Yonatan Sindel/Flash90

גרינבלט: "המדינה הפלסטינית העתידית לא תהווה איום על ישראל"

שליח הנשיא לשעבר שהיה ממנסחי 'עסקת המאה' אמר כי "ראשי ההתנחלויות לא צריכים לתקוף את טראמפ וקושנר, הם צריכים להסביר את החששות שלהם". עוד הוסיף: "הסיבה לכך שאין שלום היא לא הסיפוח, שהרי לא היה שלום גם לפני 1967"

ג'ייסון גרינבלט, לשעבר השליח המיוחד למזרח התיכון מטעם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וממנסחי 'עסקת המאה', התייחס הערב (חמישי) לעימות בישראל סביב התוכנית ואמר כי "ראשי ההתנחלויות והנהגת הימין לא צריכה לתקוף את טראמפ וקושנר. הם צריכים להסביר מה החששות שלהם מבלי להעביר רק ביקורת. זה לא הוגן. המדינה הפלסטינית העתידית לא תהווה איום על ישראל", טען.

השליח לשעבר סיפר על יחסיו עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וסביבתו: "התאכזבתי מהנשיא עבאס, בעיקר מסביבתו, שחלקה מניפולטיבית ופוגעת בעם הפלסטיני. אני לא חושב שעבאס הוא כזה. בנסיבות פוליטיות אחרות, שאינן קיימות היום, היה ניתן לעשות מהלך חיובי".

בנוגע להשלכות הבינלאומיות להחת הריבונות טען גרינבלט כי "אם האיחוד האירופי ינקוט בצעד דרסטי נגד ישראל הם יתחרטו בסופו של דבר, הם צריכים את מדינת ישראל, היא כבר לא מדינה קטנה. כל דיון שיתקיים בנושא באו"ם, יהיה בזבוז של זמן ובוודאי לא יעזור לפלסטינים, זה רק יעכב את השלום. הסיבה לכך שאין שלום היא איננה הסיפוח, שהרי לא היה שלום בין ישראל לפלסטינים לפני 1967".

הוא אמר את הדברים בכנס של ארגון "שורת הדין" שהתקיים באופן מקוון ובהשתתפות מומחים בינלאומיים בנושא ההשלכות המדיניות של החלת הריבונות, פחות משבוע לתאריך היעד. הארגון המתמחה במאבק משפטי-כלכלי בארגוני טרור, ערך מפגש מומחים מקוון לצורך דיון משפטי אודות תכנית השלום של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ סביב השלכות החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון.

בדיון השתתפו גם משפטנים ומומחים בינלאומיים כמו פרופ' אלן דרשוביץ ושגריר ארה"ב בישראל לשעבר דן שפירו, ונערך בהנחיית נשיאת ארגון שורת הדין, עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר. במוקד הדיון עמדה סוגיית ההשלכות הדיפלומטיות והמשפטיות של הסיפוח המסתמן, האם ישראל תעמוד בפני סנקציות כלשהן וכיצד ניתן להתמודד מולם.

נשיאת ארגון שורת הדין, עו״ד ניצנה דרשן לייטנר, אמרה כי "מדינת ישראל עומדת להכריע בתקופה הקרובה באחת מן הסוגיות החשובות בתולדותיה. תכנית השלום של הנשיא טראמפ טומנת בחובה אתגרים משפטיים ומדיניים אליהם ישראל תידרש בזמן הקרוב. אני מקווה כי הדיון שקיימנו הערב, שפך מעט אור על השאלות הרבות סביב השלכות מהלך החלת הריבונות הישראלית בשטחי יהודה ושומרון".

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ הגיב לדברים ואמר: "‏מר גרינבלט, מדינה פלסטינית בין הירדן לים היא אסון לישראל. יש לנו ארץ יקרה שקיבלנו מאלוקים. התנ"ך מלא בהבטחה הזו. אני בטוח שהממשל היקר בארה"ב לא רוצה לפעול נגד העקרון הזה. בנוסף, הקמת מדינה ערבית בין הירדן לים התיכון היא איום וסיכון אדיר לבטחון ישראל".

מנכ"ל מועצת יש"ע, יגאל דילמוני, אמר כי "‏זה בדיוק ההסבר לחששות שלנו. מדינה פלסטינית על הרי יהודה ושומרון היא טעות ערכית ופגיעה בזכותנו על ארץ אבותינו, וגם סכנה ביטחונית במרחק של כמה קילומטרים ממרכז הארץ". דילמוני הזמין את גרינבלט להיפגש עמו על מנת לשמוע על מה שתיאר כ"סכנות" שנשקפות מצד מדינה פלסטינית.

הדיונים בבית הלבן הסתיימו ללא החלטה – השליח ברקוביץ' יגיע לישראל

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לך תסביר את זה לכל הימניים הפארנואידים וחסרי ההיגיון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו