Flash90

סקר: 65% אחוז נגד בקשת החסינות – אין הכרעה במפת הגושים

בדרך לבחירות רביעיות? גם בימין וגם בשמאל מפלגות נושקות לאחוז החסימה, וחבירות עשויות להיות חבל הצלה עבורן • הצעת עמיר פרץ לאיחוד כולל בגוש השמאל מחלישה דווקא את המחנה שלו • וגם: עמדת הציבור בסוגיית החסינות • התוצאות המלאות

בדרך לבחירות רביעיות ? ע"פ סקר שמתפרסם הבוקר (שישי) 'בישראל היום' עולה כי איחודים – בימין או בשמאל – אינם משנים באופן משמעותי את מפת הגושים. ועדיין, לנוכח העובדה שבשני המחנות קיימות מפלגות שעשויות לצנוח מתחת לאחוז החסימה – נראה כי מהלכי אחדות עשויים להיות פעולות הצלה מבחינת שני הגושים.

הסקר המלא במידה ולא יהיו חיבורים בכלל עד שבוע הבא: כחול לבן מובילה עם 34 מנדטים, הליכוד 30, הרשימה המשותפת מזנקת ל – 15 מנדטים, יהדות התורה עולה במנדט ל – 8 מנדטים, ש"ס יורדת ל – 7 מנדטים, ישראל ביתנו 7, הבית היהודי ועוצמה יהודית 5, העבודה 5, המחנה הדמוקרטי 5, והימין החדש עם 4 מנדטים בלבד. מי שנותר בחוץ ואינו עובר את אחוז החסימה זה יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' שמקבל 1% בלבד, ויו"ר המפלגה הירוקה ח"כ סתיו שפיר עם תמיכה מזערית של 0.2%.

מפת הגושים: גוש הימין יורד במנדט וזוכה ל 54 מנדטים, גוש השמאל והערבים זוכה ל 59 מנדטים, וליברמן עם 7 מנדטים.

בסקר שערך מכון 'מאגר המוחות' נבדק מה יהיה התוצאה במידה ויהיה איחוד מלא בימין הכולל את הבית היהודי איחוד הלאומי עוצמה יהודית והימין החדש, אבל בשמאל לא יהיה איחודים בכלל, והתוצאה הוא: כחול לבן 34, הליכוד מתרסק ל 29 מנדטים בלבד, הרשימה המשותפת 14, איחוד מפלגות הימין 11, יהדות התורה 8, ישראל ביתנו 7, ש"ס 7, העבודה -גשר 5, וגם המחנה הדמוקרטי עם 5 מנדטים.

מפת הגושים: גוש הימין נותר עם 55 מנדטים, וגוש המרכז שמאל זוכה ל 58 מנדטים, וליברמן עם 7 מנדטים.

בנוסף הסקר בדק, במידה ויהיה איחוד חלקי בימין שכולל את הבית היהודי, איחוד הלאומי, ועוצמה יהודית ללא הימין החדש, והתוצאה הוא: כחול לבן 33, הליכוד 29, הרשימה המשותפת 14, איחוד מפלגות הימין 8, ש"ס 7, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו 7, העבודה -גשר 5, המחנה הדמוקרטי 5, וגם הימין החדש עם 5 מנדטים.

הסקר גם בדק תרחיש של איחוד בשמאל, כאשר העבודה־גשר תתמודד במשותף עם מרצ. מהסקר עולה כי מפלגה מאוחדת כזאת תגיע ל־11 מנדטים. ומה יקרה אם הצעתו של יו"ר העבודה־גשר עמיר פרץ תתממש, וכחול לבן תתאחד עם מפלגת העבודה ומרצ לריצה משותפת? מהסקר עולה כי רשימה כזאת תקבל 39 מנדטים. אך בשורה התחתונה: אין שינוי משמעותי במפת הגושים ומצב חוסר ההכרעה נמשך למעשה בכל התרחישים.

בשאלת התאמה לראשות הממשלה, מוביל נתניהו עם 43% ומנגד 38% השיבו שבני גנץ הוא המועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה, 19% ענו שאינם יודעים. שאלה נוספת שנשאלה מה הסיכוי שתבואו להצביע בבחירות בעוד חודשיים? 62% השיבו כי הם בטוחים שיבואו להצביע, 23% השיבו כי יש סיכויים גבוהים, 11% סיכויים נמוכים, ו 4% בלבד השיבו כי יש סיכויים בינוניים.

עוד נשאל בסקר שערך מכון 'מאגר המוחות' עבור עיתון 'ישראל היום', האם אתה בעד או נגד בקשת החסינות של נתניהו, 53% השיבו כי הם נגד בקשת החסינות, מנגד 28% השיבו כי הם בעד בקשת החסינות, ו19% השיבו כי הם אינם יודעים, לשאלה האם לדעתך צריך לדון בבקשת החסינות בכנסת הנוכחית, או רק לאחר הבחירות, 38% השיבו כי צריך לדון בכנסת הנוכחית, 37% השיבו כי רק לאחר הבחירות, ו 25% ענו כי אינם יודעים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הסקר הזה נעשה אצל הערבים והגויים של ליברמן

עם ישראל אמון על הכרת הטוב

נתניהו גם אם הוא עשה מה שעשה מגיע לו הרבה יותר

לאחר שלטון גנץ וגמדיו לא יהא שום אדם שיוכל לתקן אשר יקלקלו

הקללה הגדולה ביותר לציבור שיהיו כולם ראשים

בהנהגת 4 הגמדים שם ימשוך כל אחד לכיוון אחר עם ישראל יפוץ לכל עבר בגלות אכזרית נוספת

קרוב יום ה קרוב מאד וליהט אותם כל עושי רשעה

בקרוב ממש מהרסיך ומחריביך יצאו מעם ישראל בטיסה לעזאזל השביעי

אזי יזרח עלינו אור שבעת הימים קומה ה למנוחתך ויפוצו משנאיך מפניך

רונן אתה נואם או משורר או סופר?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו