Avshalom Sassoni /Flash90

גנץ: "מגויסים למאבק בקורונה – זהו גם שיקול בהתנהלות הפוליטית" • צפו

יו"ר כחול לבן במתקפה על נתניהו ואדלשטיין: "זהו מעשה לא ראוי שפוגע בכל אזרחית ואזרח ולכן כחול לבן תפנה לבג"ץ שיתערב. אם אין ועדת כספים מתפקדת, לא ניתן לבצע העברות תקציביות, אם לא תהיה ועדת חוץ וביטחון לא יהיה פיקוח על מעקבים"


צפו: דברי גנץ. צילום: אלעד מלכה

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ אומר הערב כי "אנחנו בשעת חירום בריאותית וכלכלית. שעה שבה כולנו נדרשים לגלות אחריות אישית ולאומית. בימים האלו חשוב לי לומר לכם שלמרות שאין בישראל ממשלה מתפקדת, ולמרות כל רעשי הרקע: בנושא המאבק בקורונה כולנו מגויסים כאיש אחד ומבחינתי זהו גם שיקול משמעותי ומוביל בהתנהלות הפוליטית".

"בצד בעיות הבריאות והכלכלה אני יודע שרבים מכם מוטרדים כמוני – ובצדק, מהשיתוק הבלתי דמוקרטי וחסר התקדים שכופים בימים אלו נתניהו ואדלשטיין על עבודת הכנסת. זהו מעשה לא ראוי שפוגע בכל אזרחית ואזרח ולכן כחול לבן תפנה לבג"ץ שיתערב. חשוב שתבינו- אם אין ועדת כספים מתפקדת, לא ניתן לבצע העברות תקציביות כדי לפצות על נזקי הקורונה. אם לא תהיה ועדת חוץ וביטחון מתפקדת, לא יהיה פיקוח על מעקבים שיתבצעו על אזרחים".

"ועדה המפקחת על ההתמודדות עם משבר הקורונה כפי שאנחנו מתכוונים להקים, תוודא עבורכם שהפעילות מתבצעת נכון. משבר, גדול ככל שיהיה – אסור שיגרום לריסוק הממלכתיות ולפגיעה ברצון הבוחר. לליכוד אין רוב בכנסת ולכן הוא סוגר את אותה – לא נאפשר זאת. הכנסת היא מוסד הכרחי תמיד והדבר נכון גם בשעת חירום. אי אפשר ולא נכון לנהל משבר בסדר גודל כזה בלי כנסת מתפקדת", דברי גנץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס מוקדם יותר לעימות עם כחול לבן על הקמת ועדות הכנסת ואומר כי "כחול לבן רוצים לבצע בכנסת מחטפים לא דמוקרטיים שלא נוכל להסכים להם. בנוסף דרשנו מהם להתחייב שתומכי טרור לא יעמדו בראש וועדות. לא קיבלנו תשובות לכך. לצערי, גם בעת חירום כזאת, כחול לבן ממשיכה בשיתוף פעולה הדוק עם תומכי טרור".

"העיכוב בהקמת וועדות הכנסת נובע מכך שעד כה עדיין לא הושגו הסכמות להקמת הוועדות. בכל תולדות הכנסת, ללא יוצא מן הכלל, תמיד הוקמו ועדות הכנסת בהסכמה בין האופוזיציה לקואליציה. ההסכמה הזו לא הושגה עד לרגע זה ואני מקווה שהיא תושג מהר ככל האפשר כדי שהכנסת תתחיל לעבוד ולסייע לנו במאבק נגד מגיפת הקורונה".

"בנוסף", ממשיך נתניהו, "אני קורא לכחול לבן להפסיק להפיץ פייק ניוז ולעסוק בעסקנות פוליטית במקום להצטרף לממשלת חירום לאומית כדי להילחם למען הצלת חייהם של אזרחי ישראל. הפוליטיקה יכולה לחכות כמה חודשים. זה הזמן למנהיגות, לאחריות לאומית ולעבודה משותפת. אפשר וצריך להקים ממשלה עכשיו – זה מה שהמדינה צריכה וזה מה שאזרחי ישראל מצפים מאיתנו".

 

יועמ"ש הכנסת: חובה להקים את הוועדה המסדרת עד תחילת שבוע הבא

צפו: אדלשטיין נעל את ישיבת הכנסת בלי הצבעה; כחול לבן: "נעתור לבג"ץ"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד דבר ראשון נראה שהוא תפס מנהיגות ולא סופר את שאר חבריו להנהגת כחול לבן כמו כן כל הסיבות שהוא פירט בהמשך דבריו הם סיבה מצויינת להקמת ממשלת חירום

גנץ – לא רלוונטי…כולם יודעים מה באמת מעניין אותך…די זה לא הזמן…לייצן.

גנץ – לא רלוונטי…כולם יודעים מה באמת מעניין אותך…די זה לא הזמן…לייצן. אחד הדברים שמטרידים אותנו, שנצטרך לסמוך עליך, חסר הניסיון, טירון.

גנץ – לא רלוונטי…כולם יודעים מה באמת מעניין אותך…די זה לא הזמן…לייצן. אחד הדברים שמטרידים אותנו, שנצטרך לסמוך עליך, חסר הניסיון, טירון.

האיש הממלכתי והשקול היחידי בכל הכנסת!

השמאל נעשה מעוות . הם מסוכנים ואכזרים ייפה הנפש לערבים אבל ליהודים הם סכנה קיומית בצרף איווט בוגי יהיר מטורללים סכנה מידית למדינה ולאזרחים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו