צילום: דוברות מד"א

משרד הבריאות: "מיום א' בידוד לשבים מאיטליה – לשקול נסיעות לחו"ל"

משרד הבריאות מרחיב את ההנחיות באופן דרסטי: "אנו קוראים לתושבי ישראל לא לנסוע לאיטליה". בהמלצה כלל עולמית: "קוראים לציבור לשקול נחיצות נסיעות לחו״ל באופן כללי". עוד הוסיפו: "יש להימנע מנסיעות לכנסים והתקהלויות בינלאומיות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

משרד הבריאות יוצא בהמלצה כוללת לבחון נחיצות נסיעות לחו"ל: "הערכת המצב במשרד הבריאות היא כי יש סיכוי גבוה לכך כי התחלואה התפשטה באזורים נוספים באירופה ובמקומות רבים אחרים בעולם ועל כן, משרד הבריאות קורא לציבור לשקול נחיצות נסיעות לחו״ל באופן כללי, מעבר לחובת הבידוד לשבים ממדינות ספציפיות", נמסר מהמשרד.

לגבי איטליה נמסר כי, "הממשלה הוציאה אזהרת מסע כוללת לאיטליה ולנוכח התחלואה שם – אנו קוראים לתושבי ישראל לא לנסוע לאיטליה. בנוסף, בכוונת משרד הבריאות להנחות כי החל מיום א׳, כל מי שחזר מאיטליה ב-14 יום האחרונים נדרש להיות בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד חזרתו. המועד האמור נועד בין היתר לתת מספיק זמן לאיטלקים השוהים בארץ לצאת מישראל באופן מסודר".

במשרד הבריאות פרסמו הנחיות למבקרים ברחבי העולם כי, "נוסף על האמור – יש להימנע מנסיעות לכנסים, כינוסים והתקהלויות בינלאומיות אחרות, ובכלל זה גם נסיעה לאירועים בעלי אופי דתי בהם מתכנסים אנשים ממדינות רבות. כמו כן, יש להימנע מקיום כנסים בינלאומיים בישראל. הנחיות מפורטות יועלו לאתר המשרד".

משרד החוץ פרסם אתמול המלצה לא לנסוע לצפון איטליה: "עקב התפשטות נגיף הקורונה במספר מחוזות בצפון איטליה ובהמשך להחלטת ממשלת איטליה על התנהגות מונעת, ממליצים לכל מי שמתכנן נסיעה לאיטליה לשקול את נחיצותה בעת הנוכחית, ולהתעדכן באשר להנחיות הרשויות באיטליה (הן הממשלתיות והן המחוזיות) ביחס להתנהגות מונעת. משרד החוץ מבקש להדגיש כי שגרירות ישראל ברומא פועלת כרגיל".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הסביר הערב בראיון ל'חדשות 12' מה עומד מאחורי ההנחיה להימנע מנסיעות לחו"ל: "זה אכן מהלך דרסטי אבל יש כלל ידוע במגפות – כל מה שאתה עושה לפני שהמגפה מתפרצת אומרים לך שאתה מגזים וכשהמגפה מתפרצת שואלים אותך למה לא עשית יותר. אז אנחנו מעדיפים להגזים ולעשות את ההיערכות כמה שיותר גבוהה כדי לדחות כמה שיותר את התפשטות הנגיף בארץ".

בשלב זה, טרם התקבלה החלטה האם תיאסר כניסת אזרחי איטליה לישראל, אולם גורם מקצועי בכיר אמר כי סביר להניח שזו תהיה המשמעות גם הפעם, כפי שהיה בהנחיות שיצאו לגבי מדינות אחרות. באיטליה אובחנו עד כה 374 חולים ו-12 נפטרו מהמחלה. רק היום נוספו 51 חולים חדשים. איטליה היא מוקד ההתפרצות השלישי אחרי סין ודרום קוריאה.

מוקדם יותר מסר ארגון הבריאות העולמי כי בפעם הראשונה, נרשמו יותר מקרי הידבקות בנגיף הקורונה מחוץ לסין מאשר בתוכה. זאת אחרי שבייג'ינג דיווחה על 411 מקרים חדשים, בעוד שביתר העולם מספר ההידבקויות החדשות בנגיף היה 427. בסך הכול, מספר המקרים בעולם הגיע ל-80,980, רובם המוחלט בסין.

גיאורגיה הודיעה הערב על אדם ראשון שאובחן כנשא הנגיף בשטחה, ובגרמניה, שם אובחנו עד כה כ-20 נשאים, הזהיר שר הבריאות ינס ספאן כי הנגיף הופך למגיפה של ממש בעקבות הנשאים שלא היה להם כל קשר לסין. בארה"ב דרש משרד ההגנה מהקונגרס תקציבים נוספים למאבק בנגיף, שעות ספורות לאחר שחייל המשרת בדרום קוריאה אובחן כנשא.

דובר ארגון הבריאות העולמי, כריסטיאן לינדמייר, התייחס מוקדם יותר היום בריאיון ל'חדשות 13' להתפשטות הנגיף במזרח התיכון, ואמר: "אזור המזרח התיכון מדאיג אותנו כרגע מסיבות שונות. זאת, משום שבאופן כללי דאגנו לכל אורך הדרך מכך שהנגיף יכה במדינה שלא מוכנה לקבל מטופלים, לטפל בהם, לבודד אותם, לנטר את המצב ולעשות את המיטב כדי לזהות את הנגיף, לפקח ולהכיל אותו. זו בעיה שקיימת במזרח התיכון, אבל גם בעיה כלל עולמית כרגע".

בתוך כך, ועדת הבחירות המרכזית פרסמה היום תיעוד של הקמת הקלפיות הייעודיות, שבהן יוכלו להצביע ביום הבחירות ב-2 במארס הישראלים השוהים בבידוד בשל החשש מנגיף קורונה. הקלפיות יוצבו באוהלים, ומוועדת הבחירות נמסר כי למצביעים יהיו כפפות ומסכות, ומי שיפעיל את הקלפיות יהיו מתנדבי מד"א.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ראו נא איך השם מסובב שהמדינה הראשונה אחרי מדינות סין שיש בה מס' תחלואה הכי גבוה בכל אירופה היא איטליה שזה מלכות רומי הידועה לשימצה בעולמות גבוהים ומכסא הכבוד מטילים עונש המתחיל ממלכות רומי בלי שום קשר לארץ הקניבלים אוכלי הנבלות.

גנץ כל ההרצאה שלך רק סביב ביבי.תשנה הלקסיקון ולא כל רגע חוזר על אותו משפט .אתה ואתה ואתה ביבי.חבל תקלוט שהלבישו אןתך באדרת שלא מתאימה לך.כך תעמוד מול טראמפ.עד שתוציא מילה הוא יוציא אותך מלשכתו.לך הביתה מחכים לך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture