Yonatan Sindel/Flash90

"לא הושגו הסכמות": בנט ונתניהו שוחחו – ימינה דורשת את הבריאות והתחבורה

בנט אמר לראש הממשלה כי "ימינה תצטרף לממשלה רק אם תוכל להשפיע באופן מהותי". דיווח: ימינה דורשת כעת שניים משלושת התיקים – חינוך, תחבורה ובריאות. מקורב לנתניהו: אין אפשרות קיום למפלגה של 6 ח"כים - ש-4 מהם רוצים להיות שרים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה שר הביטחון נפתלי בנט שוחחו היום – כך נמסר מטעמו של בנט. על פי ההודעה, בנט שב והדגיש כי רצונה של ימינה הוא להבין מה קווי היסוד של הממשלה בשל הבעייתיות המסתמנת בכך ש"משרדי המשפטים והכלכלה בידי אנשי הסתדרות ושמאל".

עוד נמסר כי השר ציין כי ימינה תצטרף לממשלה רק אם תוכל להשפיע באופן מהותי, "זאת לאחר שתמכה בנתניהו ובמחנה הלאומי ללא הסתייגות לאורך חודשים". בשיחה לא הושגו הסכמות. מוקדם יותר הוגשו לנשיא המדינה ראובן ריבלין 72 חתימות של חברי כנסת המבקשים להטיל את המנדט על נתניהו, ללא החתימות של חברי סיעת ימינה.

ב'חדשות 12' דווח כי ימינה דורשת כעת שניים משלושת התיקים – חינוך, תחבורה ובריאות. על פי הדיווח של עמית סגל, הכוונה היא שיו"ר המפלגה נפתלי בנט יהיה שר קבוע ואילו איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' יעשו רוטציה על התפקיד הנוסף. מי שיישאר ללא תפקיד משמעותי הוא שר החינוך רפי פרץ שמונה בקיץ כשר בממשלת מעבר.

ב'חדשות 13' צוטט מקורב לנתניהו שהגיב על דרישתו של בנט וטען כי "אין אפשרות קיום למפלגה של שישה חברי כנסת שארבעה מהם רוצים להיות שרים, ובזמן שמפלגה של תשעה ח"כים מקבלת שניים-שלושה שרים". לדבריו, "אין זמן טוב יותר מהיום לציונות הדתית לשקם את עצמה – יש בימין מקום לשלוש מפלגות במקרה הטוב. הליכוד, חרדים ואולי דתיים לאומיים. כשיש עוד שלוש כיפות סרוגות שרוצים מפלגה אין סיכוי לממשלה ימנית בישראל".

שר הביטחון, נפתלי בנט, הודיע אתמול כי "פניתי באופן רשמי לראש הממשלה לבקש את תיק הבריאות והקורונה – על מנת להקים מערך פנדמיה לאומי לקראת ההתפרצות הבאה, שעלולה להגיע בחורף הקרוב. אם נקים מערך כזה, נוכל בפעם הבאה להתמודד עם המגיפה תוך פגיעה קטנה יותר בכלכלה". על פי ימינה, לא התקבלה שום תגובה מטעם הליכוד, באף ערוץ, לעניין הטלת תיק הבריאות על השר בנט.

כבר באמצע השבוע הודיע בנט כי "אם רה"מ נתניהו יציע לי את משרד הבריאות ואת ניהול מערך הקורונה,אירתם למשימה. זו משימה לאומית של ממש. כדי להיערך לגל תחלואה נוסף שאולי יגיע בסתיו, נדרשת היערכות וביצוע מהלכים משמעותיים. חייבים להיות מוכנים מראש כדי שלא נצטרך לסגור את כלכלת ישראל ולפגוע אנושות בפרנסת מיליון ישראלים".

בתחילת השבוע אמר במסיבת העיתונאים כי "נכון להיום אנחנו לא בכיוון של כניסה לממשלה. המשמעות היא שיכול להיות שנהיה באופוזיציה, נתמוך מבחוץ בכל מהלך טוב של הממשלה ונתנגד בחריפות לכל מהלך רע שלה. באנו להשפיע, ומבחינתנו תיק הבריאות הוא תיק משפיע עם סמכויות רבות. אנחנו רוצים להיות בממשלה ורוצים תיקים משמעותיים. לא הציעו לנו כרגע את תיקי הבריאות והחינוך".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

האמינו לשקרינהו
והתוצאה לא איחרה לבא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו