הרכב מגיע – והטיל פוגע: חיזבאללה מפרסם תיעוד מתקיפת הרכב הצה"לי

רשת אל מנאר של ארגון הטרור הלבנוני פרסמה את תיעוד שיגור טילי הקורנט על העמדה הצה"לית ביישוב אביבים. בסרטון נראה כיצד שיגרו המחבלים שני טילים משתי נקודות לעבר רכב צבאי שנסע על הציר. נסראללה צפוי לנאום בהמשך הערב ולהתייחס לאירועים האחרונים

ארגון הטרור חיזבאללה פרסם הערב (שני) ברשת "אל-מנאר" תיעוד מרגעי תקיפת כוח הסיור של צה"ל באזור אביבים שבגבול לבנון. במהלך התיעוד נראה זיהוי הרכב הצבאי של צה"ל והמעקב אחריו. לאחר מכן, נראה שיגור טילי הנ"ט לעברו והפיצוץ שנראה במקום הפגיעה. התיעוד נחשף שעות ספורות לפני נאומו של מזכ"ל הארגון השיעי, חסן נסראללה, שצפוי להתייחס לתקרית ולתקיפת צה"ל שבאה בתגובה אליה.

הצילום בוצע מעמדת החוליה ששיגרה את טילי הקורנט ועקב אחר השיגור עד לרגע הפגיעה סמוך ל"זאב" הממוגן. התיעוד התמקד במושב אביבים ובמוצב של חיילי התותחנים שפונה כמה ימים קודם לכן בעקבות המתיחות באזור. הערוץ הלבנוני פירט כמה חיילים משרתים במוצב, שנראה היטב מהצד הלבנוני, והציג פרטים על מפקד הבסיס. הקריין אף הוסיף כי שני הנגמ"שים שהוצבו במוצב היו פתיונות לחיזבאללה.

 

גורם ביטחוני בכיר: "קיבלנו מסר שמבחינת חיזבאללה האירוע נגמר"

 

ברשת הטלוויזיה המזוהה עם ארגון הטרור חיזבאללה, אל מיאדין, טענו היום כי גורם בכיר בחיזבאללה מסר להם כי יש בידיו תיעוד המפריך את טענות צה"ל כי לא נפגעו חיילים במתקפת טילי הנ"ט של הארגון אתמול בגבול הצפון, וכי הוא יפורסם "בזמן המתאים". עוד נטען שם כי טיל קורנט מסוגל לחדור כל שריון שיש בידי צה"ל ולכן לא ייתכן לא היו נפגעים בירי טיל מסוג זה.

המקור דחה בשיחתו עם כלי התקשורת הלבנוני את הדיווח כי ישראל ביימה פצועים וטען כי בשל מיקום הפגיעה, בכביש הנמצא שני קילומטרים מהגבול, לא ייתכן כי כוחות צה"ל השכילו להיערך ולביים פגיעה. עוד נטען כי ישראל לא הייתה חושפת מסוקים לפינוי מדומה של פצועים אם היה חשש לירי על המסוקים מצד החיזבאללה.

חבר פרלמנט בלבנון מטעם סיעת חזבאללה, אל-וואליד סוכרייה, התראיין זמן קצר אחרי שידור התיעוד ואמר שעל פי הסרטון אין מנוס אלא להבין שהיו הרוגים ופצועים בתקיפה. לדבריו, "אני סבור שלא משנה כמה ישראל טוענת שלא היו נפגעים – הדיוק של פגיעת הטילים מוכיח אחרת .ההתנגדות בחרה בזמן ובמקום המתאימים".

 

נתניהו: "האיש בבונקר בביירות יודע בדיוק למה הוא בבונקר – נמשיך לפעול"

 

בתוך כך, ממידע חדש עולה כי ירי הנ"ט של חיזבאללה אתמול לא כוון לעבר סיור שנע בסמוך לגבול, אלא לעבר רכב צבאי שמשמש כאמבולנס, מסוג זאב. צה"ל אישר כי הרכב נע על "כביש הצפון החדש", כביש 899, שעובר רחוק יותר מהגבול – ונחשב לבטוח, והטיל פיספס אותו במטרים בודדים. לפחות שלושת טילי הנ"ט, שנורו ממרחק של מספר קילומטרים, פספסו את הרכב הצבאי והוא נפגע לבסוף רק מרסיס.

מוקדם יותר הסתובבה כתבת סוכנות הידיעות הרוסית RT בשפה הערבית באין מפריע במפקדת בסיס "אביבים" שנפגע אתמול מירי הקורנט של חזבאללה. במסגרת שידור בערוץ הטלוויזיה, היא החלה את הסיקור מחוץ לבסיס, כשהיא מציגה את חלקו החיצוני ואת עמדת הש"ג ודיווחה שאין בו שמירה. בהמשך היא נכנסה לבסיס, בו ניתן היה לראות גם כלי רכב צבאיים ואמצעי לחימה.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לעזעל חיבאלה

תכל'ס מי אמר שזה לא נכון?!

ב'מילתא דעבידא לגלויי' לא חיישינן לשיקרא.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו