Hassan Jedi/Flash90

חמאס באולטימטום לישראל: "יישום ההבנות עד סוף השבוע או הסלמה"

דיווח: מקור בחמאס חשף כי הפלגים ברצועה יפעלו להסלמה אם ההבנות – בהם העברת הכסף הקטרי ותוספת חשמל – לא ייושמו עוד השבוע. "נתניהו לא רוצה מציאות כזאת לפני הבחירות", אמר גורם בחמאס. לטענת הגורם, המסר הועבר למצרים ולאו"ם

העיתון הלבנוני אל-אחבאר, הרואה אור בלבנון, דיווח הבוקר (שלישי) כי הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה העבירו מסר למתווכים, לפיו אם לא תממש ישראל עד סוף השבוע את הבנות ההסדרה, ובהן הכנסת פעימה נוספת של מענק מקאטר ושיפור תשתית החשמל, יסלים המצב בשטח. בעזה הדגישו לפני המתווכים שהלחץ שבו שרויים תושבי הרצועה, הוא הגורם לפעולות הבודדים בגדר בשבועות האחרונים.

לטענת הגורם, חמאס חידש את קריאתו למתווכים מטעם מצרים, קטאר והאו"ם, ללחוץ על ישראל ליישם את ההבנות בהקדם, זאת בשל "המצב הרותח ברצועת עזה", שעלול להוביל לחזרת "הפעולות העצמאיות" וההסתננות באזור גדר המערכת. הגורם בחמאס אמר לעיתון כי האיום הועבר לישראל דרך המתווכים, והוסיף כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "לא רוצה מצב כזה לפני הבחירות".

שגריר קטאר בעזה, מוחמד אל-עמאדי, יגיע ביום רביעי לתל אביב וייפגש עם בכירים בישראל, וביום חמישי יפקח על על חלוקת מענק קטארי נוסף ברצועה. בעיתון "אל-קודס" דווח מפי גורמים פלסטינים יודעי דבר כי הפגישה תעסוק בין היתר ביישום ההבנות בין הצדדים. ביום חמישי תערוך המשלחת פגישות בעזה, ובמהלכן ידון השגריר עם מומחים טכניים ומהנדסים בנוגע לסוגיית החשמל ברצועה.

גורם בכיר בחמאס טען אתמול לעיתון 'אל-ערבי אל-ג'דיד' כי הפיגועים שבוצעו לאחרונה בגבול רצועת עזה, לדבריו על ידי מפגעים בודדים, משקפים את התסכול ההולך וגובר של הפלסטינים מהמצב ומהעיכוב ביישום ההבנות עם ישראל. בארגון מעריכים כי לאור התסיסה בשטח, היקף פעולות הבודדים עשוי להתגבר ולגרור פלגים נוספים.

הגורם הזהיר כי תקריות אלו עשויות להוביל בסופו של דבר למלחמה חדשה, אם כי הם הדגישו שחמאס ממשיך לשלוט בשטח. "האוכלוסיה הפלסטינית מאוכזבת מהמצב הקשה שנגרם מהכיבוש הישראלי", הוסיף הבכיר. "התסכול הפך לנחלתם של שני מיליון פלסטינים. אחרי עשרות הבטחות לשיפור המצב – שלא מומשו".

בשיחה אמש עם העיתונאים באוקראינה התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו להסלמה בדרום ואמר: "אני מקדם מערכה רחבה, לא יכול לפרט מה אנחנו עושים ואלו הכנות עשינו, אבל חלק מהאנשים שמבקרים אותנו, יודעים שנעשים דברים שלא נעשו קודם". הוא הוסיף: "אנחנו מוכנים לפעולה הזו. המטרה בסוף היא לשמר ביטחון ושקט מחזית הרצועה. להגיד שאין הרתעה? זה קשקוש. החמאס מוציא הוראות שאין לבצע פעולות. אנחנו ערוכים למערכה רחבה, אם זה יקרה, ויכול להיות שזה יקרה, אתה תבין. זו תהיה מכה צבאית אנושה".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מר הנייה וסינואר שני הליצנים המטורללים צמאי דם אזרחים . נאצים דפוקים הגיע הזמן שתעשו משהו בלי דיבורים של פחד ואימה . שני מפגרים

כל הכבוד לחמ"ס. לא מחכים לניסים ונפלאות ממדינת ישראל המושחטת. ישר ולעניין. אם אין דיבורים תהיה הסלמה. צודקים.

גם חסידי סאטמר יהיו תחת מתקפה אם תתרחש הסלמה.
אז מה ההתלהבות והשמחה?

אם אתה מאלו שמתחבקים עם שונאי ישראל, תעשה זאת על דעת עצמך, ועל דעת נטורא קרטא ועוד חמורים כדוגמאתם.

מה אתה מלכלך חסידות שלמה ?

למה בסאטמר לא יודעים עברית?? "מושחתת" נשמה

החמאס צודקים!! זה עובד להם לא רע בינתיים…

לחסיד סאטמר

יהיה מענין לראות את דינך בעולם הבא..עליך נאמר " מה לך לספר חוקי ואתה שנאת מוסר.. ראית גנב ותרץ עימו ועם מנאפים חלקך"
החיות שלך כרגע היא מהסטרא אחרא..תחזור בתשובה "חסיד" אולי תזכה להיות יהודי פשוט

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו