Yonatan Sindel/Flash90

יועמ"ש הכנסת: חובה להקים את הוועדה המסדרת עד תחילת שבוע הבא

עו"ד איל ינון כתב ליו"ר הכנסת כי יש חובה להקים את הוועדה המסדרת בכנסת בתחילת השבוע הבא: "ככל שלא תהיינה הסכמות עד לתחילת שבוע הבא, תקום חובה לשים על סדר יומה של הכנסת ללא דיחוי נוסף את בחירתה של הוועדה המסדרת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד איל ינון הודיע ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי עליו להביא להצביע במליאת הכנסת בשבוע הבאה את הקמת הוועדה המסדרת: "ככל שלא תהיינה הסכמות עד לתחילת שבוע הבא, תקום חובה לשים על סדר יומה של הכנסת ללא דיחוי נוסף את בחירתה של הוועדה המסדרת". עוד הוא מוסיף כי "בכל מקרה, יושב ראש הוועדה המסדרת יהיה אחד מחברי הוועדה מסיעתו של חה"כ בני גנץ (כחול לבן), שעליו הטיל נשיא המדינה את התפקיד להרכיב ממשלה".

מאחר ומדובר בתקדים של הקמת הוועדה ללא הסכמות, ינון מסביר כיצד תתנהל ההצבעה: "ככל שסיעות הכנסת יבקשו להציע הרכבים שונים, יובאו ההצעות להצבעה לפי גודל הסיעה או הסיעות המציעות, מהגדול לקטן. ההצבעה תהיה שמית בשל ההגבלות האמורות. אם תהיה הצעה אחת, ההצבעה תהיה בעד או נגד, ואם יהיו כמה הצעות, כל חבר כנסת יאמר את ההצעה שבה הוא תומך, וההצבעה שתזכה לרוב הגדול ביותר היא שתתקבל".

ינון מוסיף כי "אם בימים כתיקונם ישנה חובה חוקתית להקים את הוועדה המסדרת "מוקדם ככל האפשר" ולהתניע את עבודת הכנסת החדשה, הרי שבעת הזו הדברים נכונים שבעתיים, כאשר המדינה מתמודדת עם משבר בריאותי חמור וחסר תקדים בעל השלכות רחבות בתחומי חיים שונים, והכנסת אינה מקיימת את החובות המינימליות המוטלות על פרלמנט במשטר דמוקרטי לפקח על פעילות הממשלה ולאשר חקיקת חירום המתחייבת מכורח הנסיבות".

בתחילת מכתבו כותב ינון כי "הדחיפות בהקמתה של הוועדה המסדרת נובעת מכך שהיא האורגן הראשון שנבחר בכנסת לאחר כינוסה, אשר מתניע את פעילותה של הכנסת החדשה. הוועדה המסדרת בוחרת ועדות זמניות לענייני כספים וחוץ וביטחון, על מנת לאפשר פיקוח פרלמנטרי בעניינים בוערים, ממליצה על הקמת ועדות הכנסת הקבועות, ממליצה על זהות הסגנים הזמניים ליושב ראש הכנסת על מנת לאפשר את ניהול ישיבות הכנסת ולאשר הנחת הצעות חוק פרטיות על שולחן הכנסת, ומוסמכת להמליץ על בחירת ועדות מיוחדות על מנת שניתן יהיה לקיים ישיבות פיקוח וחקיקה עד להקמת הוועדות הקבועות. הוועדה המסדרת היא גם המוסמכת לאשר החלטות הנוגעות לעבודת הכנסת וסדרי הבית כגון שינוי מועדי ישיבות, פגרות וכד'".

"על פי בדיקתנו, עד היום הרכב הוועדה המסדרת הובא לאישור מליאת הכנסת בהסכמת הסיעות הגדולות, והדבר בא לידי ביטוי בכך שתמיד הוצגה הצעה אחת בלבד שזכתה לרוב גדול בקרב חברי הכנסת. ואולם, הנוהג שלפיו מובא לאישור המליאה הרכב אחד מוסכם, ראוי ככל שיהיה, אין בו כדי לגבור על הוראת החוק המפורשת המחייבת להקים את הוועדה המסדרת "מוקדם ככל האפשר", ואין בו כדי למנוע או כדי לעכב באופן בלתי סביר את הקמת הוועדה המסדרת בהיעדר הסכמה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מינון הוא עוד אחד מזרע השמאלנים שבאים לקבוע לנו איך לחיות במדינת בני ישראל. רמאי שקרן וסלפן של החוק כי הוא רוצה לומר מה גובר על מה לפי דעתו השמאלנית והנקמנית הידועה כנגד ראש הממשלה והימין.

מי אתה מי בחר בך את מי אתה משרת אלו שלושת השאלות שצריך לשאול כמו כן ממש חבל שאיש שלאחרונה הכניסו אותו בסימן שאלה מי הוא משרת מקבל החלטות כאלה היו צריכים לתת לכחול לבן לשלוח את זה לבגץ ללא שום התערבות נוספת ואם בגץ היה מבקש חוות דעת הוא היה נותן לו

היועץ מנצל את ההזדמנות…
למי שלא זוכר….

ערב רב פועל בניגוד עניינים חמו מתודרך עי מנדלבליט

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture