבנה משינאה . כמון כן זנדבגג ההזויה עושה כסף ותמיכה מיצד החמס וכל שאר ארגוני רצח וצימאון לדם . והם התומכים הגדולים שלה . וזו פרנסתה של שונאת יהודים ותורתם ..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו