צילום: יוסי זליגר / פלאש 90.

ח"כ כהנא לבנט: "אם עוצמה יהודית תצורף לא אוכל להישאר ברשימה"

כהנא הממוקם שלישי בימין החדש נחשב למקורב מאוד ליו"ר סיעתו אמר למקורביו: "אם בן-גביר בפנים - אני בבית". בתוך כך, נמשכים נסיונות המשא ומתן בין בנט-שקד-סמוטריץ' לרפי פרץ והשלושה הציעו לבית היהודי שני מקומות בעשירייה הראשונה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ח"כ מתן כהנא מהימין החדש הודיע היום (שלישי) ליו"ר סיעתו נפתלי בנט, כי הוא לא יוכל להישאר חבר במפלגה אם עוצמה יהודית תצטרף. כהנא אמר למקורביו כי "אם בן גביר בפנים – אני בבית". ח"כ כהנא נימצא במקום השלישי בימין החדש ונחשב למקורב מאוד ליו"ר בנט.

בנט ושקד ניהלו בעבר משא ומתן עם עוצמה יהודית, אולם היום הודיעו במפלגה כי היא תנהל משא ומתן רק עם הבית היהודי. בתוך כך, נמשכים נסיונות המשא ומתן בין בנט-שקד-סמוטריץ' לרפי פרץ. השלושה הציעו לבית היהודי שני מקומות בעשירייה הראשונה, כולל מקום שני לפרץ, אך ציינו כי הם אינם מעוניינים לרוץ עם עוצמה יהודית, שאיתה פרץ חתום על הסכם ריצה משותפת.

במקביל, יו"ר האיחוד הלאומי סמוטריץ' מקבל היום תמיכה רבנית לחבירתו לימין החדש. שורת רבנים בכירים, בהם ראשי ישיבות ורבני ישובים, מפרסמים תמיכה במהלכיו של שר התחבורה. במכתב אותו מפרסמים הרבנים נכתב: "כבר תקופה ארוכה שאנו יושבים יחד עם שר התחבורה, ח"כ בצלאל סמוטריץ' בצמתי ההכרעות על מנת להוביל את הציונות הדתית לחוף מבטחים ועל מנת שמן המשבר הנוכחי תצמח ישועה וברכה".

הרבנים אף מגלים טפח מהתייעצויות אשר נעשו בתקופה האחרונה בחדרים סגורים: "אנו מעודכנים בנעשה ושותפים בהתלבטויות הרבות והכבדות אשר רובצות על כתפיו". הרבנים דוחים את הטענות לפיהן בתוך ההסכם היו נגיעות אישיות: "בניגוד לטענות שהושמעו, אנו מעידים כי השאלה הפרסונלית מעולם לא הובילה את הדיונים אלא אך ורק תורת ישראל, אחדות המחנה, הזהות היהודית של מדינת ישראל, גורלה של ארצנו הקדושה והדרכים המעשיות הנכונות ביותר על מנת להוציא לפועל את הערכים הנשגבים הללו.

הרבנים נותנים גיבויים למהלך של השר סמוטריץ' קוראים לרב רפי פרץ להצטרף אל החיבור: "אנו מבקשים לחזק את שר התחבורה ח"כ בצלאל סמוטריץ' על החיבור למפלגת הימין החדש ומגבים את מהלכיו שכולם לשם שמיים, למען שמו באהבה". לדבריהם: "אנו קוראים לשר החינוך הרב רפי פרץ להצטרף אל החיבור עם כלל הכוחות ולהביא בכך ברכה ובשורה של אחדות".

על המכתב חתומים הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת ההסדר רמת גן, הרב שמעון כהן ראש מוסדות בית מוריה באר שבע, הרב דוד דודקביץ' רב הישוב יצהר וראש ישיבת רועה ישראל, הרב אליקים לבנון רב השומרון וראש ישיבת ברכת יוסף אלון מורה, הרב חיים גנץ ראש ישיבת מעלה אליהו תל אביב והרב יואל מנוביץ' ראש ישיבת ההסדר בחיספין.

כאמור, מוקדם יותר חתמו ראשי מפלגת 'הימין החדש', נפתלי בנט ואיילת שקד עם יו"ר האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ׳, על ריצה משותפת בבחירות הקרובות. בהודעה משותפת מטעם שתי המפלגות נמסר כי, ההסכם שנחתם משאיר דלת פתוחה לצירוף שיוויוני ומכבד גם למפלגת הבית היהודי. גורמים בכירים בימין החדש אמרו בשיחה ל'חדשות JDN' כי הקשרים של בנט ושקד עם סמוטרי'ץ חזקים מתמיד ואין ספק כי המהלך של איחוד הוא כיפה אדומה לשר פרץ. במפלגה מדגישים כי איחוד עם הבית היהודי יתאפשר רק בלי עוצמה יהודית ו"שראש הממשלה ידאג למצוא להם פיתרון".

ל'חדשות JDN' נודע כי הרשימה המסתמנת תהיה בראשות השר נפתלי בנט, בצלאל סמוטריץ' במקום השני, איילת שקד במקום השלישי, אופיר סופר (האיחוד הלאומי) במקום הרביעי, מתן כהנא (הימין החדש) במקום החמישי, במקום השישי גם כן נציג הימין החדש. במקרה והבית היהודי יצטרפו, שקד צפוי להתקדם למקום השני ורפי פרץ יקבל את המקום השלישי או הרביעי, יתר המועמדים יזוזו אחורה, ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי יקבל את מקום השמיני.

בבית היהודי תקפו את המהלך וטענו כי "נחשף פרצופם האמיתי של בצלאל סמוטריץ ונפתלי בנט – ריסוק הציונות הדתית. נפתלי חוזר לטעות המרה של מועד א׳ ועכשיו הצטרף בצלאל לטעות החמורה. מתחילת הדרך קראנו לאחדות השורות אך הם העדיפו לפצל את המחנה ולפגוע במחנה הימין כולו. פתאום לא מעניין את בצלאל פריימריז פתוחים, התמודדות דמוקרטית או מיזוג מפלגות, אלא רק הכסא החם בימין החדש. הבית היהודי המאוחד ימשיך קדימה ונודיע על המשך המהלכים בקרוב"

מעוצמה יהודית נמסר כי, "לאחר שבנט נטש את הציונות הדתית, מי שמצטרף אליו הוא לא אחר מאשר בצלאל סמוטריץ' – והכל בגלל אגו: סמוטריץ' היה על סף חתימת הסכם עם הבית הבית היהודי המאוחד הלילה, ורק בגלל המקום הרביעי שלא הובטח באופן סופי לאופיר סופר הוא החליט לעבור לבנט ושקד ולהצטרף למי שנטשו אך לא מזמן את הציונות הדתית".

מנגד, יו"ר הימין החדש, שר הביטחון נפתלי בנט אמר כי, "זה יום גדול. איחדנו מחדש את הבית. הובלנו לאחדות גדולה בימין האידיאולוגי ובציונות הדתית – ממסורתיים ועד חרד״לים, מכיפה סרוגה ועד כיפת שמיים, מתל אביב ועד קדומים. אני קורא לידידי הרב רפי להצטרף אלינו מיד למפלגה אחת מאוחדת לניצחון המחנה הלאומי".

יו"ר הימין החדש, ח"כ איילת שקד: "אני מברכת על החיבור עם האיחוד הלאומי. בצאלאל סמוטריץ הוא שותף וחבר לדרך. החיבור עימו מאחד את כל זרמי הציונות הדתית והימין החילוני האידיאולוגי ויבטיח הקמת ממשלת ימין יציבה ובטוחה. אני קוראת לבית היהודי להצטרף אלינו".

יו"ר האיחוד הלאומי, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ׳: "בשבועות האחרונים אנחנו עושים הכל כדי להגיע באחריות אמיתית לחיבורים שיביאו בשורה אמיתית ותקווה לבוחרי הציונות הדתית והימין האידיאולוגי. לשמחתי עשינו הלילה צעד משמעותי וגדול, ובעזרת השם נשלים את האיחוד המלא עם הבית היהודי בשעות הקרובות".

בציוץ בטוויטר הוסיף סמוטריץ' כי, "‏היום הזה אנחנו מצילים את הציונות הדתית ואת גוש הימין. ביצענו הבוקר את השלב הראשון שבאיחוד המחנה שמימין לליכוד. הבית היהודי חייב להצטרף ולא להמר על עתיד המדינה בריצה נפרדת וחסרת סיכוי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מפלגה עם 2 כיסאות ו 40 נהגים… חבל שהם מאבדים עצמם לדעת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture