Nasser Ishtayeh/Flash90

הקורונה באיטליה: 97 מתים ביממה, כ-2000 נדבקים – סגר מלא במדינה

לאחר עלייה של כמאה בני אדם ביממה במניין הקורבנות מנגיף הקורונה, איטליה הרחיבה את הסגר לכל רחבי המדינה, במסגרתה התנועה תהיה מוגבלת להגעה למקומות עבודה ולמקרי חירום בלבד. מניין המתים בעולם עומד על 3,996, 113,582 נדבקים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר עלייה של כמאה בני אדם ביממה במניין הקורבנות מהקורונה, איטליה הרחיבה את הסגר לכל רחבי המדינה, במהלך חסר תקדים שנועד לנסות לבלום את התפשטות הנגיף. במסגרת הסגר, התנועה של 60 מיליון האזרחים תהיה מוגבלת להגעה למקומות עבודה ולמקרי חירום בלבד, וכל ההתאספויות הציבוריות ייאסרו.

על פי ההחלטה שהתקבלה, אין יותר 'אזורים אדומים' – התנועה תוגבל וחל איסור על התכנסות בציבור בכל שטח איטליה. ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה, הודיע כי לא יהיה עוד "אזור אדום", אלא במקום זאת – כל שטחי המדינה יהיו תחת אותם התנאים. בנוסף, בתי הספר והאוניברסיטאות במדינה יישארו סגורים עד 3 באפריל, אירועי תרבות וספורט יידחו.

בדבריו התייחס ראש ממשלת איטליה ליציאת אזרחים מביתם ואמר כי "על אזרחי איטליה לצאת מביתם רק לעבודה או במקרי חירום". עם זאת הדגיש כי "ההחלטה הנכונה עבור האזרחים היא להשאר בבית". הוא הבהיר כי "כל ההתאספויות במדינה יאסרו, חופש התנועה של האזרחים יוגבל. איטליה כולה תחת הסגר".

כזכור, הרשויות באיטליה הודיעו במוצאי שבת על הטלת סגר נרחב על 11 מחוזות ברחבי המדינה, ביניהם במחוז לומברדיה שבירתו מילאנו, עד לתאריך ה-3.4.2020. בסגר נכללים אתרי סקי, אתרי תרבות, מרכזי קניות, בתי ספר וכן הלאה. הממשל האיטלקי הורה שלא להכנס או לצאת מהאזור למעט במקרים חריגים. כעת הסגר הורחב לכלל המדינה.

בינתיים, הנגיף ממשיך להתפשט באיטליה במהירות, למרות הסגר שהוטל ביום ראשון על כמה מחוזות בצפון המדינה. הרשויות הודיעו כי 463 בני אדם מתו עד כה מהנגיף, עלייה של 97 מקרים תוך יממה. עוד נמסר כי מספר הנדבקים עלה בכמעט 2,000 איש, מ-7,375 אתמול ל-9,172 אתמול בערב. בכל אירופה חצה מניין המתים את רף ה-500.

ראש ממשלת איטליה חותם על הוראות ההסגר

הווירוס, שמתפשט בכל העולם, השפיע על מדינות רבות ברחבי העולם. המסחר בוול סטריט ננעל בצניחה של 7.8% (2,000 נקודות) – ירידה חדה יותר מזו שנרשמה היום בתל אביב. זאת, לאחר שהופסק למשך 15 דקות אחרי שמדד S&P נפל ב-7%, בניסיון לצמצם את ירידות השערים. גם בברזיל הופסק המחסר בבורסה, אחרי נפילה של 10% במדדים השונים.

בתוך כך, בגרמניה הוכרז היום על אדם ראשון שמת כתוצאה מנגיף הקורונה ודיווחים במדינה מדברים על עוד אישה במצב קשה. בבריטניה עלה מספר המתים מהקורונה לחמישה. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הודיע על שורת צעדים שנועדה להגביר את מוכנותה של המדינה למקרי הדבקה נוספים.

בסין, מוקד התפרצות הנגיף, אותרו ביממה האחרונה 40 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף הקורונה – הנתון הנמוך ביותר מאז תחילת הדיווחים מהמדינה בחודש ינואר. 22 אנשים מתו מהנגיף, מהם 18 ממחוז ווהאן – המוקד הראשון של התפרצות הווירוס. מניין המתים הכללי מההתפרצות בסין עלה ל-3,119. מניין המתים ברחבי העולם עומד על 3,996, מניין הנדבקים הוא 113,582.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture