Tomer Neuberg/Flash90

גנץ: "נתניהו הציע לי לפני שנה וחצי להצטרף לליכוד ולהיות שר הביטחון"

יו"ר כחול לבן בהצהרה תקיפה נגד ראש הממשלה: "בנית והצמחת סביבך תרבות של פשע, כדי שבן הדוד שלך ירוויח מיליונים בעסקת צוללות ואתה תרוויח מיליונים מעסקת המניות". עוד הוסיף: "אני יודע כבר על כוונה של נתניהו לשבש את יום הבחירות" • צפו

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ נשא הערב (רביעי) נאום חריף במיוחד נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ב"הצהרה מיוחדת לתקשורת", שכולו נוסח בפניה ישירה לנתניהו: "נתניהו, תסתכל לי בעיניים. תסתכל לאזרחי ישראל בעיניים. בשם האובססיה שלך להימלט ממשפט: אתה משקר, משסה, מפלג, מלכלך, מפיץ שמועות זדוניות ומסית. נתניהו – אתה מרעיל את ישראל", פתח גנץ.

"ב-17 למרץ אתה הולך לשבת על ספסל הנאשמים, בהקראת כתב האישום, תחת הכותרת "מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו" – ובמערכת הבחירות אתה פתחת במתקפה של "בנימין נתניהו נגד מדינת ישראל". אתה מאשים את גבי, רמטכ"ל לשעבר שלחם במשך שנים רבות למען ביטחון ישראל, אתה שהצעת לו את תפקיד שר הביטחון, אתה מאשים אותו בהקלטות מפוברקות ובשנאה לאחינו הדרוזים? אתה, שניסית לשבור את ברית הדמים בינינו, שלא היית מוכן להכניס תיקון קטן בחוק הלאום או להוסיף חוק לשוויון עבורם?"

"אתה, שהארכת את כהונתי כרמטכ"ל וקיבלת ממני דיווחים בלילות מורטי עצבים – מפיץ עליי שקרים והמצאות מוחלטות? הרי רק לפני שנה וחצי הצעת לי להצטרף לליכוד ולהיות שר הביטחון שלך. ורק לפני חודשיים, קראת לי לשותפות והצעת לי להיות ראש ממשלה אחריך. נתניהו – איבדת את זה ואתה לא ראוי להיות ראש ממשלה אפילו יום אחד נוסף. אני איתך לא אשב. מעולם לא חשפתי את השיחות הרגישות והדיסקרטיות בינינו, כשהייתי רמטכ"ל ואתה ראש ממשלה. אני גם לא אעשה זאת, ואתה יודע למה".

"אנחנו מכירים את שיטת נתניהו. כל מי שהתמודד מולך מבית ומחוץ ספג את הרפש וההכפשות: סילבן שלום, גדעון סער, אריאל שרון ז"ל. ולא רק הם. את היועץ המשפטי שאתה מינית – האשמת בניסיון הפיכה שלטונית. לפרקליט המדינה הצמידו בגללך מאבטחים, כאילו המאפיה מאיימת עליו. שופטים וחברי כנסת מסתובבים מפוחדים ומשותקים. ותמיד באותה השיטה".

"רגע לפני הבחירות צצים השקרים, ושעה אחריהן הם נעלמים. מה שאתה עושה בחודש האחרון הוא לא קמפיין שנאה – אלא פשע שנאה נגד הדמוקרטיה והחברה הישראלית. תסתכל על המדינה הנפלאה שלנו, זו שצמחה מערכי הערבות ההדדית והרעות. כרמטכ"ל חוויתי איך המדינה הזו יודעת לחבק ברגעים הקשים ולשמוח ביחד בהישגים. את העוצמה הזו, את הביחד והיופי שברעות – אתה מחריב במו ידיך".

גנץ הרשים את ראש הממשלה במעורבות בפרשת הצוללות: "בנית והצמחת סביבך תרבות של פשע, של עדי מדינה. תרבות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. ובשביל מה? כדי שבן הדוד שלך, איש סודך, ירוויח מיליונים בעסקת צוללות? כדי שאתה תרוויח מיליונים מעסקת המניות? והיום אנחנו מגלים ומבינים שאתה מפעיל את שר המשפטים, כדי לקבור את הפרשה הזאת עד הבחירות. הכל כדי להימלט ממשפט ולהעביר את חוק ההימלטות".

על בכירי הליכוד אמר כי, "לקחת את תנועת הליכוד המפוארת והפכת אותה ואת אנשיה לתיאטרון לאומי. מדי יום אני שומע את חבריך לליכוד, שהפכו לשטיח תחת רגליך, מקריאים סיסמאות הזויות ושקריות. אני בטוח שבתוך תוכם ובינם לבין עצמם, הם מתביישים. אתה מאלץ אותם להתנהג כחבורה של פחדנים. גנרלים ואנשים ראויים שהפכו לבובות בצבא של הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים".

עוד הוסיף פנה לנתניהו: "תבין – עלי לא מאיימים. לא חמאס, לא חיזבאללה ולא איראן. אז בטח שלא אתה. אז אני לא מדבר כמוך – ביג דיל. בזמן שאתה לקחת שיעורי משחק בניו יורק אני הגנתי על המדינה הזו. ובניגוד אליך אני עדיין מבקש לעשות זאת. אני בטוח שבימים הקרובים צונאמי של פייק ניוז ישטוף את ישראל. נתניהו – זאת ההזדמנות האחרונה שלך לגלות מנהיגות ואחריות לאומית ולעצור את הרפש, השנאה והשיסוי שאתה זורע בתוכנו".

גנץ האשים את הליכוד בכוונה לשבש את הבחירות: "אזרחי ישראל. אני יודע כבר על כוונה של נתניהו לשבש את יום הבחירות. הוא עשה זאת בהודעות סמסים ובסרטונים שקריים, ובבחירות הקרובות הוא יעשה זאת בדרכים מתוחכמות בהרבה. אני קורא לוועדת הבחירות להתכונן ולהיערך – טכנולוגית, כוח אדם וארגון מתאים. אני דורש מיו"ר ועדת הבחירות להבטיח את תקינות יום הבחירות. הם משקרים, ואני בטוח שעד הבחירות הם ימשיכו מדי יום לשקר".

"אני קורא לאזרחי ישראל: לא להידרדר לתהומות האלה. לא ללכת שבי אחרי מכונת השקרים המשומנת מבלפור. לא להדרדר לשיח מבזה. בכנות, זה לא נעים לציבור, וזה גם לא נעים לי. אבל זה לא יזיז אותי במילימטר מדרכי. ואדגיש: אני לא הסיפור. מאחוריי עומדים רוב אזרחי ישראל שרוצים שינוי ותקווה. אם לנתניהו יהיה אפילו מנדט אחד יותר – הוא ישאר והוא ישנה את פניה של המדינה באופן בלתי הפיך. אנחנו רואים שאין לו גבולות. ביבי לא עוצר באדום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה בכנס הליכוד בירושלים: "שמעתי את בני גנץ אומר שאנחנו מפרקים את החברה הישראלית. אנחנו שומעים אותם מסיתים יומם ולילה נגדנו ומתלוננים על הסתה. הם מסתירים את האמת והאמת הפשוטה היא שאנחנו במרחק שני מנדטים מניצחון".

מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "גנץ נראה מאוד לא רגוע הערב. אנחנו קוראים לו להירגע, לשתות כוס מים ולהגיע לעימות. לא להתבכיין ולא להשתולל. פוליטיקה זה תחום קשה, תפקיד ראש ממשלת ישראל – קשה הרבה יותר. גנץ פשוט לא יכול".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
26 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נכון. ב"כחול-לבן" מקפידים מאד על ערכי הערבות ההדדית. כולם בסדר. אה, נכון, חוץ מהחרדים, הכהניסטים, המשיחיים, נתניהו, ואני כבר לא יודע מי עוד..

יש עוד פרשה
ביבי לא עוצר באדום

אני לא ממליץ להיות בצומת
מתי שביבי לא עוצר באדום

לדעתי ביבי עוצר את עצמו
כי יש לו את המידע מהפלאפון של גנץ והוא לא מפרסם

אפילו לא חקיין טוב פשוט בדיחה פדיחה למדינה שהוא ראש הממשלה שלה. מובן למה טיבי בעדו

בני גנץ אתה לא מגיב טוב אתה צריך קצת לשפץ את העצבים שלך זה לא מווסט זה יותר מידי יורד לשולים זה לא ראש ממשלה

לא יאומן , הבובה הזו מדברת מהפרומפטר כמו בן אדם אמיתי. איזה קטעים הייתי בטוח זה גנץ…בובה בול כמוהו

הגנצלה למה אתה בוכה בלי דמעות תוציא דמעות
שערי דמעות לא ננעלו
אתה מפחד וכועס ועצבני איך תנהל מדינה כך, עדיף שתשתוק ככל שאתה מדבר אתה מוכיח לנו שיש לך כשורים לנהל פינת חי, עם תירצה גבי ויהיר יהיו הברוזים

עוד מעט יאשים אותו בהפצה של קורונה. כמה קשקושים, כמו חייל בא והולך…

איזה מהר אתה קולט מה אומרים לך באוזניה !!!בובה על חוט

זו פוליטיקה גנץ..
הוא לא האמין בך אלא ניסה להקטין אותך..

זה מעניין לראות אדם שמלבד בגובה שלו אין לו כלום, ומדבר על חוסר כשירות של נתניהו לראה"מ.

אני מקווה שהחרידים ילכו איתו

העסק נהיה מלוכלך מיום ליום….
כל המועמדים עסוקים לזרוק בוץ ביבי על כולם וגנץ על ביבי וליברמן בכלל…..

זה רק מוכיח שממש לא טובת העם זה מה שעומד לנגד עיניך אלא רק אינטרס צר להיות ראה"מ וגרוע מזה רק השנאה לביבי

אייך שהבנאדם רותח מכעס, תאמין לי מאיראן חמאס וחיזבאלה הוא לא פיחד כמו עכשיו מנתניהו!
תראו מי שמדבר על הסתה
תראו מי שמדבר על שיסוי
תראו מי שמדבר על שחיתות
תראו מי שמדבר על שקרים
תראו מי שמדבר על השמצות
תראו מי שמדבר על שיבוש יום הבחירות

על ראש הגנב בוער הכובע!

איש דפוק. דמגוג. יציר כפיהם של יחצ"נים משופשפים. כל מה שהוא אומר על נתניהו, זה הוא בעצמו.

תפסיק להתבכיין כל היום.

משום מה בכל סבב המהלומות הנוכחי אני מאמין לשני הצדדים

נכנסתה ללחץ בגלל הממד החמשי עוד מעט משפט פללי משפט בטחוני וכל מה שאתה אומר על ביבי יהיה לך מרוב פחד.ורואים עלך שנוי בגוף בפנים. במקום שתתמקד בדברים טובים .אתה כל הזמן מתמקד בליכלוך ולשון הרע

שתהיה שר ביטחון תחת פיקוח של ביבי זה לא נורא.

אבל להיות ראש ממשלה מגמגם מפחד, ללא פיקוח זה כבר סיפור אחר.

גנץ אתה רק מאתגר אנשים כולל אני שלא הצבעתי לביבי .לרוץ ולהצביע לביבי.

כל הפוסל במומו פוסל

מה אתה בא להגיד בזה הוא הציע לך אפילו מחליף
לראשות ממשלה כניראה שאתה לא ראוי הפסדתה יכולתה לעלות חזק למעלה

בלה בלה בלה בלה בלה בלה בלללללללללללללללהההההההה

וואי וואי איזה עצבני,ביבי הצליח לעצבן אותו ,גנץ התעצבן כי ביבי ירד עליו בפסים אישיים,ואגב מתי שאתה היית תינוק בכיתה א,ביבי נלחם בתעלות וכמעט מת פעמיים,אז מה אתה מסתלבט עליו שהוא היה באולפנים,זה אחרי כל הפעילות הקרבית שלו,בניגוד אליך הוא נפצע כמה פעמים בעצמו,אז תתבייש לך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו