המהומות בארה"ב. צילום: ויקפידיה

המהומות בארה"ב: טראמפ הודיע כי משחיתי הפסלים ייעצרו וייכלאו

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שב והזהיר הצהריים כי מפגינים שישחיתו פסלים ורכוש ציבורי אחר ייעצרו וייכלאו, דבריו הגיעו שעות ספורות לאחר שמפגינים ניסו הלילה להפיל פסל של הנשיא לשעבר אנדרו ג'קסון ליד הבית הלבן, ללא הצלחה

המהומות בארצות הברית ממשיכים: מפגינים ניסו הלילה (שלישי) להפיל מול הבית הלבן את פסלו של נשיא ארצות הברית לשעבר, אנדרו ג'קסון, שתמך בעבדות שחורים. המתפרעים צעקו "חלאת אדם, רוצח". המשטרה התערבה, ומנעה את הפגיעה באנדרטת הברונזה שבכיכר לאפייט.

בעקבות כך נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שב והזהיר הצהריים כי מפגינים שישחיתו פסלים ורכוש ציבורי אחר ייעצרו וייכלאו, דבריו הגיעו שעות ספורות לאחר שמפגינים ניסו להפיל פסל של הנשיא לשעבר אנדרו ג'קסון ליד הבית הלבן, ללא הצלחה.

בציוץ בחשבונו האישי בטוויטר כתב הנשיא כי הנחה את הרשויות הפדרליות "לעצור את כל מי שהשחית או השמיד כל אנדרטה, פסל או רכוש פדרלי אחר בארה"ב". הוא הוסיף כי העונש על כך יהיה "עד עשר שנות מאסר לפי חוק שמירת האנדרטות של הווטרנים או חוקים אחרים שעשויים להיות רלוונטיים".

טראמפ כתב עוד כי "ההוראה תיכנס לתוקף באופן מיידי, אך יכולה לחול גם באופן רטרואקטיבי על השחתה שכבר נגרמה. לא יהיו יוצאים מן הכלל".

בהפגנה הלילה, פונו כמה מאות מפגינים על ידי לפחות מאה אנשי ביטחון, לאחר שהמפגינים השליכו חבלים מסביב לפסלו של הנשיא לשעבר כדי להפילו. ג'ונסון, הנשיא השביעי של ארצות הברית שאת פסלו ניסו המפגינים להפיל, היה בעצמו בעלים של עבדים ואישר את הרחבת העבדות אל טריטוריות שבהן לא היתה נהוגה עבדות קודם לכן. הוא אף התנגד לכל הקריאות לביטול העבדות שהיו בעת שלטונו. בנוסף לשתי הכהונות שלו כנשיא, הוא היה חבר בבית הנבחרים של ארצות הברית ובסנאט.

בסרטון שפורסם מהמהומות בארצות הברית נראו מפגינים מטפסים על אנדרטת הברונזה שנמצאת בכיכר לאפייט, מטרים ספורים מהכניסה למדשאות הבית הלבן, מה שממשיך את גל המחאה האחרון שכולל הורדה ופגיעה בפסלים ותמונות של דמויות היסטוריות הנתפסות בעיני המפגינים כגזעניות או מפלגות

עקב ריבוי מעשי הוונדליזם ברחבי ארה"ב שהתחוללו כחלק מהמחאה ההמונית לאחר הריגתו של ג'ורג' פלויד על ידי שוטר, טראמפ הדגיש שההוראה נכנסת לתוקף באופן מיידי – ושניתן יהיה להחילה גם רטרואקטיבית ולפעול כלפי מי שהשחיתו והפילו פסלים לאחרונה.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו