"מילה זו מילה". צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מילה זו מילה? ליברמן הביא את תרבות השקר הפוליטי לשיא חדש / דעה

לראשונה יש סיכוי ממשי שמה שנתניהו מזהיר ממנו והיה נראה בהתחלה כתעמולת בחירות זולה, הולך להתממש. ממשלת שמאל בראשות גנץ, בתמיכה בפועל של הרשימה המשותפת. ליברמן במקרה הזה אפילו לא ייצא שקרן, רק רמאי / שמואל בן צבי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

זה שפוליטיקאים משקרים, לא עומדים במילתם או מפרים את הבטחותיהם לבוחר זה לא חדש, "דברים שרואים מכאן לא רואים משם", אמר כבר ראש הממשלה המנוח אריאל שרון לפני שנים. אך אין ספק כי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שבקורות חייו הוא יכול לרשום בגאווה שהביא את ההסתה האנטי חרדית לשיא חדש, יכול עכשיו לרשום שם כי גם הביא את תרבות השקר הפוליטי לשיא חדש.

ביום חמישי האחרון נשאל ליברמן בראיון ל'גלי צה"ל' על האפשרות שיישב עם מר"צ באותה ממשלה והשיב כי, "אני לא מתנגד לישיבה עם העבודה–גשר–מר"צ, ישבתי בעבר בממשלה עם עמיר פרץ ולא הייתה לי שום בעיה להסתדר", אך סייג: "הכל תלוי בקווי היסוד". ביום שישי נשאל על ידי כתבת 'כאן חדשות' בנוגע לישיבה בממשלה עם מרצ ללא קשר למפלגות שחברה אליהן: "מרצ היא מפלגה ציונית. אמרנו שנשב רק עם מפלגות ציוניות", ענה ליברמן.

אבל כדי להסיר כל ספק, שעות לאחר מכן פרסם פוסט ברור בפייסבוק בוא הוא מצהיר כי, "אין לי שום בעיה לשבת בקואליציה עם רשימת העבודה גשר מרצ המאוחדת. זו רשימה אחת שמרצ היא חלק קטן ממנה. ישראל ביתנו ישבה בעבר בממשלת נתניהו עם עמיר פרץ, ואורלי לוי הייתה בעברה חברה בישראל ביתנו".

ליברמן בדרך לנשיאות ארה"ב?

בשנת 2014, כשליברמן כיהן כשר החוץ בממשלת השמד בימי ברית בנט-לפיד, דוברו התייחס לפרסומים לפיהם תכנן להקים קואליציה חלופית בראשות יאיר לפיד בה ייקחו חלק סיעות העבודה, התנועה, מרצ וקדימה, כשהסיעות הערביות היו אמורות לתמוך בממשלה מבחוץ: "שר החוץ לא יישב בממשלה אחת עם מרצ, אפילו אם יציעו לו להיות נשיא ארה"ב", נמסר אז מטעמו של ליברמן.

במהלך כהונתו כשר הביטחון התייחס ליברמן לקריאה של יו"ר מרצ דאז, תמר זנדברג, לחקור את הירי המתפרעים ברצועת עזה, ואמר כי "מרצ מזמן לא מייצגת אינטרס ישראלי ולא שייכת למדינת ישראל. הם מייצגים אינטרס פלסטיני בכנסת ישראל", אמר אז ליברמן בראיון לכאן רשת ב'. בראיון ל'חדשות 20' אמר כי, "מקומן של תנועת מרצ יחד עם הרשימה המשותפת בפרלמנט ברמאללה. אני לא מבין מה הם עושים בישראל".

אבל לא צריך ללכת כל כך אחורה, רק לפני חמישה חודשים, כשבוע לאחר סיבוב הבחירות השני וזמן קצר אחרי שנפגש לראשונה עם יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, כתב ליברמן בפייסבוק כי "ישראל ביתנו תשמח להצטרף לממשלת אחדות לאומית עם "הליכוד" ו"כחול לבן", אבל לא נהיה חלק מממשלה שבה ישבו החרדים, המשיחיים, הרשימה המשותפת או המחנה הדמוקרטי". למי ששכח, מרצ רצה עם רשימת המחנה הדמוקרטי בבחירות האחרונות.

לליברמן יש הסבר מושנה, "שמרצ היא חלק קטן" מהרשימה המאוחדת של העבודה וגשר. מאיזה גודל לשיטתו של ליברמן הופכים לחלק קטן? כי בבחירות האחרונות הם כאמור גם כן לא רצו לבד. לאיווט יש עוד הסבר: "מרצ היא מפלגה ציונית", הבעיה, מר"צ העלימה המצע שלה מאז 2009 את המילה "ציוני". נגיד שנזרום עם הטענה ששלך הם ציונים, "אמרנו שנשב רק עם מפלגות ציוניות" אומר ליברמן, אבל גם זה לא מדויק, כי לצד זאת הצהרת בעבר ובהווה שלא תשב עם מר"צ.

אז מה השתנה? הם כבר לא "מייצגים אינטרס פלסטיני בכנסת ישראל"? מקומן של תנועת מרצ כבר לא "יחד עם הרשימה המשותפת בפרלמנט ברמאללה"? אתה כבר "מבין מה הם עושים בישראל"? או שאולי הציעו לך להיות נשיא ארצות הברית? אבל אמרת שלא תשב בממשלה אחת עם מרצ, "אפילו" אם יציעו לך להיות נשיא ארה"ב, כלומר שגם בתפקיד הרם הזה לא תשבה איתם, אז מה השתנה? לליברמן והשקרים שלו הפתרונים.

"גנץ יכול להרכיב ממשלה עם דובי הקוטב"

אבל זה לא הפליק-פלאק הראשון של ליברמן, במהלך מערכת הבחירות הראשונה של 2019, אחרי הקמת כחול לבן, אמר ליברמן כי "אין סיכוי שאני מצטרף לשום ממשלה בראשות בני גנץ". הוא גם תיבל זאת באמירה הומוריסטית: "לגנץ יש אותו סיכוי להרכיב ממשלה כמו לאחמד טיבי. למכונית הגנרלים יש דלק עד הבחירות, אחר כך היא מתפרקת".

גם אחרי הבחירות השניות, בניסן, עדיין פסל את האפשרות של הקמת ממשלת אחדות: "ממשלת אחדות אפשר להקים סביב נושא אחד מסוים. סתם להקים ממשלת אחדות זאת תהיה ממשלת שיתוק ואנחנו לא רוצים ממשלת שיתוק". לדבריו, "אנחנו לא יכולים להיות חלק מממשלה בראשות גנץ. כפי שהסברתי, אין שום צורך כרגע להקים ממשלת אחדות לאומית", חתם ליברמן את דבריו החד-משמעיים".

גנץ ו"דובי הקוטב". צילום: אבשלום שושני, פלאש 90

חודשיים אחר כך בראיון ל'ווינט' אמר כי "הסיכוי היחיד של בכירי כחול לבן להרכיב ממשלה זה בקוטב הצפוני יחד עם הדובים. אין להם שום סיכוי". בדיוק חמישה ימים אחרי התהפך ב-180 מעלות והצהיר כי "בנסיבות שנוצרו – הקטסטרופה שהציבור עדיין לא כל כך מודע לה בתקציב המדינה, והאתגרים הביטחוניים הצפויים – תפקידנו לכפות על "הליכוד" ועל "כחול לבן" להקים ממשלת חירום לאומית ליברלית".

ועכשיו? עכשיו כבר לא מדברים על ממשלת אחדות רק עם כחול לבן והליכוד, עכשיו כבר מדברים על ממשלה בראשות בני גנץ (עם דובי הקוטב?) בה יהיו חברים מלפגת העבודה ומר"צ.

נתניהו צודק

אני מעריך שאני לא מחדש לכם שליברמן שקרן, ולא סתם שקרן, אלא שקרן מדופלם שלא רואה בעיה לסתור את מילותיו שלו עצמו בהפרש של ימים בודדים. אין אפילו צורך להזכיר את ההבטחה שלו לחסל את הנייה תוך 48, או רק לאחרונה כשהצהיר כי אם גנץ או נתניהו יסרבו לממשלת אחדות, "אלך אם הצד השני", יומיים אחר כך הודה שהכל היה רק כדי "לפזר עשן". והכי מגוחך, הסלוגן שלו היה עד לאחרונה "מילה זו מילה"…

אז למה אני בכל זאת מטריח אתכם? כי לראשונה יש סיכוי ממשי שמה שנתניהו מזהיר ממנו והיה נראה בהתחלה כתעמולת בחירות זולה, הולך להתממש. ממשלת שמאל בראשות בני גנץ, בתמיכה בפועל של הרשימה המשותפת, כן, גם היבא יזבק. "ישראל ביתנו לא תשב ולא תשתף פעולה לא באופן ישיר ולא באופן עקיף עם תומכי טרור, כולל הרשימה הערבית המשותפת", אמר ליברמן ביום שישי האחרון, אבל כבר הסברתי לכם מה שווה מילה של ליברמן.

ויותר מזה, בשונה מהצהרותיו לגבי גנץ או מר"צ, בהם התהפך לחלוטין והוכיח עצמו כשקרן לכל דבר, במקרה הזה הוא אפילו לא ייצא שקרן, רק רמאי. בשביל שגנץ יוכל להקים ממשלה, מספיק לו רוב רגיל במליאה, שבעדה יצביעו כחול לבן, העבודה-גשר-מרצ וישראל ביתנו, חברי הרשימה המשותפת יכולים למצוא כל מקום אחר להיות בו בעת ההצבעה והממשלה תקום.

ליברמן בטח ייאמר כי הצהיר שלא יקים ממשלה "בתמיכת" הרשימה המשותפת, אבל לא הוא זה ששלח אותם מחוץ למליאה. גנץ עצמו פוסל את האפשרות זאת: "אנחנו נקים את הממשלה הבאה, מי שירצה לתמוך שיתמוך", השיב לשאלה בנושא בשבוע שעבר במהלך מסיבת עיתונאים. בסבב הראיונות שלו אתמול אמר כי, "אני לא אשב עם הרשימה המשותפת ואני לא צריך את התמיכה שלהם", התחמקות מנומסת.

ואם ליברמן לא ייתן יד להקים ממשלה בהימענות הרשימה המשותפת אחרי הבחירות הקרובות, הוא תמיד יכול להתהפך אחרי הבחירות הרביעיות. כי אם התחלנו את סבבי הבחירות האלה עם הצהרה חד משמעית של ליברמן כי יישב רק עם נתניהו, אפילו לא עם גנץ, ואנחנו שבועיים לפני השלישיות עם הסכמה שלו לשבת עם מרצ, מה כבר צריך לקרות כדי שבסבב החמישי הוא יסכים לשבת עם אבו מאזן?

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ליברמן סופם הפוליטי הגיע.השקרים שלך יפוצצו לך בעניים

מעתה שמו אשר יקראו לו: "ליברמן הרמאי"! וזה שמו נאה לו!

למה עדיין מתיחסים לדבר אחר הזה

אתה מתכוון לדב הקוטב?!??

לברמן חבית נפץ של שקרים ושנאה . גנץ ואלשיך בתמיכת
מדלבליט השקרן שונא חרדים הזוי מדופלם פותחים קורס לגניבות שקרים וגימגומים בתמיכת אוכל הטריפות העמלקי איווט השמן ויהיר אוכל השרצים . שונא הבורא

ליברברברן דוברמן גדול הדור בשקר וכזב

בס"ד
רמאות זו רמאות.

לברמן תתבייש . לו סליחה ! שכחתי שבושת פנים מעולם לא היה חלק גם לא מזעזי מהתדמית ומהדמות שלך . יודע למה . כי מי שאין בו שלושה מידות אלה של ביישנות . רחמנות . וגמילות חסד . בידוע שלא עמדו רגלי אבותיו במעמד הר סיני . עכשיו אני מבין ! אתה גרוע אפילו מהערב רב שהצטרפו לישראל . הם רשעים . א ל עמדו רגלי אבותם במעמד הר סיני . להם יש סיכוי להיות חלק מעם ישראל . אתה מר איווט וחבריך שתומכים בעיוות האמת ושנאת ה' ודאי לא יהודים ולא קרובים לזה . אתה נטו רשע מרושע וגנב בחסות גנץ מר גנב בחסות מנדלבליט מר רמאי ומר תומך בתומכי שהידים דוגמת עודה וזיבי ויזבק הכלבה

מילה זו מילה חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח ראש השקרנים ההזוי . רשע

סוכן רוסי זה ברור

אני מאמין שליברמן הוא מרגל רוסי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture