y Yonatan Sindel/Flash90

גנץ על חוק הגיוס: "נחוקק במהירות את החוק של מערכת הביטחון עם התאמות"

שר הביטחון אמר לכתבים צבאיים על סוגיית הריבונות: "עשוי לספק הזדמנות לשבירת הקיפאון המדיני, הנוסחה האחראית ביותר היא ברוח התוכנית של טראמפ". על שירות החובה: "נקצץ למינימום האפשרי" והודיע שיוביל מודל לשירות בגופים האזרחיים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התייחס היום (שלישי) לסוגיית חוק הגיוס ואמר כי "אנחנו חייבים לחוקק במהירות את החוק שהביאה מערכת הביטחון עם התאמות נדרשות בתשובה לבג"צ ואני הולך לטפל בזה, אפילו כמענה זמני". לדבריו, "אנחנו צריכים להתאים את עצמנו ל-70 השנים שעברו ולא ל-70 השנים שיבואו".

הוא הוסיף כי, נשמור על מודל צבא העם, ולצידו נפתח מסלולי שירות נוספים של כלל המגזרים בחברה הישראלית. לא נמתין שאחוזי הגיוס ירדו עוד יותר, הם כבר היום עומדים על כ-50%. כל אזרח ישראלי יצטרך להיות איפשהו בפאזל של מודל השירות". הוא הוסיף כי יפעל לשנות את מודל השירות בצה"ל ולהרחיב אותו לגופיים ציבוריים נוספים, כמו משטרת ישראל, מד"א, כיבוי אש, בתי חולים ומוסדות נוספים, תחת העיקרון של שירות לכל, כולל חרדים וערבים.

בהתייחס להתאמות של אורך השירות והתגמול בהתאם לתפקידים השונים בצה"ל, אמר שר הביטחון כי "נקצר את השירות למינימום האפשרי, ביחס להשקעה בהכשרות". לדבריו, ערכי צבא העם יישארו, אבל כיום מחצית מהאוכלוסייה לא משרתת. זה החזיק 70 שנה וזה לא קביל כבר, בטח לא לקראת 70 השנה הבאות. צעיר יכול להתחיל קריירה בכיבוי אש או במשטרה. כולם יכולים לתת משהו לחברה, מי שלא עושה זאת אז גם אכפת לו פחות ממנה".

עוד הוסיף כי על מודל השירות כי "אני מסתכל גם ברמה הלאומית כי יכולות להיות לו השפעות כלכליות וחברתיות מרחיקות לכת. כל אזרח ישראלי יצטרך להיות איפשהו בפאזל של מודל השירות. אני מתכוון לעסוק בזה יחד עם מערכת הביטחון, השר מיכאל ביטחון וכמובן מעורבות הצבא". על הכוונה לשלב אזרחים ישראלים בפיקוד העורף ובתרומה לקהילה כחלופה הוסיף: "מי שלא נותן משהו לחברה שבה הוא חי – פחות אכפת לו ממנה".

על החלת הריבונות: "אם הפלסטינים לנצח יגידו 'לא' – נתקדם בלעדיהם"

גנץ התייחס בתדרוך לכתבים הצבאיים לנושא החלת הריבונות ואמר כי "נשים את הנוסחה האחראית ביותר ברוח תוכנית טראמפ". גנץ הסביר כי "מה שטוב בתוכנית טראמפ, שהיא בפעם הראשונה מסתכלת באופן ריאלי על המציאות בשטח. אנו צריכים להתחיל לעצב הסדר עתידי בהתחשב במציאות בשטח". לדבריו, "מה שלא נעשה יהיו לזה מחיר, וגם אם לא נעשה כלום – יהיו מחירים".

שר הביטחון הוסיף כי "אנחנו צריכים לא רק לנהל את הסכסוך אלא גם לעצב אותו. נפעל להקטין ככל האפשר את הסכנה של הפיכתה של מדינת ישראל למדינה דו לאומית לצד שמירה על ביטחון המדינה, תוך דיון הדוק עם ארצות הברית ומדינות העולם והפלסטינים ככל שירצו להיות גם חלק מהשיח. לא נמשיך לחכות לפלשתינים. אם הם לנצח יגידו 'לא' על הכל אז נאלץ להתקדם בלעדיהם".

ראש הממשלה החליפי הוסיף עוד כי הוא ומפלגתו משפיעים מאוד בעניין מהלך הסיפוח, אך גם צינן את האווירה: "אני לא יודע אם בראשון ביולי ירדו פה עננים של מסמכים מדיניים. עלינו להקשיב היטב למה שקורה בעולם ובארה"ב. מה שלא נעשה או לא נעשה – יהיה לזה מחירים". גנץ סיפר לצה"ל ארבעה תרחישי ייחוס בשאר להשלכות הביטחוניות של המהלך, אך לא נוהלו דיונים מעשיים באשר למימוש המהלך.

עוד ציין כי "ישנם מספר עקרונות שהצגתי ואני מוביל: לא ניקח פלסטינים לתוך שטחנו, לא נפגע בזכויות אדם ובזכות התנועה, נפעל בתיאום עם כל מדינות האזור שאנחנו בקשר איתן, לא נסכן את הסכמי השלום ונקיים תהליך סדור מול הצבא ומול גורמי ביטחון ומדיניות ובקבינט. אנחנו מעורבים ומשפיעים עמוק בעניין הזה".

לתפיסתו, בעתיד יחיו כאן שתי ישויות מדינתיות זו לצד זו, שימשיכו להיות משולבות אחת עם השנייה בנושאים הכלכליים, אך אם עליונות ביטחונית מובהקת של ישראל ושליטה ישראלית בבקעת הירדן, בירושלים ובגושי ההתיישבות ביהודה ושומרון. גנץ תקף את הרשות הפלסטינית על הסרבנות שלה לקיים שיח לפתרון מדיני, אך אמר כי הוא מוכן להיפגש עם אבו מאזן "כבר מחר בבוקר".

"אנחנו חייבים שמדינת ישראל תהיה בטוחה, יהודית ודמוקרטית, ופורחת כלכלית, ואת הנוסחה הזו צריך לתרגם למושגים מעשיים של מה עושים ומה לא עושים", המשיך. "הנוסחה המורכבת אבל האחראית ביותר היא ברוח התוכנית של טראמפ, שמה שטוב בעיני זה שהיא פעם ראשונה מסתכלת באופן ריאלי על המציאות בשטח. אנחנו צריכים לא רק לנהל את הסכסוך אלא גם לעצב אותו".

בפתח דבריו, התייחס שר הביטחון לאיומים השונים – בהם איראן, עיראק, סוריה, לבנון ורצועת עזה – ואמר כי "להוציא את יהודה ושומרון, שבה יש אתגר ביטחוני ואולי יהיה בה אתגר גדול יותר כתוצאה מהחלת הריבונות, אם וכאשר תתרחש, יש ביתר הזירות רמת הרתעה גבוהה מאוד ולצדה איום עוצמתי עוד יותר משהיה בעבר".

לגבי תקציב הביטחון, אמר גנץ כי משרדו יקיים דיאלוג מול האוצר בנושא. "נקיים מדיניות מרחיבה שבה אנחנו נשקיע בתעשייה הישראלית והביטחונית באופן שיניע מחדש את גלגלי המשק", הסביר. "אישרתי את התכנית הרב שנתית בתוך הצבא ונציג אותה בקבינט ובממשלה". עוד ציין כי התכנית משלבת את כל הזרועות של צה"ל לכדי פעולה אחת וכי היא נוטה יותר להתקפה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

משהו משהו………..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture