צילום: פלאש 90

הישראלים ששבים הערב מחו"ל ייכנסו לבידוד, התיירים רק מיום חמישי

תושב ישראל השב לארץ החל מהשעה 20:00 מכל מדינה שהיא יהיה מחויב בבידוד בית באופן מיידי. לגבי תיירים הנמצאים בישראל, יינתן להם זמן לעזוב את ישראל באופן מסודר בימים הקרובים. מי ששב לישראל עד הערב ואינו נמצא כבר בבידוד אינו מחויב בבידוד

משרד הבריאות מהבהיר הערב כי החל מהיום בשעה 20:00, תושב ישראל השב לארץ מכל מדינה שהיא יהיה מחויב בבידוד בית למשך 14 יום ממועד חזרתו. בהתאם לכך, החל ממועד זה, תתאפשר כניסתם של מי שאינם תושבי ישראל רק אם יש להם יכולת מוכחת לבידוד בית בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

לגבי תיירים הנמצאים בישראל, יינתן להם זמן לעזוב את ישראל באופן מסודר בימים הקרובים. עד למועד עזיבתם הם יחויבו בשמירה על 5 כללים: אם יש תסמינים – יש להתקשר למד"א באופן מידי. להקפיד הקפדה יתירה על היגיינה. להימנע ככל הניתן מהתקהלויות. לא ניתן לצאת למדינות שכנות ולחזור לישראל. יש לתעד את מסלול השהייה בישראל.

מי ששב לישראל ממדינות אחרות ב-14 יום האחרונים, ואינו נמצא כבר בבידוד בית על פי הוראות משרד הבריאות, אינו מחויב בבידוד בית, אך אם הוא יחוש בתסמיני המחלה, הוא מחויב להיכנס לבידוד בית באופן מידי וליצור קשר עם מד"א להמשך בירור רפואי. יובהר, כי אנשים שנמצאים כבר בבידוד על פי הוראות קודמות של משרד הבריאות – ימשיכו את הבידוד עד להשלמת 14 יום ממועד חזרתם לארץ.

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר הערב כי בהמשך להחלטה מהערב, החל מיום חמישי, 12.3.2020, כל זר שיגיע לאחד ממעברי הגבול הבינלאומיים, תותר כניסתו בכפוף להוכחה כי יש בידו לשהות בבידוד ביתי בישראל. הוכחות על האפשרות לבידוד תימסרנה בנציגות ישראל במקום שהותו של המבקש.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב כי "אחרי יממה של דיונים מורכבים קיבלנו החלטה: כל מי שיגיע לישראל מחו"ל ייכנס לבידוד של 14 יום. זו החלטה קשה, אבל היא חיונית כדי לשמור על בריאות הציבור – ובריאות הציבור קודמת לפני הכל. ההחלטה הזאת תהיה בתוקף לשבועיים, במקביל אנחנו מקבלים החלטות כדי לשמור על כלכלת ישראל".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו קיים היום סדרת דיונים בהובלתו בנושא נגיף הקורונה, בלשכת רה"מ בירושלים. בדיונים נדונה מדיניות הנכנסים לישראל מחו"ל, היערכות כלכלית, וכן דיון מדעי-טכנולוגי על נגיף הקורונה בהשתתפות מומחים.

בדיונים השתתפו שר הבריאות יעקב ליצמן, שר האוצר משה כחלון, שר הפנים אריה דרעי, שר הכלכלה אלי כהן, שר התיירות יריב לוין, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ, שר החקלאות צחי הנגבי, שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס, מנכ"לי משרדי הממשלה הרלוונטיים, גורמים ממשרד הביטחון, מנהל המכון הביולוגי, המדען הראשי במשרד המדע והטכנולוגיה, יו"ר רשות החדשנות וגורמים נוספים.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר כי ההחלטה התקבלה "לאחר שורה ארוכה של דיונים עם ראש הממשלה וכל הנוגעים בדבר שכדי שנוכל להמשיך את מדיניות ההכלה והשליטה בנדבקים, אנחנו צריכים לעלות מדרגה". הוא הסביר כי הצעד נעשה "כדי להמשיך את היכולת שלנו כדי לשמור על מספר נמוך יחסית של חולים לעומת מדינות אחרות ולשטח את העקומה. אלה היו דיונים מורכבים, אבל שיקולי בריאות הציבור קודמים לכל. אם לא נעשה את זה נגיע למצב כמו איטליה שמערכת הבריאות הגיעה לאי ספיקה".

ב'חדשות 13' דווח כי סגן נשיא ארה"ב ביקש מראש הממשלה נתניהו בשיחת הטלפון ביניהם אתמול כי המדיניות הבידוד הביתי החדשה של ישראל לא תתמקד בארה"ב ובכמה מדינות אירופיות נוספות אלא תכלול את כל מדינות העולם. פקידים בכירים ציינו כי פנס אמר לנתניהו: "לכו על כל העולם".

פקידים ישראלים בכירים ציינו כי פנס אמר לנתניהו כי הוא מבין את המצב בו ישראל נמצאת אבל התמקדות רק בארה"ב ובכמה מדינות אירופיות נוספות ככאלה מהן כל החוזרים צריכים להיות בבידוד לא תתקבל בצורה טובה בארה"ב – במיוחד כאשר אף מדינה בעולם לא הודיעה על הגבלות ביחס לטיסות מארה"ב.

על פי הדיווח של ברק רביד, פנס הבהיר כי אם המדיניות החדשה תחול על כל מדינות העולם לא תהיה לממשל טראמפ בעיה עם כך. פקידים ישראלים בכירים ציינו כי המסר של פנס חיזק אצל נתניהו את התמיכה במדיניות שמציע משרד הבריאות להכניס לבידוד ביתי כל ישראלי ששב מחו"ל ללא קשר למדינה ממנה הגיע.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו