Roy Alima/Flash90

פרישה בכבוד? ברק הסכים להיות במקום העשירי באיחוד עם מר"צ

דיווח: 'מר"צ' ו'ישראל דמוקרטית' סיכמו כי ברק יהיה במקום העשירי, אך יבחר את התיק הראשון אם יצטרפו לממשלה • הורוביץ מתכוון לסיים את המגעים עם ברק עד סוף השבוע • לחץ כבד במפלגת העבודה על עמיר פרץ לחבור למרצ ולברק

יו"ר מרצ, ניצן הורביץ, מתכוון לסיים את המשא ומתן עם יו"ר ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, כבר בסוף השבוע הקרוב וזאת כדי להביא את ההצעה לאיחוד בפני מוסדות המפלגה. כך דווח הערב ב'כאן חדשות'. לפי שעה מסתמן כי אין כמעט התנגדות בין חברי מרצ לאיחוד עם מפלגתו של ברק.

על פי דיווח ב'חדשות 12', בפגישה אמש בין נציגי ישראל דמוקרטית בראשות אהוד ברק ונציגי מרצ הושגו הבנות ראשונית לפיהם ברק ישוריין במקום העשירי ברשימה, אך יזכה לבחור ראשון תיק אם יכנסו לממשלה. כזכור, אמש נפגשו ברק, סתיו שפיר ועיסאווי פריג', בפגישה שהחלה בשמונה בערב והסתיימה בסביבות חמש בבוקר, הצטרף בהמשך גם יו"ר מרצ ניצן הורביץ.

במקביל, לחץ כבד מופעל על ידי בכירים במפלגת העבודה על יו"ר המפלגה עמיר פרץ, להסכים לחבירה עם מרצ ומפלגתו של אהוד ברק, כדי לגבש גוש של מרכז-שמאל. לאחר שח"כ סתיו שפיר יצאה באופן גלוי נגד החלטתו של פרץ, ודרשה להביא לחיבורים בגוש המרכז-שמאל עם מרצ ועם מפלגתו של אהוד ברק, הביקורת הפנימית כלפי פרץ צוברת תאוצה ועליה הצטרף גם ח"כ איציק שמולי.

שמולי נפגש היום עם אהוד ברק ואמר כי, "‏מפלגת העבודה יקרה לי, אך יש לי מחלוקת מהותית עם הקו שנבחר עבורה ולכן אמשיך להיאבק כדי להחזירה למקום הנכון לה. הבחירות חשובות מדי וקיבלנו בהן מועד ב׳. שריונים לבדם לא יביאו את הבשורה, רק חיבורים. כמו כן פגיעה אפשרית בועידה הקרובה ברשימתנו המצוינת לכנסת רק תסב לה נזק, לא תועלת".

פרץ הערב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לדבריו, "‏חיבור גדול הוא צו השעה. ניסיתי לקדמו בימים האחרונים במעשה ובשקט, לא בכותרות, מול כל ראשי המפלגות וגורמים נוספים ואם רוצים- ניתן עוד להשיגו. מחנה שנותר מפוצל לרסיסי מפלגות לוקח הימור מסוכן ומיותר על הסיכוי שלו לגדול ולנצח וגם על חיי המפלגה.לא אחראי להשלים עם המצב אלא לפעול לשינויו".

פרץ, שהצהיר עד כה כי לא ילך לחיבורים נוספים מלבד עם אורלי לוי-אבקסיס, אמר היום בחנוכת מטה המפלגה: "מתהווה מפה פוליטית שתגיע למבחן הציבור רק לאחר הגשת הרשימות. עד אז יהיו שמועות ופייק ניוז". לדבריו, "החלטתי להכריע בין הסיכוי לשנות להפסד בטוח. יכולתי להישאר במעגל הנוחות, אבל אז לא היינו מצליחים להביא מצביעים חדשים".

ברק קיים הערב כנס פעילים ואמר כי "שואלים אותי אם אני אפרוש, אני לא אפרוש". במענה לשאלה האם הוא חושש לא לעבור את אחוז החסימה ולבזבז קולות, השיב: "אני לא עונה על השאלות האלה. באתי כדי לאחד כוחות ולא לפלג אותם. שום דבר לא יהיה מכשול אני מוכן להיות במקום העשירי".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו