צילום: פלאש 90

שקד: "מעולם לא דיברתי עם היועמ"ש על תיקי נתניהו"

שרת המשפטים לשעבר הכחישה את הדיווח כי העבירה מסר לראש הממשלה כי תדאג לחסינותו המשפטית, במידה שיצרף אותה לליכוד: "דברים מגוחכים. אם מישהו אמר את זה לא בידיעתי, שמי או בשליחותי. ברור בשמי שהדליף רצה לפגוע גם בי וגם ביועמ"ש"

יו"ר ימינה ושרת המשפטים לשעבר איילת שקד הכחישה הבוקר (שלישי) את הדיווח כי העבירה מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו כי תדאג לחסינותו המשפטית, במידה שיצרף אותה לליכוד: "כשרת משפטים לא דיברתי עם היועץ המשפטי לממשלה על תיקי ראש הממשלה מעולם", אמרה הבוקר בראיון ל'רשת ב'.

שקד הגדירה את הציטוטים שעל פי הדיווח נאמרו על ידי שליחה כ"דברים מגוחכים. אם מישהו אמר את זה לא בידיעתי, שמי או בשליחותי. היועמ"ש הוא אדם ישר שלוקח החלטות בהתאם לראיות. אני כשרת משפטים לא דיברתי איתו על תיקי רה"מ מעולם ברור בשמי שהדליף רצה לפגוע גם בי וגם ביועמ"ש. עיתון 'הארץ' נתן ידיעה מעוותת".

עוד הוסיפה בראיון כי, "שקלתי להיכנס לליכוד כשהכריזו על בחירות חוזרות, זו הייתה אחת מהאופציות. קיבלתי פניות מהליכוד, היו הרבה מאוד מגעים. ברגע שנפלה ההחלטה ביני לבין נפתלי בנט – רצנו בכל הכח. מעולם אף אחד מטעם ראש הממשלה לא ביקש חסינות או דיבר איתי על זה. אני מקווה עבורו שהתיקים שלו ייסגרו. אם זה לא יקרה והוא יבקש חסינות – נשקול מה לעשות".

ב'מחנה הדמוקרטי' פנו אמש ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה כנגד ו/או מי ממקורביה. "הכתבה והאמור בה מבססים, ככל שהם נכונים, חשד לפלילים ו/או הבטחה לשוחד עתידי, הכל תוך ניסיון לפגוע ביועץ המשפטי לממשלה שעל חשיבותו כשומר הסף אין צורך להרחיב", כתב עורך הדין מטעם המפלגה למנדלביט.

"יובהר כי אין בפינו טענה כי פגיעה בטוהר המידות נעשתה על ידי היועץ המשפטי לממשלה. עם זאת, לאור האמור, יש מקום כי הדברים יחקרו, ועוד יש מקום כי תצא הבהרה ברורה ממשרד היועמ"ש כי אינו תלוי ומושפע מאיש", מסרו נציגי המפלגה יאיר גולן ויאיר יאיא פינק במכתבם ליועץ המשפטי לממשלה.

במקביל, במפלגה יוזמים דיון מליאה מיוחד בפגרה והחלה באיסוף 25 חתימות, כשאת את המהלך מובילה ח"כ תמר זנברג שמכהנת בכנסת הנוכחית מטעם מר"צ שחברה ל'מחנה הדמוקרטי' לקראת הבחירות הבאות (אך לא קיימת בכנסת הנוכחית). "התמונה שעולה גורמת אפילו לפרשת בר-און חברון להחוויר", אמרה זנברג. במפלגה הוסיפו כי, "אם ראש הממשלה היה מודע לעניין הוא היה צריך לדווח במידית לרשויות החוק.

כזכור, אמש דווח ב'הארץ' כי שליחים מטעמה של איילת שקד הציעו לראש הממשלה בנימין נתניהו כי היא תשפיע על היועץ המשפטי לממשלה לטובתו, במסגרת הניסיון שלה לרכך את ההתנגדות להצטרפותה לרשימת הליכוד. הדיווח מתבסס על שיחות עם גורמים פוליטיים והתכתבויות והקלטות שמעלות כי השליחים אף הציעו תמיכה מלאה במהלך שיעניק לנתניהו חסינות וימנע את העמדתו לדין.

שקד פעלה במספר ערוצים של מגעים עם הליכוד בניסיון שראש הממשלה ישריין אותה ברשימה, והפעילה במערכה זו עיתונאים, פוליטיקאים ומקורבים, ושלחה שליחים לראש הממשלה, לרעייתו שרה ולבנו יאיר, בניסיון לשכנעם בדבר תרומתה הפוטנציאלית לליכוד ולמשפחה. גם שרים, חברי כנסת ועסקנים בליכוד הציעו עצמם כמתווכים וניסו לשכנע את ראש הממשלה לקחת את שקד.

על פי הדיווח של העיתונאי חיים לוינסון, אחד השליחים מטעמה של שקד אמר "היא ככה עם מנדלבליט", והחווה תנועה של חיבור הדוק עם אצבעותיו. "היא שולטת בו, היא יודעת להשפיע עליו. היא קרובה אליו. אם היא לא תשלוט במשרד המשפטים ברור שביבי הולך לכלא", הוסיף. שליח אחר הבטיח כי "רק היא יכולה להביא לביבי את החסינות. היא יודעת לצאת להסביר בתקשורת למה החסינות מוצדקת. יש לה אמינות, היא לא מירי רגב". נציג נוסף מטעמה הציע "נאמנות מוחלטת, היא תתמוך בראש הממשלה בכל דבר".

שקד זכתה אמש לגיבוי של חברי מפלגתה. " איילת שקד היא אידיאליסטית שנכנסה לפוליטיקה כדי לעשות טוב למען אזרחי ישראל. כשרת משפטים היא פעלה בצורה אמיצה כאשר רק טובת המדינה עומדת למול עיניה. אם אכן מישהו נתן הצעה כזו בוודאי זה לא היה בשליחותה. שקד תוביל את מפלגת ימינה להצלחה גדולה בבחירות למרות המתקפות האישיות נגדה", אמר נפתלי בנט.

השר בצלאל סמוטריץ אמר כי, "‏או, חיכינו לזה ומוקדם מהצפוי מתחילים פה להילחץ. אז מבקש מכם, תמשיכו. כל התקפה שלכם על איילת שקד (לא יעזור לכם, סרגל עקום לידה) ועל שאר חברי הרשימה רק תביא לימינה עוד ועוד תומכים, עוד ועוד מנדטים. אז מחכים בסבלנות רבה לקשקוש הבא".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו